opieka nad alkoholikiem w domu opieki?

1. Data: 2005-10-28 13:41:16

Temat: opieka nad alkoholikiem w domu opieki?
Od: "Michał" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chciałbym zwrócić się do Was z zapytaniem czy ktokolwiek wie domach opieki
dla osób starszych z chorobą akoholową i miażdżycą?

Króciutko przedstawię sytuację, dotyczy to mojego ojca, ma 68 lat jest na
emeryturze, rodzice mieszkają razem - mama 70 lat. Od 4 lat ojciec bardzo
intensywnie pije, upija się do nieprzytomności, codziennie. Okresy picia
trwają miesiąc - półtora po czymchwila przerwy i od nowa to samo. Przebywał
już w szpitalu psychiatrycznym - rozpoznanie to również depresja,
wielokrotnie na izbach wytrzeźwień, 3 razy na oddziale szpitalnym leczenia
uzależnień, nic nie pomaga. Zaznaczam, iż nigdy wcześniej ojciec nie pił. W
ciągu alkoholowym jest niepoczytalny, w kółko powtarza te same zdania, te
same uwagi, jest wulgarny, nie panuje nad potrzebami fizjologicznymi,
niszczy rzeczy w domu, przewraca się, tłucze, kilkakrotnie w ciągu dnia
(5-15) razy potrafi wychodzić z mieszkania do sklepu po piwo lub małą
buteleczkę wódki. Wiele razy został okradziony, wiele razy został zabierany
z ulicy przez policję, pogotowie, nic się nie zmienia. Ma własną dość wysoką
emeryturę, pobiera pieniądze kartą i kupuje różne dziwne rzeczy, np. ma
kolekcje ok 15 swetrów których nie zakłada, ok 50 scyzoryków, znosi
niepotrzebne zakupy spożywcze do domu, itp. W trakcie picia jest po prostu
niepoczytalny, obawiam się, iż może zrobić krzywdę matce -(w trakcie picia -
twierdzi że jej nienawidzi, że zmarnowała mu życie itp), może wysadzić
mieszkanie zostawiając ulatniający się gaz, może spalić mieszkanie, lub po
prostu wsiąść do samochodu i spowodować wypadek samochodowy. Po 4 letnim
okresie tak intensywnego picia, ojciec w mojej ocenie ma zmiany psychiczne,
tzn. krótko mówiąc jest coraz mniej kontaktowy i nawet w stanach trzeźwości
zachowuje się podejrzanie, nie mówiąc już kiedy jest pijany.Nie wolno mu
zabrać karty bankomatowej, ani żadnych dokumentów, kiedyś tak zrobiliśmy i
wpadł w szał, zaciska pięści i wygraża mamie, do mnie dzwoni raz za razem i
pyta się kiedy oddam dokumenty, zawiadomił policję o tym że syn go okradł, a
wreszie próbował skoczyć przez balkon z drugiego piętra.

Nie wchodzi w grę zatrudnienie osoby do opieki - musiałby być to ochroniarz
przebywający z nim 24 godziny na dobę, rozstanie rodziców, kupno dwóch
malutkich mieszkań to też nie jest wyjście z sytuacji tylko zostawienie go
na pastwę losu, myślę czy są domy opieki które przyjmą Go do siebie? -
oczywiście w zasadzie wbrew jego woli. Mama jest na skraju załamania
fizycznego i nerwowego, sprząta po nim codziennie mocz z podłogi po kilka
razy, pierze odzież, sprząta potłuczone talerze, szklanki, kubki, meble etc.
przenosi go z podłogi na kanape, ona po prostu już nie może dalej tak żyć.

Dlatego pytam, czy wiecie czy są domy opieki, które mogą przyjąć takiego
podopiecznego?

Michał

2. Data: 2005-10-28 14:01:50

Temat: Re: opieka nad alkoholikiem w domu opieki?
Od: "Mała Ruda" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dlatego pytam, czy wiecie czy są domy opieki, które mogą przyjąć takiego
> podopiecznego?

W przypadku niektórych osób upośledzonych umysłowo lub chorych psychicznie
ta prawna zdolność do samodzielnego kierowania swoim życiem i pozbawienie
opieki, reprezentacji w stosunkach prawnych mogą okazać się niebezpieczne.
Począwszy od spraw majątkowych, w których to osoby upośledzone umysłowo mogą
być oszukane, wykorzystane, wciągnięte do zawierania niekorzystnych umów, a
skończywszy na sprawach dotyczących ochrony zdrowia i życia. Znane są
przypadki, że lekarze nie mogli uratować życia pełnoletniej osobie
upośledzonej umysłowo, która nie zgadzała się na przeprowadzenie niezbędnej
operacji.
Ubezwłasnowolnić można -
osobę upośledzoną umysłowo niezależnie od stopnia upośledzenia (głębokie,
znaczne, umiarkowane, lekkie), chorych psychicznie albo _cierpiących na
zaburzenia psychiczne wynikające np. z pijaństwa lub narkomanii._ Samo
jednak upośledzenie umysłowe lub stan psychiczny danej osoby nie jest
podstawą ubezwłasnowolnienia. Ubezwłasnowolnić można jedynie, gdy
upośledzenie albo choroba psychiczna wpływa na niemożność lub ograniczenie
kierowania przez nią swoim postępowaniem.

Może to by coś pomogło?

pozdr. Mała Ruda

begin 666 top_1.gif
M1TE&.#EA# `,`-4``/___RPOGD!#U!T?<R C?2<I?2<ID"TOBQL>;W=XJ1P?
M<3$SJC<ZO"<ICB0GB"HMA1X@=34XME-5K2$C?XB)M&)EZR@JDR(
D@T)%VF1F
MGTY1WUM>VFMNT4=(K#H\PB4HBDQ/YB@J?UQ>QG-UY"XPBW)T[7I
\[F)EYVQO
MY6UOSUM=ZVYOI"0G>R,F>5-6ZE=9Y2\QI5%4EUM=F(^0NT!"LUM
>T4U0UV9H
MU6YPSTQ/JD9)Y'AZY&IM['U_X3L^QE98K"'Y! ``````+ `````,``P```96
M0(!0**,,C\+8`)% "G\?PK)Y%$5@#2EB-:P)!)Z%80)19 `]#4B'\8D)K-9L
MZ'K9&(&#4W7:X/5(%2@W-!8/3CPC'!T.(4XE.RDY%P5.)CTX$B2
50D$`.SQP
M(&%L:6=N/2)C96YT97(B/CQA(&AR968](FAT=' Z+R]W=W<N:61N+F]R9RYP
M;"]I;F1E>"YH=&UL(B!T87)G970](E]B;&%N:R(^/&9O;G0@<VE
Z93TB-"(@
M9F%C93TB07)I86PB/CQS=')O;F<^/&D^261.,3PO:3X\+W-T<F]
N9SX\+V9O
-;G0^/"]A/CPO<#X-"@``
`
end

3. Data: 2005-10-28 14:03:55

Od: "Mała Ruda" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może to by coś pomogło?

Zapomniałam dodać że to cytat ze strony
http://www.idn.org.pl/sonnszz/ubezwlasnowolnienie.ht

4. Data: 2005-10-28 14:31:27

Od: ideogram <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał(a):

> Dlatego pytam, czy wiecie czy są domy opieki, które mogą przyjąć takiego
> podopiecznego?

Wnioskując z Twojego opisu, Twój ojciec jest czynnym alkoholikiem i
zanim jakakolwiek placówka przyjmie Go pod swoje skrzydła, musi odbyć
leczenie odwykowe. Jutro dam Ci pełniejszą odpowiedź, bo w tym momencie
nie jestem do końca pewna procedur.
Pozdrawiam serdecznie
ideogram

--
Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety,
która nigdy się nie sprzykrzy. Oscar Wilde

Histrionizm
chłopiec czy dziewczynka?
Podsumowanie debaty o populizmie
Znowu Polska wybrała populizm