ogrzewanie podlogowe

1. Data: 2002-08-24 13:58:13

Temat: ogrzewanie podlogowe
Od: "Piotr S." <a...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jaki bylby koszt bez robocizny zainstalowania ogrzewania podlogowego w
lazience , pow. 5 m2 i co jest potrzebne do tego ?
Czy takie ogrzewanie mozna stosowac jako zastepcze do ogrzewania kaloryferem
?
Ile cm wysokosci bedzie mialo takie ogrzewanie liczac od wylewki do kafli ?
pozdr.

Piotr Sobkowiak
ICQ : 15883900

1. Data: 2002-08-24 16:37:06

Temat: Re: ogrzewanie podlogowe
Od: "Gab" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr S." <a...@N...wp.pl> napisał(a) tak:
> Witam
> Jaki bylby koszt bez robocizny zainstalowania ogrzewania podlogowego w
> lazience , pow. 5 m2 i co jest potrzebne do tego ?

Ja poszedłem na łatwiznę i zużyłem tylko kabel grzejny i termostat. Raczej
powinno robić się jakąś izolację termiczną od dołu a jeżeli pod łazienką nie
ma ogrzewanego pomieszczenia to jest to raczej konieczne i wylewkę
poziomującą. Na 5m2 można będzie kupić kabel od ok 200 PLN /zależy od mocy/
i termostat /najtańsze ok 200 PLN nie licząc marketowych promocji/

> Czy takie ogrzewanie mozna stosowac jako zastepcze do ogrzewania
kaloryferem
> ?

Jeżeli jest odpowiedniej mocy i odpowiednio wykonane- tak

> Ile cm wysokosci bedzie mialo takie ogrzewanie liczac od wylewki do kafli
?
ZTCW warstwa z przewodami powinna mieć ok 2cm, + izolacja /zależy jaką
zrobimy/
Ja w łazience blokowej mam wprost na betonie ułożone przewody i zalane
zaprawą na grubość ok.1cm. Na tym od razu kafle i działa ale jest to
ogrzewanie dodatkowe.
GS

1. Data: 2002-08-26 16:20:10

Od: "Piotr S." <a...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gab" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja w łazience blokowej mam wprost na betonie ułożone przewody i zalane
> zaprawą na grubość ok.1cm. Na tym od razu kafle i działa ale jest to

jakiej srednicy kable kupiles ?
znalazlem cos takiego http://www.organikapropex.pl/o.podlogowe/index.shtml
wysokosc ogrzewania pdlogowego wychodzi 13,5 cm !!! nie wyobrazam sobie tak
duzej roznicy poziomow pomiedzy lazienka a przedpokojem ... wiec jak to jest
rozwiazane ?

1. Data: 2002-08-26 16:41:47

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Aug 2002 18:20:10 +0200, "Piotr S." <a...@N...wp.pl>
wrote:

> [...]
>duzej roznicy poziomow pomiedzy lazienka a przedpokojem ... wiec jak to jest

Niektore warstwy sa wspolne przeciez

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2002-08-26 17:53:49

Od: "Gab" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr S." <a...@N...wp.pl> napisał(a) tak:
> [...]

tak
> duzej roznicy poziomow pomiedzy lazienka a przedpokojem ... wiec jak to

Założyłem, że skoro chcesz jaknajcieńszą warstwę to chodzi Ci o ogrzewanie
elektryczne. Na stronie którą podałeś jest wodne - takie trzeba
zaprojektować już na etapie budowy domu, bo wymaga uwzględnienia tych 13cm
na podłodze.
Kable elektryczne , które mam, mają średnice zewn. ok 1cm. Na nich zaprawy
tylko tyle, żeby je przykryła. Zaznaczam jeszcze raz, że jest to wykonanie
wbrew sztuce /brak izolacji, brak warstwy nad kablami/, ale zależało mi też
na małej różnicy poziomów między łazienką a przedpokojem.

Pozdr
GS

1. Data: 2002-08-26 18:13:20

Od: "Piotr S." <a...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
też
> na małej różnicy poziomów między łazienką a przedpokojem.

wlasnie myslalem o wodnym zamiast kaloryfera ale juz troche za pozno bo
podloga jest
no coz daruje sobie ...
dzieki za wyjasnienie

Piotr Sobkowiak
ICQ : 15883900

1. Data: 2002-09-06 11:46:20

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr S." <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Jaki bylby koszt bez robocizny zainstalowania ogrzewania podlogowego w
> lazience , pow. 5 m2 i co jest potrzebne do tego ?

Z tego co pamiętam u mnie w łazience na ok. 10 m2 facet przewidział koszt
ok. 2000

Kuchenka mikrofalowa inox - jaka ???
jak powiesic lustro...
witraż
Transformator halogenowy- 220V/12V moc 250W -polecam
program