odkurzacz piorący, czy to działa?

1. Data: 2003-03-19 20:26:42

Temat: odkurzacz piorący, czy to działa?
Od: "Jacek Włodarczyk" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szanownych grupowiczów jest szczęśliwym posiadaczem &
użytkownikiem odkurzacza piorącego np.wodnik, philips czy elektrolux (cena
ok 1000pln)?
Jeśli ta to będę wdzięczna za opinię o skuteczności i wygodzie użytkowania.
Czy warto go kupić?
Asik

1. Data: 2003-03-20 14:45:28

Temat: Re: [dlugie] odkurzacz piorący, czy to działa?
Od: "Nina" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ok 1000pln)?
> Jeśli ta to będę wdzięczna za opinię o skuteczności i wygodzie

Witam

Mam inny odkurzacz od tych wymienionych - jest to Niagara firmy Gisowatt
(można kupic w Auchan, Selgros, Castorama), jestem z niego zadowolona.

Przymierzajac sie do zakupu odkurzacza pioracego/odkurzacza z filtrem wodnym
musisz sobie zadac kilka pytan:

- jak czesto odkurzam mieszkanie ?- jezeli czesciej niz 2, 3 razy w tygodniu
z odkurzaczem jest za duzo zachodu wlac wode, zamontowac filtr, odkurzyc,
wylac wode, umyc zbiornik, wysuzyc. Do odkurzania raz w tygodniu jest bardzo
dobry.
- czy mam w domu duzo wykladzin, dywanow? - jezeli jest to tylko dywan,
dwa - odpuscic sobie, kupic zwykly, maly odkurzacz
- czy mam miejsce na skladowanie odkurzacza? - sa one dosc gabarytowe
- czy w domu sa alergicy? jezeli tak odkurzacz wodny jest bardzo polecany,
przy filtrze wodnym zobaczysz ile "paskudztwa" potrafi byc w dywanie
- czy chce odkurzaczem pioracym czyscic mocno apuszczone wykadziny,
dywany? - kazdy odkurzacz, niezaleznie czy to Karcher, czy Wodnik nie uczyni
cudu, jezeli przez 5 lat nie robilo sie nic z dywanem. Jezeli masz w miare
nowe wykladziny, idealnie je odswiezy - wystarczy raz w miesiacu wyprac.

dodatkowo odkurzacz, ktory mam mozna wykorzystac do innych funcji: mozna
zmywac panele, parkiety, kafle(oczywiscie drewno musi byc bardzo dobrze
zaimpregnowane). Do wody w odkurzaczu mozna wlac olejek zapachowy, odswieza
powietrze, moj ma mozliwosc dokupienia nasadki do mycia okien.

mozesz obejrzec sobie strone www.wirexim.com.pl - maja duzy wybor odkurzaczy
pioracych, czy z filtrem wodnym

pozdrawiam

Nina

1. Data: 2003-03-21 06:59:00

Temat: Re: odkurzacz piorący, czy to działa?
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Włodarczyk" napisał(a):

> [...]
> ok 1000pln)?
> Jeśli ta to będę wdzięczna za opinię o skuteczności i wygodzie użytkowania.

Po pierwsze - proszę nie zwracać uwagi na mój adres :-)

Po drugie - mam Wodnika. Pisałem to już nie raz na tej grupie: odkurzacz
piorący to jest fajna rzecz, ale nie jako jedyny i podstawowy odkurzacz
w domu. Jakiej firmy by odkurzacz piorący nie był, jego obsługa jest
dosyć kłopotliwa - mycie rur, płukanie elementów filtra wodnego po
każdym sprzątaniu etc. Do codziennego sprzątania wygodniejszy jest
zwykły odkurzacz. Na mokro sprzątam/piorę dywany raz na kilka tygodni.
Wodnikiem sprzątam i piorę tapicerkę w aucie kilka razy w roku a także
myję okna.

Myślę że w czasach np. zmywarek i 2 TV w domu, 2 odurzacze nie są
luksusem.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-03-26 11:02:18

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nina wrote:

> [...]
> tygodniu z odkurzaczem jest za duzo zachodu wlac wode, zamontowac filtr,
> odkurzyc, wylac wode, umyc zbiornik, wysuzyc. Do odkurzania raz w

Wlać wodę, zgadzam się, ale wylać ... syf błotno-paciarkowy. Niezbyt
higieniczne jest opróżnianie zbiornika i na pewno nie czyste. Co zrobić z
zebranym szlamem ? Do ubikacji ? A jak wciągnąłeś większe śmieci, ew. takie,
które się nie topią w wodzie - ubikacja do czyszczenia. :-( lub wybieranie
łapami.

> - czy mam miejsce na skladowanie odkurzacza? - sa one dosc gabarytowe

Przede wszystkim odkurzacz po wypłukaniu nalezy osuszyć, nie wolno go zlożyć
mokrego, bo ... smród Cię zabije. Masz miejsce, gdzie rozłożyć wszelkie
zbiorniki, zespoły filtra, klapki itp. ? W zelmerowskim Wodniku model 719
jest tzw. odwracacz ciagu powietrza, wypłukane rury i wąz oraz zbiornik
mozna przesuszyć powietrzem ogrzanym lecącym "w drugą stronę" - od silnika
do wylotu ze ssawki.

> - czy w domu sa alergicy? jezeli tak odkurzacz wodny jest bardzo polecany,

Przy alergikach odkurzacz wodny _wcale_ nie jest polecany, wilgotne
środowisko tylko sprzyja rozwojowi bakterii i roztoczy, a przy tego typu
urzadzeniach masz gratisowe nawilżenie całego mieszkania. Takie sa najnowsze
wyniki badań nad alergenami. Chwilowe zachłyśniecie sie wspaniałymi
mozliwościami odkurzaczy wodnych mija... Skutecznośc filtracji wcale nie
jest taka wysoka, woda nie jest idealnym filtrem, nie zatrzymuje wielu
rzeczy, np. niezwilżalnych przez wodę. Polecam dla alergików odkurzacze z
workami papierowymi i filtrami HEPA (high efficiency particulate filter),
ew. z filtrami klasy S o skuteczności filtracji 99,(9) %, wymieniac często
filtry i worki i utrzymywać urządzenie w czystosci.

> przy filtrze wodnym zobaczysz ile "paskudztwa" potrafi byc w dywanie

Efekt czysto marketingowy, np. przy przezroczystych zbiornikach widać burzę
wodną i całe świństwo, które zebrało sie w zbiorniku. I użytkownik
zadowolony :-)) To samo zbiera się w worku papierowym, tylko że w nim nic
nie widac i nie zbiera Cię na wymioty przy opróznianiu. Ale jak chcesz to
mozęsz to rozpuścić w garnku z wodą :-) Jedyna zaleta, np. w porównaniu z
workami z tkaniny, które osobiście uważam za pomyłkę, to to, że w przypadku
oprózniania filtra owdnego nie kurzy się. Ale worek papierowy też da sie
delikatnie wyjac bez kurzenia...

> [...]
> w miare nowe wykladziny, idealnie je odswiezy - wystarczy raz w miesiacu

I to jest własciwe zastosowanei odkurzacza wodnego. Raz na miesiac, przed
świętami lub imieninami teściowej "przelecieć" dla odświeżenia dywany i
wykładziny. Obecne modele naprawdę czyszczą skutecznie. Środki piorace
dodawane do odkurzaczy są skuteczne i ...ekologiczne. Nic tak nie wymyje
zabrudzonej tapicery w aucie jak odkurzaczyk piorący :-)

W pełni zgadzam sie z opinią Piotra (next post), że warto mieć dobry
odkurzacz klasyczny i piorący też :-)

> mozesz obejrzec sobie strone www.wirexim.com.pl - maja duzy wybor

Mozesz obejrzeć sobie strone www.zelmer.pl :-)

_/_/ _/_/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/
_/_/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ @wp.pl

1. Data: 2003-03-26 20:35:45

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozna przesuszyć powietrzem ogrzanym lecącym "w drugą stronę" - od silnika

Czy ja czegoś w swoim wodniku nie zauważyłem ? A może niedokładnie
przeczytałem instrukcję ?

Możesz rozszerzyć opis ?

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-27 06:33:39

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński wrote:

> Czy ja czegoś w swoim wodniku nie zauważyłem ? A może niedokładnie
> przeczytałem instrukcję ?
>
> Możesz rozszerzyć opis ?

Mogę, ale najpierw ustalmy pryncypia, powtórzę jeszcze raz : Wodnik, model
719. Tzn. nie 619 i nie 519 :-)) Myślę, że tu leży problem. No, jeżeli masz
jednak 719 i nie zauważyłeś odwracacza, to kup okulary :-)

_/_/ _/_/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/
_/_/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ @wp.pl

1. Data: 2003-03-27 06:47:55

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogę, ale najpierw ustalmy pryncypia, powtórzę jeszcze raz : Wodnik, model
> 719.

Na pewno 719

> i nie zauważyłeś odwracacza, to kup okulary :-)

Okulary już noszę :-( Może powinienem zmienić na silniejsze ? ;-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-27 09:46:01

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński wrote:

> Na pewno 719

No to odwracacz ciągu jest to to olbrzymie pokrętło w formie strzałki
umiejscowione na pokrywie zbiornika tylnego odkurzacza. Strzałka w przód
dmucha, strzałka w tył ssie. Strzałkę sie bierze w rączke i obraca. Uwaga,
tylko w jedną stronę. Nie pamietam juz, czy zgodnie za wskazówkami zegara
czy przeciwnie. Po pierwsze w drugą stronę nie da sie pokręcić, wyczuwalny
opór, a po drugie są oznakowania na pokrywie.

Gdy wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcję... :-)

_/_/ _/_/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/
_/_/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ @wp.pl

1. Data: 2003-03-27 10:12:09

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to odwracacz ciągu jest to to olbrzymie pokrętło w formie strzałki
> umiejscowione na pokrywie zbiornika tylnego odkurzacza. ...
Dzięki, po powrocie do domu sprawdzę :-)

> Gdy wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcję... :-)

Z ręką na sercu - czytałem :-) Ale sprawdzę jeszcze raz, jaki będzie
efekt odpiszę - no chyba, że się będę za bardzo wstydził ;-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl