junkers

1. Data: 2002-08-24 20:57:44

Temat: junkers
Od: "Wojtek Wolyniak" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Zamierzam zakupic podgrzewacz gazowy Junkersa. Mam jednak dylematy zwiazane
z wyborem.
Sa trzy rodzaje: z plomykiem dyzurnym, z z zapalarka na baterie i z
hydrogeneratorem (jakas turbinka).
Czy ten na baterie nie zuzywa przypadkiem za duzo tych baterii? Jak to sie
rozklada np. w ciagu roku?
Czy temu z hydrogeneratorem nie umrze mechanizm z powodu duzego
zakamienienia wody?
Moze ktos ma rzeczone urzadzenia i moze podzielic sie wrazeniami?

Pozdrawiam
Wojtek

1. Data: 2002-08-24 21:18:53

Temat: Re: junkers
Od: "Kajetan" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Wolyniak" <w...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> hydrogeneratorem (jakas turbinka).
> Czy ten na baterie nie zuzywa przypadkiem za duzo tych baterii? Jak to sie

To sa R20, wymieniac je nalezy jakos raz na 5 miesiecy (3 osoby, normalne
mieszkanie). To lepsze rozwiazanie niz ubozszy model z pstryczkiem,
ten pstryczek strasznie halasuje, budzilo sie pol domu jak go zapalalem ;-)
Osobiscie polecam z bateriami. Hydrogeneratora nigdy nie uzywalem.

1. Data: 2002-08-26 09:28:55

Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakamienienia wody?
> Moze ktos ma rzeczone urzadzenia i moze podzielic sie wrazeniami?

Ja uzywam model z zapalczem iskrowym zasilanym z baterii (model WRP 250-5
KB) od listopada '99. Od tej pory działa bez żadnych problemów. Baterie
wymianie się średnio co 6 miesięcy przy eksploatacji Junkersa do zasilania
kuchni i łazienki (wanna i umywalka) rodzina 4 osobowa przy mojej ocenie że
grzejnik używany jest często. W przypadku hudrogeneratora sprawa kamienia
nie powinna byc problemem ponieważ generator pracuje na wlocie zimnej wody
do nagrzewnicy, choć niestety nie mogę powiedzieć jak się sprawuje ten model
bo nie znam nikogo kto go używa.

Pozdrowienia
Serwiz
PS
Obecnie BOSCH (Junkers) zmienił ofertę i teraz modele mają oznaczenia:
- MaxiPower WRP 11 B, WRP 14 B - Podgrzewacze przepływowe z zapłonem
automatycznym elektronicznym.
- Maxi Power WRP 11 G, WRP 14 G, WRP 18 G HydroPower - Podgrzewacze
przepływowe z zapłonem automatycznym elektronicznym - zasilanie z
hydrogeneratora

Tutaj możesz przejrzeć instrukcje obsługi które moa pomóc w wyborze:
http://www.junkers.com.pl/_pdf/materialy-szkoleniowe
/instrukcje-obslugi/term
y/wrp-b.pdf (305kB)
http://www.junkers.com.pl/_pdf/materialy-szkoleniowe
/instrukcje-obslugi/term
y/wrp-g.pdf (274kB)

1. Data: 2002-08-27 06:22:12

Od: p...@y...com (Johny) szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek Wolyniak" <w...@m...pl> wrote:
> [...]
>zakamienienia wody?
>Moze ktos ma rzeczone urzadzenia i moze podzielic sie wrazeniami?
Mam model z zapalnikiem iskrowym na baterie od roku - baterii jeszcze
nie wymienialem.
Model z plomykiem dyzurnym(tzw. swieczka) odradzam ze wzgledu na
wysokie koszty utrzymywania tego plomyka, wg moich obliczen ponad 10
zl na miesiac.
Model z hydroturbinka wydal mi sie bajerem za ktory szkoda doplacac,
jednak taniej wyjda baterie, poza tym turbinka moze sie kiedys zepsuc.

Tak a'propos mam teraz problem z tym Junkersem - bardzo dlugo zapala.
Najpier iskra w porzadku, na plomyczek chile musze poczekac, jednak
juz plomien glowny nie zawsze sie zapala. Czasami musze probowac kilka
razy. Chyba bede musial poprosic fachowca...

Pozdrawiam
Johny

1. Data: 2002-08-27 07:13:38

Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johny" <p...@y...com> napisał w wiadomości:

> Mam model z zapalnikiem iskrowym na baterie od roku - baterii jeszcze
> nie wymienialem.
[...]
> [...]
> juz plomien glowny nie zawsze sie zapala. Czasami musze probowac kilka
> razy. Chyba bede musial poprosic fachowca...

Wymień baterie :) Nie można zapomnieć że zapłonem palika zapalajacego i
głównego sterują elektrozawory więc jak baterie są padnięte to normalne że
piecyk nie odpala.

Serwiz

1. Data: 2002-08-27 07:36:33

Od: p...@y...com (Johny) szukaj wiadomości tego autora

"Serwiz" <r...@g...pl> wrote:
>Wymień baterie :) Nie można zapomnieć że zapłonem palika zapalajacego i
>głównego sterują elektrozawory więc jak baterie są padnięte to normalne że
>piecyk nie odpala.
No racja, dzieki. Sugerowalem sie tym, ze iskrzy OK, a potem plomien
glowny juz od swieczki.

Pozdrowka
Johny

1. Data: 2002-08-30 19:50:44

Od: janeczek <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam od pół roku z hydrogeneratorem (z turbinką). Zero problemów.
Instalator z serwisu Junkersa, który mi to podłączył powiedział, że nie
powinienem mieć problemów ponieważ on zainstalował tego rodzaju podgrzewaczy z
hydrogeneratorem kilkadziesiąt i pracują bezawaryjnie.

ogrzewanie podlogowe
Kuchenka mikrofalowa inox - jaka ???
jak powiesic lustro...
witraż
Transformator halogenowy- 220V/12V moc 250W -polecam