panele i komandor

1. Data: 2004-10-24 19:59:56

Temat: panele i komandor
Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

przeczytalem na pewnym www :-).. a moze konkretnie
http://panele.cjb.net/
w dziale "wskazowki" stoi:
"Jeżeli więc chcemy mieć panele i takie szafy,
bo dobrze to się razem komponuje, to musimy pamiętać,
żeby najpierw mocować szafy, a potem dopiero panele."

Moze mi ktos wytlumaczyc, jak napierw zamontowac komandora
(w sensie drzwi suwanych) a potem panele?? Bo ja sobie jakos
tego nie moge wyobrazic...

Przy okazji - czy rzeczywiscie z panelami jest az taka tragedia?
Tz jezeli cos sie wyleje na nie, to juz zrywanie podlogi? Jak
to wyglada w praktyce? Jestem na etapie wyobru podlogi, i troche
paneli sie boje, a z drugiej strony nie bardzo mam kase
na parkiet...

Ostatnia czesc pytania :-) Jaki jest dodatkowy koszt metra
kwadratowego podlogi panelowej? Rozumiem, ze wklada sie tam
folie (pewnie kilka pln/m kw) i slawna zielona plyta.. ale
ile ona kosztuje to juz nie wiem... Panele zapewne beda
bezklejowe, chcialbym cos znalezc w granicach 50-60pln/m kw,
a jezeli chodzi o calosc kosztow, zamknac sie w 80pln/m kw

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2004-10-25 07:26:42

Temat: Re: panele i komandor
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> [...]
>
> Moze mi ktos wytlumaczyc, jak napierw zamontowac komandora
> (w sensie drzwi suwanych) a potem panele?? Bo ja sobie jakos

Podłoga z paneli musi być pływająca, tj. nie może być do niczego
przywiązana. W szczególności dolna szyna jezdna drzwi nie może być
przykręcona do wylewki przez panel.

Komandora nie "posadzisz" bezpośrednio na wylewce - wówczas dolna szyna
jezdna bedzie poniżej poziomu podłogi. Jedyne co można zrobić to podest
pod szafę tak gruby, że szyna będzie powyżej paneli. U siebie taki
podest ( a zarazem dno szafy ) zrobiłem ze zwykłej płyty wiórowej
laminowanej, w takim kolorze jak reszta zabudowy szafy. Płyta
przyklejona bezpośrednio do wylewki kilkoma plackami silikonu. Z tym że
ja mam wykładzinę zamiast paneli, ale przy grubości płyty 18 mm, panela
8 mm i płyty ekopor 5.5 mm szyna jezdna będzie powyżej poziomu podłogi.
Jak wykończyc panel przy podeście ( jaki on by nie był ) - chwilowo nie
mam pomysłu :/

> Przy okazji - czy rzeczywiscie z panelami jest az taka tragedia?
> Tz jezeli cos sie wyleje na nie, to juz zrywanie podlogi?

Nie. Jak Ci zależy na lepszej odporności paneli na wodę, daj p.
bezklejowe klejone :)

> Ostatnia czesc pytania :-) Jaki jest dodatkowy koszt metra
> kwadratowego podlogi panelowej? Rozumiem, ze wklada sie tam
> folie (pewnie kilka pln/m kw) i slawna zielona plyta.. ale
> ile ona kosztuje to juz nie wiem...

Ostatnio kupowałem niewielką ilość więc nie szukałem gdzie taniej,
wyszło coś koło 6 zł/m^2.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-10-25 07:40:23

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Oct 2004 09:26:42 +0200
PeJot <P...@o...pl> wrote:

> [...]
> 8 mm i płyty ekopor 5.5 mm szyna jezdna będzie powyżej poziomu podłogi.
> Jak wykończyc panel przy podeście ( jaki on by nie był ) - chwilowo nie

dzieki, pomysle nad tym
tylko martwi mnie, ze decydujac sie na panele nie bede mogl w przyszlosci
dolozyc komandora jezeli nagle mi sie zachce

Sierp

1. Data: 2004-10-25 07:42:01

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> tylko martwi mnie, ze decydujac sie na panele nie bede mogl w przyszlosci
> dolozyc komandora jezeli nagle mi sie zachce

Jak Ci się nagle zechce, zawsze możesz rozebrać podłogę z paneli,
postawić szafę i zontować panele. Chyba że je pokleisz na amen :)

1. Data: 2004-10-25 07:55:41

Od: "Adam" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot napisał(a) w wiadomości news:417CAE49.B100B9BE@o2.pl co następuje:
> Jak Ci się nagle zechce, zawsze możesz rozebrać podłogę z paneli,
> postawić szafę i zontować panele. Chyba że je pokleisz na amen :)

Wtedy zawsze można bawić się w "wycinanki"

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

1. Data: 2004-10-25 07:56:42

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> napisał w wiadomości
alosc...
> dzieki, pomysle nad tym
> tylko martwi mnie, ze decydujac sie na panele nie bede mogl w przyszlosci
> dolozyc komandora jezeli nagle mi sie zachce

A szafa to musi być komandor?
BTW dowolny system drzwi przesuwanych można zamontować w normalnej szafie na
nóżkach i cokołach (takich jak w szafkach kuchennych) dokręcając szynę do
podłogi szafy... trzeba tylko chcieć - wtedy żadna podłoga cię nie
determinuje, a jednocześnie szafa w zasadzie daje się wymontować i przenieść
ewentualnie gdziekolwiek indziej. Zasadniczo być może trzeba będzie
przerobić coś z boku - w kolejnym nowym mieszkaniu możesz mieć ciut inny
wymiar wnęki...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-10-25 07:59:57

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:
> [...]
> bo dobrze to się razem komponuje, to musimy pamiętać,
> żeby najpierw mocować szafy, a potem dopiero panele."

Mam szafę i panele 7 lat. Najpierw mąż ułożył panele, potem fachowcy
zamontowali na nich szafę. Ani szafie, ani panelom to nie zaszkodziło.
Nie widzę żadnych wad takiego rozwiązania. W co najmniej dwóch domach
znajomych jest tak samo i też nie ma żadnych usterek. Widać moje panele
nie wiedzą, ze tak nie można :).

> [...]
> to wyglada w praktyce? Jestem na etapie wyobru podlogi, i troche
> paneli sie boje, a z drugiej strony nie bardzo mam kase

E tam. Moje dziecko regularnie coś na nie wylewa. I śladu po tym nie widać.

Pozdrawiam
Bea

P.S. Panele sa ułożone równolegle do drzwi szafy.

1. Data: 2004-10-25 09:34:00

Od: "bramka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> wrote in message >
> dzieki, pomysle nad tym
> tylko martwi mnie, ze decydujac sie na panele nie bede mogl w przyszlosci
> dolozyc komandora jezeli nagle mi sie zachce

A dlaczego nie? Ja też mam panele, potem były
montowane szafy, jest ich dwie, jedna dwudrzwiowa,
druga większa, nie zauważyłam żadnych problemów.
U mnie panele są ułożone prostopadle do
szyny i jest wszystko dobrze. Nie było wycinanek,
nie było podestów.
pozdrawiam
bramka

1. Data: 2004-10-25 09:42:10

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Oct 2004 11:34:00 +0200
"bramka" <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> druga większa, nie zauważyłam żadnych problemów.
> U mnie panele są ułożone prostopadle do
> szyny i jest wszystko dobrze. Nie było wycinanek,

czyli szyny przykrecone do betonu przez panele?
wiec jakie sa przeciwwskazania do takiego traktowania paneli?

Sierp

1. Data: 2004-10-25 10:44:36

Od: "bramka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> wrote in message
> czyli szyny przykrecone do betonu przez panele?
> wiec jakie sa przeciwwskazania do takiego traktowania paneli?

Takie jak już ktoś napisał. Nie powinna być
taka podłoga przytwierdzona do podłoża. Tyle
teoria. U mnie w praktyce nic się nie dzieje pomimo,
że wbrew zaleceniom, szyna przymocowana jest przez
panele do podłoża. Przyszedl stolarz, popatrzył, powiedział
- poradzimy sobie, dobrze będzie - i jest dobrze;)
pozdrawiam
bramka

Wyposażenie łazienki
kwiatek i robaczki