pasteryzowanie zup i rosołu

1. Data: 2005-08-05 08:40:38

Temat: pasteryzowanie zup i rosołu
Od: "Ewusek" <e...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
chcialam sie dowiedziec jak pasteryzujecie zupy i rosól.
Ugotowalam rosól i chcialabym go przechowac w małych porcjach - na obiadki
dla dziecka. Do tej pory rosol z mieskiem, makaronem i marchewka zamrażałam
ale teraz nie mam miejsca w zamrażalniku i szukam innego sposobu...
Czy pasteryzujecie rosół z makaronem czy bez ?
Ile czasu trwa proces pasteryzacji rosołu ? wystarczy 15 min ?

Dziekuje i pozdrawiam,
Ewa

2. Data: 2005-08-05 09:10:57

Temat: Re: pasteryzowanie zup i rosołu
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewusek" <e...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy pasteryzujecie rosół z makaronem czy bez ?
> Ile czasu trwa proces pasteryzacji rosołu ? wystarczy 15 min ?

Ewo, ja osobiście nie miałabym odwagi aby podawać dziecku pasteryzowane
zupy, bo obawiałabym się, że mimo wszystko jakies procesy w tej zupie
zachodzą i że mogę narazic dziecko na zatrucie np. jadem kiełbasianym (skoro
zupa z mięsem). Może się mylę, ale zupę z mięsem należałoby trakotwać tak
jak przetwory mięsne czyli pasteryzować 2 albo i 3 razy każdorazowo robiąc
dobę przerwy.
Ja wiem, że gotowanie małych porcji dla dziecka może byc uciązliwe, ale
skoro nie masz możliwości przechowywania zamrozonych porcji to chyba
zdrowiej i bezpieczniej byłoby zrezygnować z konserwowania tej żywności.

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2005-08-05 11:41:39

Od: "ad" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skoro nie masz możliwości przechowywania zamrozonych porcji to chyba
> zdrowiej i bezpieczniej byłoby zrezygnować z konserwowania tej żywności.

Basiu,
jak dlugo mozna przechowywac "zupki" ?
opakowanie moze byc plastikowe?
nie traci na wartosci?

Darek

4. Data: 2005-08-05 12:22:01

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basiu,
> jak dlugo mozna przechowywac "zupki" ?
> opakowanie moze byc plastikowe?
> nie traci na wartosci?

pytasz o mrożenie?
Ja dla swoich dzieci jak byly w wieku miksowanych zupek dzieliłam porcje do
kubeczków po jogurtach a potem kupiłam w hurtowni opakowań jednorazowych
plastikowe filiżanki do kawy i w nich mroziłam zupki (kubeczki wkladałam do
woreczków śniadaniowych).
Jak długo przechowywać... nie wiem;-) W ciągu miesiąca je zużywałam, ale na
pewno można dłużej.
Co do utraty wartości... to, co było "ulotne" to już w czasie gotowania
zupki uciekło a tej reszcie która została mrożenie na pewno nie zaszkodzi.

pozdrawiam
Basia

archiwum, nieco OT
jaka maszynka do mielenia mięsa