Nowa roślina ozdobna

1. Data: 2002-10-11 15:26:21

Temat: Nowa roślina ozdobna
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiałam sobie wiosną parę nasion niezwykłej rośliny. Jest dwuletnia. Jedna
roślinka ma ogonki liściowe i nerwy liści ostro żółte. Druga ma ogonki
malinowo-czerwono, nerwy też. Liście wielkości 1/2 liści chrzanu, kształt
podobny, z tym, że od nerwu odgięte do tyłu. Teraz jesienią przebarwiły się
na kolor ciemny, ale z ogniem, coś jak czerwone wino.

Zgadnijcie, co to takiego? Dla ułatwienia dodam, że nietrujące, a wręcz
przeciwnie:-)

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2002-10-11 22:12:40

Temat: Re: Nowa roślina ozdobna
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stawiam na bazylię.
Ale czy dobrze?...
Pozdrawiam
Michał

3. Data: 2002-10-11 22:19:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Ty wiesz Michale jak ja lubię bazylię? Ale bazylia jest rośliną roczną,
ma liscie dużo mniejsze niż połówki liści chrzanowych a jesienią to raczej
zczernieje bo nie lubi niskich temperatur.
Ja...cki

4. Data: 2002-10-12 08:15:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pudło!
Kolejna wskazówka - liście prawie 30 cm długie i z 8 cm szerokie.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-10-12 13:57:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Kolejna wskazówka - liście prawie 30 cm długie i z 8 cm szerokie.
>
> Pozdrawiam, Basia.

:)
czyzby tarczownica w innym kolorze
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2002-10-12 17:42:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> From: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>

> :)
> czyzby tarczownica w innym kolorze

Liście są podobne trochę do szczawiowych, a cała roślina - liście, łodygi,
korzenie są jadalne, choć w różnym stopniu u różnych gatunków/odmian:)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-10-13 11:13:16

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Burak liściowy - bardzo popularny jako roślina ozdobna w U.K.

--
pozdrawiam Ela

8. Data: 2002-10-13 18:56:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> wrote in message
> Burak liściowy - bardzo popularny jako roślina ozdobna w U.K.

Elu, jesteś genialna!
Posadź koniecznie - akurat w tym spokojnie możemy Anglików naśladować:-))

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-10-13 19:01:01

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Askąd mam wziąć nasionka?

--
pozdrawiam , Ela

10. Data: 2002-10-13 19:04:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Askąd mam wziąć nasionka?

Hm, postaram się zebrać u siebie;) Jestem ciekawa, jak rośliny przetrwają
zimę, nasiona były przywiezione z Holandii, nic nie wiadomo.

Pozdrawiam, Basia.

do WOFW
Róże i czosnek
Zamki grozy