pierniczki

1. Data: 2005-11-25 09:27:15

Temat: pierniczki
Od: "mrówka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam wielką prośbę czy ktoś mógłby podać sprawdzony przepis na pierniczki
świąteczne, robiłam w zeszłym roku ale nie wyszły mi za dobre, wiem że
ciasto powinno swoje odleżeć i że gotowe ciasteczka również ale nie mam
pojęcia ile czasu i w jakich warunkach należy to przechowywać. oże właśnie
brak wiedzy na temat leżakowania ciasta i wyrobów były przyczyną mojej
klęski...a wię proszę o pomoc.

Karolina G

2. Data: 2005-11-25 12:15:47

Temat: Re: pierniczki
Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mrówka napisał:

> [...]
> brak wiedzy na temat leżakowania ciasta i wyrobów były przyczyną mojej

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis4893.html

Zrobiłam z powyższego przepisu. Jako, że sa dobre i od razu po
upieczeniu, jak i po kilku dniach, świąt nie doczekają. Wychodzą bardzo
smaczne. Ponoć można przechowywać w puszce, ale moje tego nie
potrzebowały :)

Jeśli chodzi o leżakowanie ciasta surowego i upieczonego, to w tym roku
próbuję przepis na piernik (nie pierniczki)
http://www.mamo-tato.pl/phpbb2/viewtopic.php?p=20169
8#201698

Ciasto zrobione się chłodzi, więc jeszcze nie wiem jaki efekt tego będzie.

tapta

3. Data: 2005-11-25 12:54:07

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
8#201698

> Ciasto zrobione się chłodzi, więc jeszcze nie wiem jaki efekt tego będzie.

to moj rodzinny przepis od lat heheheheh
zapewniam cie, ze obojetnie czy zrobisz z niego piernik czy pierniczki -
jedno i drugie wyjdzie rewelacyjnie.
tylko pamietaj - nie przepiecz!!!

--
pzdr
marta

4. Data: 2005-11-25 14:43:44

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Martka napisał:

> to moj rodzinny przepis od lat heheheheh
> zapewniam cie, ze obojetnie czy zrobisz z niego piernik czy pierniczki -
> jedno i drugie wyjdzie rewelacyjnie.
> tylko pamietaj - nie przepiecz!!!

Ok, dzięki za dodatkowe info :) No prosze jaki ten net mały ;)

tapta

5. Data: 2005-11-25 15:06:35

Od: Jędrek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok, dzięki za dodatkowe info :) No prosze jaki ten net mały ;)

no i pamiętajcie Panie o tajemnicy rodzinnej ...... cicho sza nikomu :)

Jędrek

6. Data: 2005-11-25 18:33:48

Od: "X" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Ponoć można przechowywać w puszce, [...]
===================
Moze to glupie pytanie ale... czy innych nie mozna przechowywac w puszce?

Pozdrawiam!

7. Data: 2005-11-25 18:57:08

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik X napisał:

> Moze to glupie pytanie ale... czy innych nie mozna przechowywac w puszce?

Podejrzewam, że można. Ale w moim domu ten zaszczyt jeszcze ciasteczek
(dowolnego sortu) nie kopnął. Nie zdążył :]

tapta (z rodziną ciasteczkowych potworów ;))

8. Data: 2005-11-26 10:34:36

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Nov 2005 16:06:35 +0100, Waćpanna lub waćpan Jędrek, w
wiadomości <news:dm799r$or7$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> no i pamiętajcie Panie o tajemnicy rodzinnej ...... cicho sza nikomu :)

Gusiek zobacz, dałaś zabawkę i wszyscy się bawią :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

9. Data: 2005-11-28 08:15:45

Od: "mrówka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki bardzo za przepisy chyba jeszcze dziś spróbuję...

10. Data: 2005-11-29 10:17:33

Od: "OLUSIA" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta <t...@S...pl> napisał(a):

> [...]
8#201698

> Ciasto zrobione się chłodzi, więc jeszcze nie wiem jaki efekt tego będzie.

Witam!
Jestem tu nowa całkowicie. Czasem Was czytam, ale pierniczki to temat, na
który choruję od lat. Mam ciasto piernikowe w lodówce. Wczoraj wieczorem
zrobione. Może wiecie ile ono ma leżeć? Zdążę przed Świętami? Niektórzy
mówią, że 4-5 tygodnie, że w listopadzie się je zagniata. Inni, że 2 tygodnie
wystarczy, a potem gotowe wyroby się przechowuje w zamkniętych pudełkach. W
zeszłym roku wyszły mi niestety "chrupkie" i właściwie nigdy nie zmiękły.
Kedyś moja Babcia robiła tzw. "całuski", które najpierw jak deska twarde
były, a potem miękły na coś cudownego tuż przed Świętami, dostawały lukru i
ojej! - cóż to był za smak!
Terminy trzeba jednak znać, a Babcia tego mi nie powiedziała i coś z
przepisem i chrupkością mi nie wychodzi.
Pozdrawiam Was
OLUSIA

Ile lat ma p.r.k.?
kruche ciasto z olejem