patchworki z

1. Data: 2003-04-14 16:11:26

Temat: patchworki z
Od: " Bo" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki zrobilam ruch zeby sie tam nie rozpychac :-)

Ilonko,
zamiast 1 wieczoru oddaje jedno popoludnie (bo chyba tyle mi zajma
odpowiedzi) :-)))

1.Jakie to farbki? Pytam konkretnie. - akrylowe, do malowanie na tkaninie.
Nie pamietam nazw firm bo mam rozne i mieszam je ze soba. Wszystkie kupione w
sklepach papierniczych i zaopatrzenia artystow.

2.Wlasnie widzialam te fikusne nitki. Och, ten wstretny, zgnily zachod !:-) Ze
tez u nas nie ma takich roznych cudownosci - tasiemek, wstazek, nitek
wszystki tak ladnie zafarbowane, rozne faktury ... A moze jest u nas. Albo
znasz jakies domowe sposoby , Pani Artystko? - Zachod jest oczywiscie zgnily
ale dzieki internetowi mamy ta zgnilizne troche blizej :-) Jest mnostwo
online-owych miejsc gdzie mozna sobie te zabawki kupowac w prosty sposob. Ale
jesli chodzi o fikusne nitki to nawet u nas mozna sobie niezle radzic -
wloczki, kordonki, nici metalizowane sa w pasmanteriach, "Hobby Studio" w
Elblagu ma Madeire. Jedyne czego nigdzie ni spotkalam to jedwabne wstazeczki,
no ale nie mozna miec wszystkiego :-)))

3.a czy pod aniolkiem jest grubsza warstwa takiego ocieplacza, ze on bardziej
wypukly od reszty ? - nie, tylko tak to wypikowalam zeby on wyszedl wypukly.
Ale mozna dac extra ocieplacz w jakims miejscu, czasem tak tez robie.

4. platki sniegu -czy te brazowawe plamki sa po prostu namalowane? Jesli tak,
to jak to zrobic, by byly one takie wlasnie rozmyte - sa malowane na mokrym
materiale? - chyba pozalujesz, ze o to zapytalas :-) Tlo w platkach to jest
jedwab. Malowalam na suchym jedwabiu farbkami Setasilk. A taki efekt w tym
przypadku uzyskalam poniewaz zrobilam sobie (z plastiku) szablony platkow,
przykladalam je i malowalam tylko w dziurach (oczywiscie to sie troche
porozmazywalo ale tez i o to chodzilo). Wyszywalam (tez jedwabiem) ksztalt
platka z szablonu tylko troche przesuniety. Proste?

5. Po raz pierwszy takie 'inne' haftowanie ... - tak, tak, ja uwielbiam
to "inne haftowanie", ono daje po prostu nieograniczone mozliwosci.

6. I znowu niemal to samo pytanie - jak sie tak nierowno farbuje material?
Albo takie subtelne cieniowanie, jak w "coffee time" - ja sama tylko
ewentualnie "podmalowuje" na tkaninach, nie farbuje ich bo to jest cala
osobna epopeja. Te wszystkie nierownosci i cieniowania o ktore pytasz juz
byly gotowe na tkaninie (lub wstazeczkach), ja je tylko wykorzystuje
tworczo :-)

A najwazniejsze (moim zdaniem) to po prostu probowac i kombinowac. Ja sie tym
zajmuje intensywnie juz od paru lat i naprawde tylko praktyka daje efekty i
wiedze. Jak nawet cos nie wychodzi za pierwszym razem to przynajmniej
dowiadujesz sie co nie dziala i w jakim kierunku szukac dalej.

Powodzenia!
Bo (zawsze do uslug)

1. Data: 2003-04-14 16:15:53

Od: " Bo" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]