patelnia żeliwna - inauguracja?

1. Data: 2001-09-17 07:25:37

Temat: patelnia żeliwna - inauguracja?
Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Pamiętam, że kilku znawców pozytywnie o patelniach żeliwnych się wyrażało.
Moja teflonna już wypada z obiegu, rozpędzam się do żeliwa, ale... Czy ją
trzeba jakoś wypalić przy pierwszym użyciu? Mam na myśli - jakieś umycie,
zalanie olejem, przepalenie? Jak z fajką? Może zalać dobrym koniakiem i
dopiero palić? ;-))

Namaste!
EuGeniusz Dębski

1. Data: 2001-09-17 08:18:52

Temat: Re: patelnia żeliwna - inauguracja?
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik EuGeniusz Dębski <e...@d...art.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9o48i6$nhg$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
> trzeba jakoś wypalić przy pierwszym użyciu? Mam na myśli - jakieś umycie,
> zalanie olejem, przepalenie? Jak z fajką? Może zalać dobrym koniakiem i

Koniak - jak najbardziej, do pysia;o) z radosci ze masz taka fajowska
patelnie (wyrazy zazdrosci, jak bede miala luzna kase tez sobie zafunduje,
na razie z zeliwa mam tylko gar na pieczonki), patelnie umyc dokladnie (bo
jest fabrycznie zakonserwowana jakimsik paskudztwem), wyprazyc tez mozna.

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-09-17 09:19:46

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest fabrycznie zakonserwowana jakimsik paskudztwem), wyprazyc tez mozna.

Nie wszystkie, Kochanien'ka, nie wszystkie! Pewna szwedzka firma robiaca swietne
patelnie i wokopodobne zeliwne swoje wyroby poleca do natychmiastowego uzycia,
gdyz fabrycznie konserwowane sa olejem rzepakowym. Potem wolno je myc tylko woda
i po wysuszeniu smarowac ponownie olejem.

Irek

1. Data: 2001-09-17 11:33:50

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:9o4h48$m2n$06$...@n...t-online.com...

> [...]
tylko woda
> i po wysuszeniu smarowac ponownie olejem.

A sklepowy brudek? Rzepak nie rzepak, ja bym pro forma umyla....;o)

Agata

1. Data: 2001-09-17 12:02:10

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> swietne
> uzycia,
> tylko woda

> A sklepowy brudek? Rzepak nie rzepak, ja bym pro forma umyla....;o)
>
> Agata

Agatko, droga Agatko,

tak miedzy nami, mialas cos ze Skandynawami? Wiesz jacy oni sa higieniczni? Na
opakowaniu pisze, ze mozesz, rozpakowac i od razu uzywac. Ja jak zapoznalem
jedna Norwezke, to tez po rozpakowaniu.... ale to przy innej okazji.

Irek

1. Data: 2001-09-17 12:04:45

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> woda?????? Ja bym sie nie osmielil.
>
> V.

Wo'da - o z kreska - ja tez nie. Szkoda. Zwykla woda -o jak Ola- wystarczy.

Irek

1. Data: 2001-09-17 12:27:08

Od: "Vefour" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

woda?????? Ja bym sie nie osmielil.

V.

1. Data: 2001-09-17 19:10:15

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:9o4qv9$rti$00$...@n...t-online.com...
> [...]
zapoznalem
> jedna Norwezke, to tez po rozpakowaniu.... ale to przy innej okazji.

Fakt, slyszalam ze myja mydlo przed uzyciem. Ale ja juz jestem taki szop
pracz (szopka praczka?), co nowe w kuchni musi byc umyte i czesc, nie
poradzisz. Choc.... wode mam ze studni, nieszczegolna, wiec rzeczywiscie
takie skandynawskie cudo mogloby sie jeszcze zabrudzic;o)

Agata

1. Data: 2001-09-17 19:29:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message :
9o4mp0$cm7$...@n...tpi.pl...

> A sklepowy brudek? Rzepak nie rzepak, ja bym pro forma umyla....;o)

inny wariant (autentyczny) :

dla pro formy

--
Niesz !

1. Data: 2001-09-18 10:11:23

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Vefour
> zardzewieje dranstwo ......

... i po to je sie smaruje olejem po wysuszeniu. Ach, wiesz co? Kup sobie ze
stali szlachetnej albo powlekane tytanem i nie czepiaj sie glodnego przed
obiadem. Czlowiek chcial pomoc a to jak ten sceptyczny Smerf.

Glodny

Marchewka kandyzowana
lekcewaznie na "gotowaniu" - info
test