otwarta zatoka

1. Data: 2008-04-25 16:17:20

Temat: otwarta zatoka
Od: "grigorij" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
około rok temu miałem usuwaną górną 8-kę. po usunięciu okazało się że mam
otwartą zatokę.wszystko ładnie zarosło i się zagoiło ale teraz czuję (już od
paru m-cy) że z tej okolicy
wydobywa się jakiś płyn/ropa o nieprzyjemnym zapachu.
stomatolog twierdzi że powodem takiego stanu jest nadal otwarta zatoka lub
nie do końca zarośnieta lub
kieszonka przy 7-ce.
moje pytanie to jak objawia się otwarta zatoka?
czy jest możliwe że nie czułbym i nie zauważył że jest faktycznie otwarta
dzięki

2. Data: 2008-04-25 17:55:45

Temat: Re: otwarta zatoka
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

grigorij pisze 25-04-2008 18:17:
> [...]
> moje pytanie to jak objawia się otwarta zatoka?
> czy jest możliwe że nie czułbym i nie zauważył że jest faktycznie otwarta

No cóż - jeżeli masz połączenie ustno-zatokowe, niekoniecznie musisz to
zauważać, objawy typu "jedzona zupa popłynęła nagle z nosa" nie zdarzają
się często. Aby to stwierdzić, najpewniejszym sposobem jest tak zwana
"próba wodna" - czyli lekarz wprowadza do domniemanego połączenia wodę
lub roztwór nadmanganianu potasu za pomocą strzykawki z tępo zakończoną
igłą, przy istniejącym połączeniu i pochylonej do przodu głowie pacjenta
płyn wypłynie nosem. Mniej pewna jest próba powietrzna (może dać
fałszywie negatywny wynik) - lekarz zatyka pacjentowi nos i każe mu
mocno w niego dmuchać, z otworu wydobywa się wtedy powietrze, czasem
(zwłaszcza przy ropnej treści w zatoce) tworzą się pęcherzyki.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2008-04-26 08:11:22

Od: "grigorij" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dmuchać, z otworu wydobywa się wtedy powietrze, czasem (zwłaszcza przy
> ropnej treści w zatoce) tworzą się pęcherzyki.

czy może się to objawiać nagłym bólem? pytam bo za 2 tygodnie wyjeżdzam za
granicę na 3 tygodnie
i wolałbym żeby nic mnie w tym temacie nie zaskoczyło.
dzięki
pzdr

4. Data: 2008-04-26 08:42:20

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

grigorij pisze 26-04-2008 10:11:

> czy może się to objawiać nagłym bólem? pytam bo za 2 tygodnie wyjeżdzam za
> granicę na 3 tygodnie
> i wolałbym żeby nic mnie w tym temacie nie zaskoczyło.

Połączenie ustno-zatokowe zwiększa prawdopodobieństwo zapalenia zatoki
szczękowej, więc jednak wybrałbym się przed wyjazdem do chirurga
stomatologicznego.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk
leszek.maszczyk (at) gmail com

Forum dla rodzicow dziec z zespolem Downa
Rzuciłem palenie i... czuję się jakby gorzej.
Psoriasis
Psoriasis
Psoriasis