"pielęgnacja" szwów chirurgicznych

1. Data: 2004-06-20 09:20:31

Temat: "pielęgnacja" szwów chirurgicznych
Od: "oscarek" <o...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś ma jakieś profesjonalne przesłanki jak należy pielęgnować szwy na
twarzy (dziecko) tak aby efekt był najkorzystniejszy. Może jakieś linki do
stron z tematem. Niestety sam nic nie znalazłem. Sprawa oczywiście pilna.
Szwy wczoraj założone. Opatrunek lekko zabarwił się krwią. Nie wiem czy
zmieniać czy nie. Chirurg na izbie przyjęć był zdawkowy i poza tym 'lekko'
nieprzyjemny.

pozdrawiam

oscarek

2. Data: 2004-06-21 12:53:41

Temat: Re: "pielęgnacja" szwów chirurgicznych
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś ma jakieś profesjonalne przesłanki jak należy pielęgnować szwy na
> twarzy (dziecko) tak aby efekt był najkorzystniejszy. Może jakieś linki do

Pewnie nie ma chociaż jakiś lekarz praktyk mógłby wiedzieć...
Później pewnie maść ... contractubex

3. Data: 2004-06-21 15:30:31

Od: "oscarek" <o...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie nie ma chociaż jakiś lekarz praktyk mógłby wiedzieć...
> Później pewnie maść ... contractubex

nazwy maści znalazłem ale może wiesz czy się różni Contactubex od Ceparm-u i
Zeraderm-u. W aptece niewiele wiedzą...

oscarek

4. Data: 2004-06-21 19:28:40

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nazwy maści znalazłem ale może wiesz czy się różni Contactubex od Ceparm-u
> Zeraderm-u. W aptece niewiele wiedzą...

contractubex i cepan niewiele się różnią od siebie- oba są na cebuli z
dodatkami, contractubex jest bezzapachowy. stosuje sie je po zagojeniu.
zeraderm z kolei to preparat o zupełnie odmiennym składzie- zawiera
silikony.

5. Data: 2004-06-22 08:50:56

Od: "oscarek" <o...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> contractubex i cepan niewiele się różnią od siebie- oba są na cebuli z
> dodatkami, contractubex jest bezzapachowy. stosuje sie je po zagojeniu.

czyli juz po zdjeciu szwow i pelnym zagojeniu?

BTW kiedy powinno się zdjąć szwy z twarzy?
Córka ma 6 lat. lekarz powiedział że dopiero po 10 dniach będzie zdjęcie
szwów. Rana cięta na policzku - 5 szwów i dwa plasterki silikonowe. W tej
chwili ma odsłonięte szwy i widać że szybko się goi. Nie chciałbym żeby szwy
zostały zdjęte za późno bo wtedy są zgrubienia i białe ślady po szwach (tak
przeczytałem w sieci).

Dzieki za dotychczasowe informacje

oscarek

6. Data: 2004-06-26 16:37:54

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szwy
> zostały zdjęte za późno bo wtedy są zgrubienia i białe ślady po szwach

Nie spiesz sie tak ze zdejmowaniem szwow. Jesli zostana zdjete za wczesnie,
rana moze sie rozjesc (tak sie stalo u mnie, chociaz wydawalo sie, ze rana
juz sie zagoila) i potem bedzie jeszcze wieksza blizna. Z roznych czesci
ciala i z roznych ran zdejmuje sie szwy po roznym czasie i najlepiej, jak
zadecyduje o tym lekarz, ktory je zalozyl i widzial rane.
Pozdrawiam zyczac szybkiego zagojenia i znikniecia blizny.
Basiek.

7. Data: 2004-06-26 21:34:40

Od: "oscarek" <o...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zadecyduje o tym lekarz, ktory je zalozyl i widzial rane.
> Pozdrawiam zyczac szybkiego zagojenia i znikniecia blizny.

Dzieki za dobre rady. Po codziennej obserwacji rany dochodze do podobnych
wnioskow. Wszystko pieknie sie goi i mam nadzieje ze mlodosc jest tu
ogromnym atutem. Zdecydowanie wieksze ryzyko jest zwiazane z rozejsciem sie
rany dlatego poczekamy do wtorku.
Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za mile slowa.
BTW - rane zaszywal inny lekarz niz ten co sprawdzal. Ten drugi o niebo
lepszy, i dla dziecka i dla nas....

oscarek

chodzik dla osoby niepelnosprawnej
Drogie badanie - czy warto?