paszteciki rewlacyjne

1. Data: 2001-10-27 16:59:11

Temat: paszteciki rewlacyjne
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

po dlugim namyśle zrobilam paszteciki. ciasto według przepisu naszej
grupowej Basi

Kruche ciasto na paszteciki
350 gr mąki
175 gr masła
0,5 łyżeczki masła
1 jajo
1 żółtko
100 ml wody
WYKONANIE:
1. Mąkę przesiać,zrobić wgłębienie, włożyć w nie pokrojone masło, wsypać
sól,
wlać mąkę, dodać jajo i zimnymi rękami szybko wyrobić ciasto.
2. Ciasto owinąć w folię, odłożyć do lodówki na godzinę by odpoczęło.
3. Rozwałkować i robić co się chce:-))
4.Żółtko służy do smarowania z wierzchu, można je roztrzepać z łyżką wody.

Podczas gdy basiowe ciasto lezakowało zrobiłam nastepujacy farsz - i tu
poniosla mnie fantazja:
75 dag pieczarek starłam na tarce z grubymi oczkami
2 cebule drobniutko posiekałam, zrumienilam na oliwie, dodalam pieczarki,
sol i pieprz oraz pół pęczka natki pietruszki- posiekanej oczywiscie, troche
bazylii.
w rondlu rozrobilam 3 łyżki mąki, 2 żółtka (bialkami smarowalam paszteciki)
oraz kubek smietany, po połączeniu sie składników wrzuciłam do tego
pieczarki podduszone i wszystko mieszając dusilam jeszcze 5 minut.

rozwalkowane ciasto podzielilam na 2 prostokaty, na kazdy nalozylam farsz i
tu nastapil WIELKI DYLEMAT- jak te paszteciki uformowac.
koniec koncow zwinelam ciasto posmarowane farszem jak makowiec, potem
jeszcze te "rury" rozciagnelam, uklepalam, posmarowalam obficie bialkami,
pocielam na kawalki o dlugosci ok 4 cm i upieklam bohatersko w prodizu- 6
"zaladowan".

ale wierzcie- warto bylo.
ciasto delikatne- pyszne. farsz nie wyplywa a smakuje znakomicie.
mam 30 sztuk, mialam...
ale jakby kto glodny a zaufa to zapraszam:)

Mechcia
skromna inaczej

1. Data: 2001-10-27 20:58:02

Temat: Re: paszteciki rewlacyjne
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Oct 2001 18:59:11 +0200, "MechaGodzilla"
<m...@n...pl.NOSPAM> wrote:

> [...]
>
>ciasto delikatne- pyszne. farsz nie wyplywa a smakuje znakomicie.
>mam 30 sztuk, mialam...
>ale jakby kto glodny a zaufa to zapraszam:)

Juz lete, Mechcia, juz lete, zostaw ze 3 albo 15.
Ciotka

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-31 11:46:32

Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla wrote:

> po dlugim namyśle zrobilam paszteciki. ciasto według przepisu naszej
> [...]

Jak rozumiem to soli ma byc pol lyzeczki, nie masla drugi raz?

Maria

1. Data: 2001-10-31 13:02:47

Temat: Odp: paszteciki rewlacyjne
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria U." <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jak rozumiem to soli ma byc pol lyzeczki, nie masla drugi raz?
>
> Maria

przepraszam za blad.
oczywiscie 0,5 lyzeczki soli:)

Mechcia

1. Data: 2001-10-31 13:28:43

Temat: Re: Odp: paszteciki rewlacyjne
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>przepraszam za blad.
>oczywiscie 0,5 lyzeczki soli:)
>
>Mechcia

maslo przecie solone, to chyba NIC nie szkodzi? hehe
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-02 08:14:07

Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepraszam za blad.
> oczywiscie 0,5 lyzeczki soli:)
>
> Mechcia

Tak myslalam, ale wolalam sie upewnic. Dzieki! :-)

Maria

Chleb litewski- hymn pochwalny
prazuchy lub prazoki
Nowy OutCook