orzech wloski

1. Data: 2006-07-27 10:50:14

Temat: orzech wloski
Od: "Witek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Orzech wloski na mojej dzialce rozrosl sie znacznie,co moge posadzic w jego
obszarze i cieniu?
Prosze o porade ,posadzilam rododendron ,ale efekt mizerny musze go
przesadzic.
Pozdrawiam
wieslawa

2. Data: 2006-07-27 11:52:40

Temat: Re: orzech wloski
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obszarze i cieniu?
> Prosze o porade ,posadzilam rododendron ,ale efekt mizerny musze go

Raczej nic ładnie nie urośnie chyba, że się włoży dużo, cięzkiej pracy. Orzech
coś tam ma w liściach co znacznie utrudnia wzrost innym roślinom.

Pozdrawiam Tomek

3. Data: 2006-07-27 12:07:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej nic ładnie nie urośnie chyba, że się włoży dużo, cięzkiej pracy.
Orzech
> coś tam ma w liściach co znacznie utrudnia wzrost innym roślinom.

Niektóre byliny urosną pod orzechami, ale nie wszystkie. Krzewy podobnie. Z
archiwum grupy : marzanka wonna, funkie, barwinek mniejszy i większy,
ostrokrzew kolczasty, bodziszek korzeniasty, niezapominajki, berberys
Thunberga, juka, bukszpan, cardiocrinum.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

4. Data: 2006-07-27 12:08:15

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

> Raczej nic ładnie nie urośnie chyba, że się włoży dużo, cięzkiej pracy.
> Orzech
> coś tam ma w liściach co znacznie utrudnia wzrost innym roślinom.

Nie wiem czy to duzo ciezkiej pracy ale jesli chcesz mic rododendrona pod
orzechem to wykop naprawde niewielki dolek, wyloz go zwykla czarna folia
budowlana, nasyp tam torfu, wsadz rododendrona i od czasu do czasu podlewaj.
powinno sie udac

Pozdrawiam Tomek

5. Data: 2006-07-27 12:54:11

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Lukowski" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
L...

> Nie wiem czy to duzo ciezkiej pracy ale jesli chcesz mic rododendrona pod
> orzechem to wykop naprawde niewielki dolek,

W niewielkim dołku to można zrobić sobie bonzai.

> wyloz go zwykla czarna folia budowlana, nasyp tam torfu, wsadz
> rododendrona i od czasu do czasu podlewaj. powinno sie udac

To byłby doprawdy cud gdyby w takich warunkach przeżył choćby 1 sezon.

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-07-27 12:56:36

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <w...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrawiam
> wieslawa
>W cieniu, to nawet trawa nie chce rosnąć...

Marek

7. Data: 2006-07-27 13:45:56

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

> W niewielkim dołku to można zrobić sobie bonzai.

Przyznaje ze "niewielki" to termin malo precyzyjny. Chodzilo mi o to ze
rododendrony maja dosc skromnie rozbudowany system korzeniowy i nie
potrzebyja dolka wielkosci plywalni olimpijskiej.

> To byłby doprawdy cud gdyby w takich warunkach przeżył choćby 1 sezon.

Moim zdaniem jedna z wielu cech cudu jest i ta ze cud sie po prostu zdarza
:-)

> Pozdrawiam
> Baśka

ja takze
Tomek

8. Data: 2006-07-27 14:15:30

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Jul 2006 14:07:09 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
> ostrokrzew kolczasty, bodziszek korzeniasty, niezapominajki, berberys
> Thunberga, juka, bukszpan, cardiocrinum.

Tawuły jeszcze dość dobrze znoszą jego sąsiedztwo. Takoż brzozy, ale nie
rosną już tak wpsaniale.

Pozdrawiam,
Marta
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

9. Data: 2006-07-27 14:25:55

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Lukowski" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
L...
> [...]

Tu się zgadzam, jednak dobrze by było określić na wstępie o jak
'niewielkiim' dołku piszemy. Pytajacy może to odebrać jako wielkość doniczki
C3 np.

> Moim zdaniem jedna z wielu cech cudu jest i ta ze cud sie po prostu zdarza
> :-)

W takim razie gratuluję wyjątkowego szczęścia. Oczywiście folia nie posiada
dziurek prawda ?

Pozdrawiam
Baśka
Baska

10. Data: 2006-07-27 18:53:00

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej nic ładnie nie urośnie chyba, że się włoży dużo, cięzkiej pracy.
> Orzech
> coś tam ma w liściach co znacznie utrudnia wzrost innym roślinom.

Nie wszytskie źle znoszą :))
Funkie, świecznice, maki wschodnie (wrrr...te mogłyby nie chcieć rosnąć, bo
sie rozlazły koszmarnie), rodgersje, kokoryczki, kilka paroci i języczki,
rosną świetnie. Bez nawożenia, i nadmiernego podlewania. Natomiast
pierwiosnki japońskie siewki, bardzo słabo, nie wiem czy to wina orzecha,
czy stanowisko im nie pasuje. Z tym, że ja staram się zebrać wszytskie
liście jeszcze jesienią.
Jednym słowem da się zrobić pod orzechem napradę ładnie i inetersująco
wyglądający zakątek.

Pozdrawiam
Kaśka

niewdzięczna dynia