palmy a ziemia polska

1. Data: 2004-07-28 15:31:49

Temat: palmy a ziemia polska
Od: "Olo" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich,

niedawno wrocilem z wakacji w hiszpanii i przywiozlem nasiona nastepujacych
palm:
- Washingtonia Filifera
oraz
- Chamaerops Humilis (na tej podaa ze wytrzymuje spokojnie do -10 stopni
mrozu)

czy ktos z Was ma doswiadczenie w hodowli tych gatunkow ?
gdzie ewnetualnie moglbym znalezsc informacje jak przygotowac glebe, czy
moze to byc zwykla ziemia kwiatkowa ktora mozna kupic w sklepie ?
jak dlugo kielkuje nasienie ? i tego typu wiadomosci ?

Pozdrawiam all,
Olek

2. Data: 2004-07-28 16:04:05

Temat: Re: palmy a ziemia polska
Od: "jolka" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Olek
>
> ja tez przywiozlam sobie z Hiszpanii nasiona palm i palme daktylowa. Rosna
znakomicie w naszej polskiej ziemi do palm i dracen. Trzeba tylko pamietac,
zeby ziemia za bardzo nie wyschla i czesto zraszac. Cale lato moje palmy
(równiwż te z nasion) spedzaja na tarasie, w pełnym słońcu. Ale na zime
zabieram je jednak do domu.

3. Data: 2004-07-28 19:17:49

Od: "czytelnik" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Washingtonie Filifera można kupić i w Polsce, ja 4 palemki w jednej doniczce
(wszystkie wielkości ponad 40 cm) kupiłem za 32 złote w centrum ogrodniczym.
Ziemie dostały do palm i rosną bardzo ładnie na razie na dworzu.
Nasiona Chamaerops HUMilis siedzą w donice u mnie już prawie dwa miesiace i
na razie nic nie kiełkuje. W gruncie jej bym raczej nie próbował, chociaż
chyba w ogrodzie botanicznym we Wrocławiu rośnie jakaś na zewnątrz. O
mrozoodpornych palamach poczytaj sobei w watku palmy mrozoodporne,był jakiś
czas temu.

4. Data: 2004-07-28 20:08:01

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> i przywiozlem nasiona nastepujacych
> palm:
> - Washingtonia Filifera

w gruncie sie raczej nie uda.

> oraz
> - Chamaerops Humilis (na tej podaa ze wytrzymuje spokojnie do -10 stopni
> mrozu)

moze sie udac nawet i w gruncie ale w zacisznym miejscu i pewnie z jakims
zabezpieczeniem na zime. raczej jednak podchowane rosliny no i trzeba sie
liczyc ze stratami a moze nawet i totalna klapa. mozesz jednak trafic jeden lub
wiecej egzemplarzy o wyzszej odpornosci, kto wie...

> czy ktos z Was ma doswiadczenie w hodowli tych gatunkow ?

ja sie bawie trachycarpusami.

> gdzie ewnetualnie moglbym znalezsc informacje jak przygotowac glebe, czy
> moze to byc zwykla ziemia kwiatkowa ktora mozna kupic w sklepie ?

palmy lubia glebe o wysokiej zawartosci skladnikow mineralnych. Dlatego mozesz
dac dobra garsc gliny do zwyklej ziemi. doniczki wysokie, smukle.

> Pozdrawiam all,
> Olek

Pozdrawiam
Michal