Re: Scianka dzialowa - ciag dalszy

1. Data: 2003-03-20 12:43:41

Temat: Re: Scianka dzialowa - ciag dalszy
Od: Wojciech Ściesiński <w...@w...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.03.2003 13:13, Użytkownik Rafa Hoelke napisał:
> [...]
gorna
> czesc czwartej - pod nia chce umiescic dosc interesujace drzwi firmy
> Sanplast. Infromacje jak postawic trzecia sciane znalazlem na
> www.norgips.pl - wielkie dzieki. Pozostaje kwestia czwartej sciany z
> drzwiami. Nie znalazlem ani opisu ani elementow umozliwiajacych
doczepienie
> niepelnej czwartej sciany do trzeciej sciany.
>
> Jest jeszcze jedna nurtujaca mnie sprawa - jaka moze byc najciensza
> postawiona scianka dzialowa: 5cm, 10cm? Jest to dla mnie dosc istotne.

Witaj, na początek uwaga kolejne pytania przesyłaj jednak na grupę
dyskusyjną, możesz wtedy otrzymać odpowiedź nie tylko ode mnie - ja nie
roszczę sobie prawa nieomylności i jednocześnie wypacza to idee grup
dyskusyjnych. Przesyłam więc Twojego maila również na grupę pl.rec.dom

Nie do końca rozumiem co chcesz zrobić. Tzn. czy trzecia ściana jest
tylko na szerokość drzwi ? i musisz dać tylko wypełnienie nad drzwiami ?

Zasadniczo konstrukcja szkieletowa nabiera sztywności gdy przykręcić już
do tego płyty g-k (używając fosfatowanych wkrętów 3,5x25). By jednak
szkielet postawić możesz używać do łączenia profili blachowkrętów -
nieźle sprawdzają się samowierty + wkrętarka. Łączysz za ich pomocą
profile podłogowo-sufitowe (UW) z pionowymi (CW) by Ci się po ustawieniu
w pionie nie przesuwały.

Co do grubości ściany to weź pod uwagę, że futryna drzwi bedzie miała
min. 10 cm grubości, ciensza ścianka to też mniejsza izolacja
akustycznia tzn. 5 cm wełny to jednak mniej niż 10 cm.

Jak przymocować prostopadłą ścianę działową do ściany ? Profil CW na
kołki rozporowe do ściany stałej, nie zapomnij jednak o taśmie
akustycznej (taka gumowa uszczelka naklejana na profile mające
bezpośredni kontakt ze stałą konstrukcją budynku).

Do łazienki to jeszcze zastanawiałbym się czy nie dać dodatkowo folii
paroizolacyjnej - ale tu pewności nie mam.

Namiary na Rigips podałem błędnie - poprawiam się wejdź na
http://www.rigips.com/poland/framset.htm

Pozdrawiam z Bydgoszczy :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@w...prv.pl

1. Data: 2003-03-20 13:02:35

Od: "rafh" <*rafh*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do wysylki na grupe - nie ma sprawy ;-)

Juz precyzuje co chce zrobic z owa sciana wyposazona w drzwi - chce ja
umiejscowic tylko na drzwiami, a wiec zabudowac wolne miejsce, ktore
powstanie po zbudowaniu trzeciej sciany i wstawieniu drzwi. A pytam jak to
zrobic, poniewaz nie znalazem na norgipsie zadnych elementow umozliwiajacych
stowrzenie polaczenia dwoch scian nie na podlodze tylko "w powietrzu". Moze
ten smieszny rysunek wyjasni lepiej o co mi chodzi.
------------------
/ /|
/ sufit / |
-----------------/ |
| | |
| scianka | |
| | |
| | |
----------------- |
| | |
| | |
| drzwi | |
| do prysznica | |
| | |
----------------- /
podloga

Co do grubosci scian - nie jest mi potrzebna izolacja akustyczna, jedynie
oslona prysznicu, tak wiec sciana moze byc, a nawet powinna, jak najciensza.
Pytanie jak cienka moze byc? Jesli chodzi o drzwi - sa to drzwi od prysznicu
wiec grubosci ok 2-3 cm.

Pozdrawiam
Rafal z Torunia

P.S. Nowy adres jest OK. Dzieki.

1. Data: 2003-03-20 13:10:58

Od: "rafh" <*rafh*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze jeszcze dodam, ze chodzi mi dokladnie o scianke nad drzwiami do
prysznica.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia - moze podpowie ktos inen rozwiazanie niz
plyty gipsowo-kartonowe?
No i moze jeszcze wyjasnie dlaczego chce to zrobic. Z tego co wiem sasiedzi
po prostu wstawiaja kabine prysznicowa i maja prysznic w kuchni. Mnie takie
rozwiazanie nie odpowiada, wole wydzielic prysznic calkowicie. Pierwsze co
mi przyszlo na mysl to wlasnie plyty g-k, jednak moze jest i inne
rozwiazanie?

Pozdrawiam
Rafal z Torunia

1. Data: 2003-03-20 13:14:45

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chcesz coś tak cienkiego (tzn. uważasz, że to wystarczy i nie
potrzebujesz izolacji akustycznej) możesz taką ściankę zbudować na
szkielecie z listew drewnianych + sklejka wodoooporna.

Jeśli profile to poniżej 7-8 cm grubości gotowej ściany (bez płytek) nie
zejdziesz (5 cm profile + 2 x 1 cm płyta g-k + gładź gipsowa). Wśród
profili rzeczywiście nie znajdziesz (?) żadnych kształtek, złączek itp.
Możesz się posiłkowac odpowiednio nacinając standardowe profile albo
materiałami "obcymi" profilom tj. odcinkami kątowników, ewentualnie
łącznikami do budowania konstrukcji z drewna. Ja stosowałem rozw.
mieszane 1+2 + oczywiście blachowkręty lub nity zrywalne.

A tak na marginesie zastanawiałeś się jak zrobisz wentylację w tym
pomieszczonku ?

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-20 13:20:14

Od: "rafh" <*rafh*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łącznikami do budowania konstrukcji z drewna. Ja stosowałem rozw.
> mieszane 1+2 + oczywiście blachowkręty lub nity zrywalne.

Rozumiem, ze mowisz tutaj o zbudowaniu tego fragmentu nad drzwiami?

> pomieszczonku ?

He, he - to calkowicie osobna sprawa ;-))) Ale mam pare pomyslow, poniewaz
bedzie to znacznie prostsza sprawa.

Pozdrawiam
Rafal z Torunia

1. Data: 2003-03-20 13:27:13

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, ze mowisz tutaj o zbudowaniu tego fragmentu nad drzwiami?

Tak, i każdej mniej typowej konstrukcji niż prosta ściana.

> Ale mam pare pomyslow, poniewaz
> bedzie to znacznie prostsza sprawa.

Powodzenia :-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-20 13:33:38

Od: "rafh" <*rafh*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eh ........ powiem szczerze, ze chyba bede musial zrezygnowac z pomyslu
scian dzialowych z plyt g-k - zbyt grube jak na moje warunki ;-(
Ale serdecznie dziekuje za wyjasnienia i porady - zawsze jestem madrzejszy
;-)

Pozdrawiam
Rafal

bez trudu usuwa kamien i rdze?