pełnoziarnisty=razowy?

1. Data: 2003-06-02 08:55:54

Temat: pełnoziarnisty=razowy?
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

:

mąka razowa:
wholemeal (BRIT)
lub wholewheat (US) flour

moze stad bierze sie problem ze jakis tlunacz przetlumachyl to doslownie na
"pełnyprzemiał" a powinno byc "razowy"?

czy ktos tu zna francuski i moglby zajac sie orginałem MM?

bo my tu na grupie dywagujemy od miesiecy a zczyna to wygladac na problem
lingwistyczny.

musta

2. Data: 2003-06-02 09:23:41

Temat: Re: pełnoziarnisty=razowy?
Od: t...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy ktos tu zna francuski i moglby zajac sie orginałem MM?
>
> bo my tu na grupie dywagujemy od miesiecy a zczyna to wygladac na problem

Eee tam lingwistyczny. Nazewnictwo nie zmienia zasad wypieku chleba. Z zasad
diety (nie tylko MM) wynika, że chleb ma byc z pełnego ziarna a jak go nazwiemy
to inna sprawa. W Polsce chlebami razowymi nazywane są chleby ciemne, które z
pełnego ziarna nie muszą być wypiekane i o tym trzeba pamiętać. Najciemniejszy
z chlebów - litewski na pewno nie jest wypiekany z mąki "razowej". Zatem nie
jest chyba ważne jak to nazwał Montignac, tylko jak sie co u nas nazywa,
żebyśmy wiedzieli co jeść.
Generalnie zauważyłam, że chleby razowe, nawet żytnie blokują spadek wagi. Po
przejściu na pieczywo chrupkie (dwie kromki dziennie) stwierdziłam, że waga
znowu ruszyła powolli w dół.
Pozdrawiam
Julita

3. Data: 2003-06-02 10:02:04

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zasad
> diety (nie tylko MM) wynika, że chleb ma byc z pełnego ziarna a jak go

Jedna rzecz to pieczywo ciemne a druga razowe. Dla dobra wywodu zakladamy ze
wszyscy sa uczciwi i nie pisza nieprawdy.
Moze wtedy "Maka zytnia razowa" oznacza to samo co "maka zytnia z pelnego
przemialu"?

tak pragne postawic problem.

a tak nawiasem mowiac im chleb ciemniejszy tym wiecej... karmelu. Czyli
cukru palonego.

musta ktory chyba zaraz zadzwoni do SGGW.

pytanie o extra-fit
chudnę na oko a nie na wagę!
Głodówka-witaminy
przepraszam - to tylko proba!!