Winorośla w TV

1. Data: 2002-10-12 17:41:34

Temat: Winorośla w TV
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nasz GEW (skróty ostatnio zrobiły się popularne:-)), czyli Główny
Ekspert Winoroślowy widział dziś w TV "Rok w ogrodzie", który niemal w
całości poświęcony był winoroślom? Dowiedziałam się, że winorośl rosnąca na
zbyt żyznej ziemi rośnie zbyt silnie i staje się podatna na choroby, głównie
mącznika, czy to prawda? (póki nie wywaliłam krzewu winoroślowego, to wypisz
wymaluj właśnie takie były objawy - niepowstrzymany wzrost i silny mączniak)

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2002-10-14 09:18:08

Temat: Re: Winorośla w TV
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wypisz
> wymaluj właśnie takie były objawy - niepowstrzymany wzrost i silny

GEW się nie odzywa, no to może ja.... :-))))
Obejrzałem i całkiem sensownie było. Wąsikowski mówił do rzeczy. Ostatecznie
to jeden z lepszych szkółkarzy winoroślowych w okolicach Warszawy.
Z tą żyznością ziemi to jednak sprawa trochę dyskusyjna. Nie sądzę by
należało sie tym przejmować. Raczej nalezy to rozumieć tak, że i na
kiepskiej ziemi winorośla też bedą dobrze rosły i nie ma co przesadzac z jej
ulepszaniem (czytaj nadmiernym nawożeniem).
A związek dobrej ziemi z mączniakiem jest... dosyć daleki. :-))) To nie
dobra ziemia sprzyja przecież jego rozwojowi, a wysoka wilgotność powietrza.
Dlatego korzystne jest dobre "przewietrzanie" krzewu czyli pozbywanie sie
zbędnych latorośli lub zbędnych ich części bez względu na to na jakiej ziemi
rosną. Nadmiar liści sprzyja utrzymaniu wiekszej wilgotności w obrębie
krzewu i rozwojowi zarodników mączniaka.
I możliwe jest, ze przy lepszej ziemi to zielone jest bardziej dynamicznie
rosnące i... wiecej roboty przy pozbywaniu się zbędnych liści, ktore w
wilgotne lata... itd.
A jeżeli nie chce się mieć roboty z przerzedzaniem to.. moze lepiej dać na
mszę by suche lato było :-)))
W żadnym wypadku nie usiłowac psuć żyznej ziemi ( bo i taki wniosek pewnie
komuś mógł przyjśc do glowy). Nawiasem mówiąc z tym straszeniem mączniakiem
to lekka przesada. Ja znam go raczej ze słyszenia niż z widzenia. Nawet w
ubiegłym roku ( przypominam - tropikalna pogoda była: bardzo wysoka
temperatura i opady) tylko na jednym krzewie niewielkie objawy mi się
pokazały, a nie stosuję żadnej chemii (nie z ortodoksji tylko po prostu nie
chce mi sie latać z opryskiwaczem).

Reszta programu była w porządku. Pokazywane owoce naprawdę pochodziły z
uprawy w gruncie w okolicach Warszawy. W okolicach Lublina udają się
podobnie. A na południu to i pewnie ładniejsze ;-)))
Na jeden (chyba ) żarcik Wąsikowski sobie pozwolił. :-))))) Pokazując
wybarwienie niektorych odmian z kamienna twarzą dwukrotnie stwierdził, że
taki ciemniejszy kolor skorki (od nasłonecznionej strony) to efekt tego, że
.... przez skórkę cukier mu wyłazi!!!! :-))))))))) Hi! hi! Osobliwa teoria!
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2002-10-14 09:59:05

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> A związek dobrej ziemi z mączniakiem jest... dosyć daleki. :-))) To nie
> dobra ziemia sprzyja przecież jego rozwojowi,

Żyzność podłoża, a szczególnie wysoka zasobność w azot może sprzyjać
rozwojowi chorób grzybowych w tym mączniakowi.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2002-10-14 10:59:08

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> napisał w
wiadomości news:aoe4vf$i6$2@news2.tpi.pl...

> Żyzność podłoża, a szczególnie wysoka zasobność w azot może sprzyjać
> rozwojowi chorób grzybowych w tym mączniakowi.

Uruchamiam wyobraźnię: najżyźniejsza z żyznych ziemia, suche lato (np.
2002), poprawna agrotechnika polegająca m.in. na usuwaniu niepłodnych
latorośli wiosną, usuwaniu pasierbów przez cały sezon, ogławianiu latorośli
od początku sierpnia itp.
Uprzejmie poproszę o pokazanie mączniaka w tych pięknych okolicznościach
przyrody :-)))
No... chyba, ze ma się nadrzeczne stanowisko (jak Darek) z dużą ilością
wilgoci..... lecz to wilgoć, nie ziemia! :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2002-10-14 19:56:01

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Uprzejmie poproszę o pokazanie mączniaka w tych pięknych okolicznościach
> przyrody :-)))

Napisałem "może sprzyjać".
Nie wypowiadam się na temat określonej sytuacji.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2002-10-14 21:51:18

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisałem "może sprzyjać".
> Nie wypowiadam się na temat określonej sytuacji.

Oj Januszu, nie łap Krzysztofa na gorącym uczynku, u niego w ogrodzie tego
nie znajdziesz, po prostu przeglądał książkę-poradnik na ten temat.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

7. Data: 2002-10-15 05:16:01

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Oj Januszu, nie łap Krzysztofa na gorącym uczynku, u niego w ogrodzie tego
> nie znajdziesz, po prostu przeglądał książkę-poradnik na ten temat.

Ja zwykle piszesz enigmatycznie żeby nie nakryć Cię na krętactwach. Czego u
mnie nie znajdziesz? Mączniaka? :-)
Sprawa o której pisałem jest ogólnie znana czego dowodem jest, ze opowiadają
o niej nawet w telewizji :-).
Ty na przykład, zamiast zajmować się bzdurami typu kalendarz księżycowy,
powinieneś lepiej poznać warunki występowania chorób grzybowych.
Wprawdzie, w praktyce to Ci się nie przyda, ale za to mógłbyś wypowiadać się
na temat ogrodów.
Janusz odpowiedział mi nie na temat, dlatego nie widziałem potrzeby drążyć
sprawy, ale możemy do tego powrócić.
Książki przeglądam zawsze chętnie, chociaż na temat mączniaka nie odczuwam
takiej potrzeby.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2002-10-15 17:09:44

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zwykle piszesz enigmatycznie żeby nie nakryć Cię na krętactwach.
Czego u
> mnie nie znajdziesz? Mączniaka? :-)

A masz GO? I wiesz jak wygląda to opisz. Stary krętaczu, mnie do emerytury
brak jeszcze 26 lat, a tobie?
;-)))

> Sprawa o której pisałem jest ogólnie znana czego dowodem jest, ze
opowiadają
> o niej nawet w telewizji :-).

Mówisz o takiej skrzynce podłączonej do prądu, co to kolorowe obrazy
wyświetla? Kiedyś oglądałem w niej jakiegoś człowieka z Mazur. Mazury [w
tle] mi się podobały. Nie powiem, że od dziecka.

> Ty na przykład, zamiast zajmować się bzdurami typu kalendarz księżycowy,
> powinieneś lepiej poznać warunki występowania chorób grzybowych.

To TY się bzdurami zajmujesz, Kalendarz Księżycowy jest święty i wara Ci
od niego. Skoro czegoś nie pojmujesz to tego nie umniejszaj. Brak Ci po
prostu paru komórek w mózgu [nie powiem dlaczego one akurat zginęły],
które ułatwiłyby Ci komunikację-porozumienie z innymi. Zresztą nie jesteś
odosobniony pod tym względem, Piotr S. nie odstępuje od Ciebie na 1mmm.
;-)))

> Wprawdzie, w praktyce to Ci się nie przyda, ale za to mógłbyś wypowiadać
się
> na temat ogrodów.

Złośliwość Twoja przekracza wszelkie dopuszczalne granice!!!
Spotkamy się w Sądzie.
Tego Ci nie odpuszczę!!!

Nie lubisz go?
No to w czym problem?

9. Data: 2002-10-16 05:53:26

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A masz GO? I wiesz jak wygląda to opisz. Stary krętaczu, mnie do emerytury
> brak jeszcze 26 lat, a tobie?
> ;-)))

...a mówiłem - nie pij tyle.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-10-16 15:17:22

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...a mówiłem - nie pij tyle.

No nie, zepsułeś wszystko, zabieram zabawki i idę sobie do innej
piaskownicy.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak