oplata notarialna etc...

1. Data: 2001-09-13 15:27:17

Temat: oplata notarialna etc...
Od: Bolek <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam sie intensywnie nad kupnem mieszkania (niestety musze
zaciagnac kredyt). Chcialbym sie upewnic czy pomyslalem o wszystkich
finansowych konsekwencjach takiego kroku, tj:

oplaty zwiazane z kredytem:
-za rozpatrzenie wniosku
-prowizja banku
-ubezpieczenie kredytu

inne:
-oplata notarialna (ile moze wynosic? zalozmy wartosc mieszkania ok.
80tys)
-ubezpieczenie nabytego mieszkania

Czy czekaja mnie jeszcze jakies niespodzianki?
Bede rowniez wdzieczny za wszelkei sugestie i ostrzezenia dotyczace
pulapek jakie moga mnie czekac na tej trudnej drodze.

1. Data: 2001-09-13 20:04:33

Temat: Re: oplata notarialna etc...
Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Thu, 13 Sep 2001 17:27:17 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <a...@r...fm> i powiedziała:

> oplaty zwiazane z kredytem:
> -za rozpatrzenie wniosku
> -prowizja banku
> -ubezpieczenie kredytu
>
> inne:
> -oplata notarialna (ile moze wynosic? zalozmy wartosc mieszkania ok.
> 80tys)

O ile wiem, opłata notarialna jest liczona od powierzchni
mieszkania (przynajmniej w naszym przypadku tak było - za
mieszkanie o pow. prawie 60m2 zapłaciliśmy ok. 2100 zł).

> -ubezpieczenie nabytego mieszkania

Księga wieczysta (jak kredyt jest na hipotekę mieszkania).
Ewentualnie podatek wyznaczany przez gminę (myśmy płacili w Suchym
Lesie jakieś 30 zł ;-)).

Zuzanka

--
\ ^_ Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak * <z...@t...eu.org>
) ( =)= http://www.venco.com.pl/~zuzanka/

1. Data: 2001-09-14 08:28:57

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bolek wrote:

> [...]
> 80tys)
> -ubezpieczenie nabytego mieszkania
>
> Czy czekaja mnie jeszcze jakies niespodzianki?

wycena wartosci mieszkania, bo potem mieszkanie pewnie bedzie
zabezpieczeniem hipotecznym. wg. nowej hipoteki (nowe mieszkanie)
jest to wartosc budowlana. wg starej hipoteki, czyli odkupienie
mieszkania uzywanego, trzeba oplacic rzeczoznawce do wyceny.

nie wiem ile co kosztuje.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-09-17 09:12:38

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile wiem, opłata notarialna jest liczona od powierzchni
> mieszkania (przynajmniej w naszym przypadku tak było
???????????
A przypadkiem nie 2% wartosci?

Soothsayer

1. Data: 2001-09-17 09:34:51

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to 17 Sep 2001 11:12:38 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <s...@p...onet.pl> i powiedziała:

> ???????????
> A przypadkiem nie 2% wartosci?

Ja tam wolałam tę wersję, bo 2% od 150 000 to ciut więcej.

Zuzanka

-- jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących
/\-'o'-/\
_||:<_>:||_ Dlaczego ten ser się rusza?

1. Data: 2001-09-17 12:17:25

Od: "frisell" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szyszlo" <z...@a...wbc.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:3BA1BFC9.19E4@avalon.wbc.lublin.pl...
> [...]

> jest to wartosc budowlana. wg starej hipoteki, czyli odkupienie
> mieszkania uzywanego, trzeba oplacic rzeczoznawce do wyceny.

W przypadku pko bp wycena mieszkania jest bezpłatna (przyszedł facet ,
policzył pokoje i tyle :))))

moje mieszkanie kosztowało 84K - opłata wynosiła 300 z groszami za umowę
przedwstępną, i 600 z groszami za właściwą. (jest limit chyba do 2%
wartości)

pozdrawiam
tomek

Cieknacy kran z mieszaczem!
Osprzet elektryczny - jaka firma
Instalacja centralnego ogrzewania
czyszczenie resztek kleju z paneli - problem
Projektantki z firmy Expo