pieczywo optymalne

1. Data: 2002-09-19 08:25:37

Temat: pieczywo optymalne
Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim sklepie od jakiegos czasu sprzedawane jest pieczywo optymalne. Jest
ono szczelnie zapakowane i trzymane w lodowce obok serow. Na czym polega
jego niezwyklosci? Z tego co udalo mi sie dojrzec byl np chleb biszkoptowy.
Z nazwy rozumuje ze jest to pieczywo dla osob na diecie optymalnej. Powiecie
mi cos wiecej?
Kropelka

2. Data: 2002-09-23 03:44:30

Temat: Re: pieczywo optymalne
Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
> Z nazwy rozumuje ze jest to pieczywo dla osob na diecie optymalnej.
Powiecie

Skąd Ci to przyszło do głowy?
Nadużywanie słowa "optymalny" przez pewną grupę osób nie oznacza jeszcze, że
cały świat zwariował. Przynajmniej taką mam nadzieję.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

3. Data: 2002-09-23 07:43:27

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd Ci to przyszło do głowy?
> Nadużywanie słowa "optymalny" przez pewną grupę osób nie oznacza jeszcze,
że
> cały świat zwariował. Przynajmniej taką mam nadzieję.

:-))))))

I tu przypomina mi się pewne pytanie, jakie postawił Erich Fromm:
"Patrząc z zewnątrz, jesteśmy bandą szaleńców, których właściwie należałoby
izolować. Ale kto kogo ma izolować skoro wszyscy są szaleni, a każdy uważa
swoje szaleństwo za normę?"

Do rzeczy !

Już wiele piekarń ; zwłaszcza na Śląsku i w Poznańskim ; piecze pieczywo
(ciastka/torty też !) dla Optymalnych. Dobrze jest jeśli takie wyroby mają
znak towarowy "Żywność Optymalna" (taka owalna pieczątka z dużym ŻO w
środku) bo to gwarantuje ich właściwą (dla Opty :-) ) jakość. Takie pieczywo
ma niewiele węglowodanów (10~15 g na 100g wyrobu) i stosowną ilość tłuszczu
:-) a nawet trochę białka (orzechy, słonecznik, migdały też się trafiają).
Powinno być pieczone bez konserwatów i polepszaczy. Zazwyczaj jest b.długo
zdatne do spożycia. Jeden chlebek starcza pojedyńczemu Opty na ok. tydzień
czasu.

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral (już 3 lata na ZO)

4. Data: 2002-09-23 08:06:09

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Powinno być pieczone bez konserwatów i polepszaczy. Zazwyczaj jest b.długo
> zdatne do spożycia. Jeden chlebek starcza pojedyńczemu Opty na ok. tydzień
> czasu.

jak to sie dzieje ze pieczywo bez konserwantów i polepszaczy jest bardzo
długozdatne do spozycia czyzby kolejne czary na diecie optymalnej??

5. Data: 2002-09-23 09:22:15

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak to sie dzieje ze pieczywo bez konserwantów i polepszaczy jest bardzo
> długozdatne do spozycia czyzby kolejne czary na diecie optymalnej??

Zapytaj u źródła :
http://www.janiccy.com.pl/

6. Data: 2002-09-23 09:47:02

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zapytaj u źródła :
> http://www.janiccy.com.pl/

zródło milczy :)
myslałem ze jak cos piszesz to wiesz o czym piszesz no chyba ze sie nad tym nie
zastanawiałes tylko przepisałes tekst marketingowy producenta bez sprawdzenia
jego logicznosci

7. Data: 2002-09-23 11:53:06

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał w
wiadomości news:amm2md$q44$1@news.tpi.pl...
> [...]
że
> cały świat zwariował. Przynajmniej taką mam nadzieję.

\Alez ja nie chce naduzywac tego slowa. Po prostu zobaczylam napis ze jest
pieczywo optymalne. I tak sie zapytalam czy moze nie wiecie cos wiecej na
ten temat co to za pieczywo i dlaczego je tak nazwali. I czy ma cos
wspolnego z dieta optymalna. Uprzedzam ze na tej diecie nie jestem (na
zadnej nie jestem) wiec sie ani nie przychylam ani nie popieram.
Z ciekawosci zapytalam.

8. Data: 2002-09-24 06:52:28

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wspolnego z dieta optymalna. Uprzedzam ze na tej diecie nie jestem (na
> zadnej nie jestem) wiec sie ani nie przychylam ani nie popieram.

Nic się nie stało, że zapytałaś - jeszcze za to nie palą na stosie ;-))).

Poza pieczywem możesz natknąć się na koserwy z takim samym znakiem
towarowym.Powinny być rozprowadzane przez sieć sklepów Groszek (właściciel
jest "opty"). Produkowane są z "odbudowanego" gatunku świń - złotnicka pstra
(przy udziale AR w Poznaniu). Hodowla trwa dłużej (eko... i itd.) a mięsko
ma większą zawartość tłuszczu bez wyraźnego podziału tkanka
mięśniowa/tłuszcz. Konserwy są "dedykowane" pod konkretne schorzenia SM, GPP
i inne takie...

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral (już 3 lata na ZO i -23 kg)

PS. Aha ... prezes Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica też jest "opty" a ich
wyroby (bez znaczka) też mają całkiem fajne proporcje B-T-W a i zdaje się
Koło też wypuściło tłuste konserwy bez dodatków skrobiowo/sojowych B/T=1/2
ale więcej szczegółów nie znam...

9. Data: 2002-09-24 07:04:47

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zródło milczy :)

Fakt... cosik ten link nie działa :-( pewnie jakaś przebudowa czy coś...

> [...]
tym nie
> zastanawiałes tylko przepisałes tekst marketingowy producenta bez

W każdym razie nie raz jadłem wyroby piekarni P.Janickich - chleby, ciastka.
Na większych zjazdach Opty ta piekarnia często się reklamuje (z degustacją
ma siem rozumieć :-) ). Wiem, że zaopatrują w swoje wyroby nawet większe
miasta (w naszych stronach) takie jak Kielce, Radom. W moim rodzinnym
mieście jest na razie za mało "tłuszczojadów" żeby przesyłka przy ilości dla
nas potrzebnej była opłacalna - musimy piec sobie chlebki sami.

"Jadarek" - Dariusz Kral (już 3 lata na ZO)

PS. Aha... zostawiałem czasem kawałek chlebka w lodówce coby zobaczyć jak
długo "poleży", nawet po kilku tygodniach (po odsmażeniu na masełku/smalcu)
nadawał się do spożycia...

Montignac - kasze
Plusssz Activ
Jak odchudzic wybrane miejsca?
Przepisy na szybkie, proste, niekaloryczne dania
laktoza