ortopedia - pomocy!!

1. Data: 2002-02-12 20:25:38

Temat: ortopedia - pomocy!!
Od: "Agnieszka" <y...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Czy ktos z Was moglby mi powiedziec, co to jest test szufladkowy przedni?
Wiem, ze dotyczy to na pewno ortopedii, ale nie mam pojecia co to jest.
Idealem by bylo rowniez przetlumaczenie tego wyrazenia, albo na angielski,
albo na lacine :)

Z gory wielkie dzieki :)

Pozdrawiam,

Agnieszka

2. Data: 2002-02-12 22:33:47

Temat: Re: ortopedia - pomocy!!
Od: "Wojciech Szybowski" <1...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach!]

Objaw szufladkowy przedni polega na tym że leżący na plecach pacjent zgina
nogi w kolanach, a w tym samym czasie badający utrzymując stopę w miejscu
pociąga za podudzie "do siebie", jeżeli kończyna jest niestabilna, wysuwa
się, mamy do czynienia z dodatnim objawem, który może świadczyć o
uszkodzeniu więzadła krzyżowego przedniego (ACL). Po angielsku to: Anterior
drawer test.

--
Pozdrawiam!
ciechu

3. Data: 2002-02-13 19:00:13

Od: "Agnieszka" <y...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Szybowski" <1...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> się, mamy do czynienia z dodatnim objawem, który może świadczyć o
> uszkodzeniu więzadła krzyżowego przedniego (ACL). Po angielsku to:

Dzieki wielkie za pomoc :))

Agnieszka

prosze o rade neurologiczna
Alert! pestycydy w papryce w Polsce!