Re: Scianka dzialowa - ciag dalszy

Date: Thu, 20 Mar 2003 13:43:41 +0100
From: Wojciech Ściesiński <w...@w...prv.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
To: Rafa Hoelke <r...@p...onet.pl>
Subject: Re: Scianka dzialowa - ciag dalszy

Dnia 20.03.2003 13:13, Użytkownik Rafa Hoelke napisał:
> Witam Wojtku!
>
> Dziekuje za dotychczasowa odpowiedz - juz duzo mi pomogles.
> Jeszcze jedna watpliwosc, ale aby wyjasnic musze dokonac wiekszego opisu.
> Otoz prysznic/natrysk chce wydzielic w rogu kuchni. Latwiej poniewaz dwie
> sciany mam za darmo ;-) W tym celu musze postawic trzecia sciane oraz
gorna
> czesc czwartej - pod nia chce umiescic dosc interesujace drzwi firmy
> Sanplast. Infromacje jak postawic trzecia sciane znalazlem na
> www.norgips.pl - wielkie dzieki. Pozostaje kwestia czwartej sciany z
> [...]

Witaj, na początek uwaga kolejne pytania przesyłaj jednak na grupę
dyskusyjną, możesz wtedy otrzymać odpowiedź nie tylko ode mnie - ja nie
roszczę sobie prawa nieomylności i jednocześnie wypacza to idee grup
dyskusyjnych. Przesyłam więc Twojego maila również na grupę pl.rec.dom

Nie do końca rozumiem co chcesz zrobić. Tzn. czy trzecia ściana jest
tylko na szerokość drzwi ? i musisz dać tylko wypełnienie nad drzwiami ?

Zasadniczo konstrukcja szkieletowa nabiera sztywności gdy przykręcić już
do tego płyty g-k (używając fosfatowanych wkrętów 3,5x25). By jednak
szkielet postawić możesz używać do łączenia profili blachowkrętów -
nieźle sprawdzają się samowierty + wkrętarka. Łączysz za ich pomocą
profile podłogowo-sufitowe (UW) z pionowymi (CW) by Ci się po ustawieniu
w pionie nie przesuwały.

Co do grubości ściany to weź pod uwagę, że futryna drzwi bedzie miała
min. 10 cm grubości, ciensza ścianka to też mniejsza izolacja
akustycznia tzn. 5 cm wełny to jednak mniej niż 10 cm.

Jak przymocować prostopadłą ścianę działową do ściany ? Profil CW na
kołki rozporowe do ściany stałej, nie zapomnij jednak o taśmie
akustycznej (taka gumowa uszczelka naklejana na profile mające
bezpośredni kontakt ze stałą konstrukcją budynku).

Do łazienki to jeszcze zastanawiałbym się czy nie dać dodatkowo folii
paroizolacyjnej - ale tu pewności nie mam.

Namiary na Rigips podałem błędnie - poprawiam się wejdź na
http://www.rigips.com/poland/framset.htm

Pozdrawiam z Bydgoszczy :-)

--
Wojciech Ściesiński