orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci - fragment - prośba o wyjaśnienie

1. Data: 2006-03-25 12:40:40

Temat: orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci - fragment - prośba o wyjaśnienie
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Po wczorajszej komisji otrzymałem (drugie już, poprzednie ważne było do 1
marca 2006 r.) orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Ani mój stan zdrowia specjalnie się nie zmienił /a już napewno nie w
zakresie, który opiewało orzeczenie, jako, że jako przyczynę orzeczenia mam
wpisane '10-N' co, jak niegdyś czytałem oznacza 'choroby neurologiczne' (mam
wszczepioną od 3 miesiąca życia zastawkę - urodziłem się z wodogłowiem)/.
Orzeczenie poprzednie i teraźniejsze w zasadzie niczym się nie różnią (no,
może poza tym, że w tamtym miałem wpisane 'Orzeczony stopień
niepełnosprawności wydaje się - i tu była wpisana data, a na otrzymanym po
wczorajszej komisji widnieje '...ma charakter trwały i orzeczenie wydaje się
na stałe' :O - Bóg jeden raczy wiedzieć, dlaczego raz było tak, a teraz
inaczej). Nic to, zastanawia mnie inna rzecz: W orzeczeniu widnieje takowy
podpunkt:

"... 9) korzystania z uprawnień na podstawie art. 8 ust.1 Ustawy z dnia 20
czerwca 1997 r. (Dz.U Nr.98 poz. 602 z późn. zm.) - Prawo o ruchu drogowym"

Znalazłem dziennik ustaw, ustawę, ale po jej przeczytaniu mówiąc szczerze
nie za bardzo wiem, co ten punkt tak naprawdę oznacza ?
Czy spotkał się ktoś z Was kiedyś z czymś takim, lub chociaż wie i byłby tak
miły wyjaśnić o co dokładniej chodzi, bo głupi jestem ? Za każdą pomoc,
najmniejszą choćby bardzo serdecznie dziękuję.

--
Greetings for All
cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")

2. Data: 2006-03-25 12:44:32

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W sobotę 25-marca-2006 o godzinie 13:40:40 cOOba napisał/a

> [...]
>miły wyjaśnić o co dokładniej chodzi, bo głupi jestem ? Za każdą pomoc,
>najmniejszą choćby bardzo serdecznie dziękuję.

Ja nie sprawdzałem jak jest sformułowany ten zapis w ustawie,
natomiast chodzi tu o prawo do posiadania w swoim samochodzie znaczka
umozliwiającego darmowe parkowanie i nadaj tym podobne przywileje.

Adam Pietrasiewicz

3. Data: 2006-03-25 16:29:49

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> "... 9) korzystania z uprawnień na podstawie art. 8 ust.1 Ustawy z dnia 20
> czerwca 1997 r. (Dz.U Nr.98 poz. 602 z późn. zm.) - Prawo o ruchu
> drogowym"

A czy w tym orzeczeniu w tym podpunkcie jest TAK czy NIE?
Jeśli jest tak, to jak pisał przedmówca (A. Pietrasiewicz) oznacza to, że
jeśli posiada Pan samochód może Pan starać się o tzw. kartę parkingową,
uprawniającą do stawania na miejscu dla osób niepełnosprawnych (tzw.
koperta), jak również do niestosowania się do niektórych znaków drogowych.
Zapraszam do lektury tego tematu: http://tiny.pl/m66h

Pozdrawiam

Jeanne

4. Data: 2006-03-28 13:30:43

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jeanne" <j...@o...pl> w

> A czy w tym orzeczeniu w tym podpunkcie jest TAK czy NIE?

Odpowiedź brzmi TAK, ale skoro już wszystko zostało wyjaśnione myślę, że
mogę (chyba nikt nie bedzie miał nic przeciw ;) ) zakończyć na tym ów wątek
dziękując za pomoc, lub nawet choćby jej chęć.

--
Greetings for All
cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")

film z paraolimpiady Turyn 2006
Dni otwarte w przychodni rehabilitacyjnej
nieuczciwa firma
Rewaloryzacja zasiłku pielęgnacyjnego?
Co robić?