okapy ??!

1. Data: 2001-05-31 11:16:00

Temat: okapy ??!
Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Chcę kupić okap i właściwie nic o nich nie wiem jak się to eksploatuje co
jest najlepsze jakie filtry, firmy itd. Czy lepiej kupić mały okap pod
szafkę czy lepiej duży? Okapy mają filtry ( czy one są wymienne ??) czy
jest istatne jakie są te filtry itd.

Pozdrawiam Piotr

1. Data: 2001-05-31 13:58:45

Temat: Re: okapy ??!
Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glaeken" <g...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> jest najlepsze jakie filtry, firmy itd. Czy lepiej kupić mały okap pod
> szafkę czy lepiej duży? Okapy mają filtry ( czy one są wymienne ??) czy

No, to zalezy, czy chcesz miec wyciag czy pochlaniacz. Wiekszosc okapow
pracuje w obu funkcjach. Wyciag podlaczasz do szybu wentylacyjnego i nie
musisz miec zadnych filtrow. Pochlaniacz musisz wyposazyc w dwa filtry:
jeden, to taki kawalek materialu (nazwy nie pamietam), ktory lezy sobie od
wewnatrz na tej siatce pochlaniajacej, drugi to filtr aktywnego wegla (taki
sam jak sie montuje na kranach, tylko troche wiekszy). Oba filtry wymienia
sie co pol roku. Nie sa drogie, dostepne w kazdym sklepie AGD, a efekt jest
taki sam, jak w przypadku wyciagu. A nawet lepszy - bo nie musisz sie meczyc
z ta rura odprowadzajaca.
Uzywam pochlaniacza od roku i dziala swietnie, szafki nad nim sa
czysciutkie, zero osadzajacego sie tluszczu.
Spokojnie polecam Amice, a z wyzszej polki - Whirpoola. Te mam sprawdzone,
sa ciche i ladne.
Pozdrawiam!
Jarek

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-06-01 07:35:21

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest najlepsze jakie filtry, firmy itd. Czy lepiej kupić mały okap pod
> szafkę czy lepiej duży? Okapy mają filtry ( czy one są wymienne ??) czy

Do instalacji wyciągu przy kuchni gazowej musisz mieć dwa kanały
wentylacyjne w kuchni (a kto ma? - nawet w domkach jednorodzinnych
architekci tego nie projektują). W przeciwnym wypadku gazownia może nakazać
ci zdemontować wyciąg - a w razie oporu mogą ci odciąć gaz (prawo jest po
ich stronie - taki montaż wyciągu jest zabroniony).
Z pochłaniaczem nie będziesz miał tych problemów. Zwróć tylko uwagę na
hałas, jakość oświetlenia, możliwość zwiększenia ciągu (przydaje się podczas
intensywnego smażenia) i rodzaj filtrów: są dwa - węglowy i
przeciwtłuszczowy. Filtr węglowy jest zawsze i musisz go wymieniać zgodnie z
instrukcją. Filtr przeciwtłuszczowy może być tkaninowy - też należy go
wymieniać, lub metalowy - ten się myje (jak garnki, można też w zmywarce) i
wkłada z powrotem.

Dominik Jan Domin

PS. Duży czy mały - to chyba kwestia wyłącznie wystroju kuchni.

1. Data: 2001-06-06 07:13:12

Od: Jacek Adamowicz <J...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wrote:

> Do instalacji wyciągu przy kuchni gazowej musisz mieć dwa kanały
> wentylacyjne w kuchni (a kto ma? - nawet w domkach jednorodzinnych
> architekci tego nie projektują).

JA MAM!!! Zastanawiam się tylko nad następującym problemem: wyczytałem,
że nie wolno podłączać wyciągu do pionu wentylacji grawitacyjnej, aby
sąsiadom nie wpychać swoich zapachów. Ponoć do wyciągu musi być
oddzielny szyb, tylko do tego przeznaczony. Czy rzeczywiście tak jest?

Jacek A.

1. Data: 2001-06-07 11:45:27

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponoć do wyciągu musi być
> oddzielny szyb, tylko do tego przeznaczony.
> Czy rzeczywiście tak jest?
> Jacek A.

Zgadza sie. I jesli masz tylko jeden to przewaznie jest
on wspoldzielony z sasiadami.
Mojemu bratu kazali sie odlaczyc przy okazji jakiejs tam
inspekcji (gaz, wywietrzniki, itp.)

Soothsayer

1. Data: 2001-06-08 12:48:27

Od: Jacek Adamowicz <J...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> Zgadza sie. I jesli masz tylko jeden to przewaznie jest
> on wspoldzielony z sasiadami.
> Mojemu bratu kazali sie odlaczyc przy okazji jakiejs tam
> inspekcji (gaz, wywietrzniki, itp.)

Post wyżej pisałem, że mam DWIE kratki w kuchni. Zastanawiam się, czy do
jednej z nich będę mógł podłączyć wyciąg.

Jacek Adamowicz

1. Data: 2001-06-11 06:57:58

Temat: Odp: okapy ??!
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Post wyżej pisałem, że mam DWIE kratki w kuchni. Zastanawiam się, czy do
> jednej z nich będę mógł podłączyć wyciąg.

Musisz sprawdzić w projekcie budynku (w administracji lub w firmie
budowlanej), czy masz przewody współdzielone z innymi mieszkańcami, czy
indywidualne: jak indywidualne - nie powinno być problemu.

Dominik Jan Domin

Gerda czy Dierre
Witam
Prosze przeczytac - info dla wszystkich
Drzwi
Sprzedam mieszkanie własnościowe w Gdyni -