pieczarki

1. Data: 2002-10-09 11:05:03

Temat: pieczarki
Od: "lew_ek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie-czy obieracie pieczarki ze skorki?? po uprzednim namoczeniu ich
w wodzie z sola?
ja nigdy w zyciu tak nie robilam ale pewna osoba twierdzi ze bez obrania nie
powinno sie nic robic z pieczarek. czy to prawda??

pozdr.
Ann

1. Data: 2002-10-09 11:22:35

Temat: Re: pieczarki
Od: "Niunieczka" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lew_ek <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ao12il$e74$...@n...onet.pl...
> [...]
nie
> powinno sie nic robic z pieczarek. czy to prawda??

Ja zawsze obieram pieczarki ale nie mocze ich w wodzie z solą (nie wiem po
co to)

Niunia

1. Data: 2002-10-09 11:44:09

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja nigdy nie obieram i nikt o ile mi wiadomo z moich znajomych nie obiera.
A co to ma dać?????
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-10-09 11:50:19

Od: "lew_ek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie tez tego nie rozumiem co to ma dac
moim zdaniem wystarczy ze porzadnie je umyje
ale moja tesciowa nie zje takich pieczarek bo podobno to tak samo jak ze
skorka (np z ogórka albo ziemaniaków)
dla mnie dziewne- dlatego chce poznac opinie doswiadczonych kulinarnie;)
czy powinno sie myc czy to jest tylko czyjs wymysł

1. Data: 2002-10-09 11:59:01

Od: "Niunieczka" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja nigdy nie obieram i nikt o ile mi wiadomo z moich znajomych nie
obiera.
> A co to ma dać?????
> Pozdr. - Gośka (Lublin)

Dla mnie pieczarki (ogolnie grzyby) nie obrane to jak banan w skorce

Niunia

1. Data: 2002-10-09 12:13:47

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Oct 2002 13:05:03 +0200, "lew_ek"
<l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>ja nigdy w zyciu tak nie robilam ale pewna osoba twierdzi ze bez obrania nie
>powinno sie nic robic z pieczarek. czy to prawda??

nei wiem, ja ani nie obieram ani nie mocze. I zyje. Tralala. w
ogole wielu rzeczy nie obieram. I zyje.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-09 13:31:16

Od: "artur z........Lublina" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gośka z Lublina <g...@w...pl> napisał(a):

> A ja nigdy nie obieram i nikt o ile mi wiadomo z moich znajomych nie obiera.
> A co to ma dać?????
> Pozdr. - Gośka (Lublin)

Ja można powiedzieć wyrosłem na pieczarkach {mieliśmy pieczarkarnię}
pieczarki jadałem na przerużne sposoby i nigdy nie widziałem żeby ktoś z
domowników je obierał.Teraz czasem "sklepowe obiorę tylko dlatego że brzytko
wyglądają Pozdrawiam Artur też z Lublina

1. Data: 2002-10-09 14:30:39

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> wlasnie tez tego nie rozumiem co to ma dac
> moim zdaniem wystarczy ze porzadnie je umyje
> ale moja tesciowa nie zje takich pieczarek

Biedna teściowa nigdy nie była na biwaku. Strasznie jest być 'starą'
od urodzenia!!!!

> bo podobno to tak samo jak ze
> skorka (np z ogórka albo ziemaniaków)

Skórka z ogórka jest zjadliwa (młode lub kiszone lub korniszony)
Z ziemniaków jest trochę twarda - ale nie słyszałem by ktoś umarł po
jej zjedzeniu.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-10-09 14:33:01

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> obiera.
> >
> Dla mnie pieczarki

Pieczarki to nie grzyby - spytaj Anglików ;-)))
(grzyby są nie jadalne ;-))) )

> (ogolnie grzyby) nie obrane to jak banan w skorce

Jako lekarz ('kameleon' ;-))) ) zalecam obowiązkowo dwa tygodnie na
biwaku w grzybnym terenie!!!

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-10-09 15:16:38

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"lew_ek" <l...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
nie
> powinno sie nic robic z pieczarek. czy to prawda??

Z tego co wiem od telewizyjnych kucharzy ,to pieczarek nie myje sie,bo sa
jak gabka i traca na aromacie i...Czyscu sie je pedzelkiem tak jak inne
grzyby , nie obiera ze skorki, ja osobiscie obieram tylko wtwdy jak juz nie
sa zamkniete kapelusze, albo jak mi sie ich kolor juz nie podoba, czyli albo
nie sa extra swieze(ale nie zepsute!),albo poprostu cos mi sie w ich
"urodzie "nie podoba:-)).Tyle z mojej praktyki , dodam jeszcze,ze zyje i
jestem zdrowa na tak przygotowywanych pieczarkach(ale to nie reklama!!!)
pozdr.
Ilona

Serki ołomunieckie: co z nich zrobić?
Sos pieczeniowy