Re: Jak zrobić sos, który ma być biały?

1. Data: 2005-11-25 09:58:48

Temat: Re: Jak zrobić sos, który ma być biały?
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bruno napisał:

> Czy mógłby ktoś poinstruować mnie, jak zrobić sos do makaronu, w którym mają
> być kawałki kury i pieczarki? Nie wiem czego dodać aby stał się biały :)
> Dziękuję z góry za pomoc

Jeśli zrobisz śmietanowy (lub beszamel), dodając kawałki kury i
pieczarki, to będzie niemal biały bez specjalnych zabiegów.
Śnieżnobiałego nie widziałam jeszcze, ale ten będzie w kolorze
klasycznego makaronu.
Dodalabym do tego ząbek czosnku lub trochę utartej gałki, ale tym się
nie sugeruj :)
--
pa, BasiaBjk

2. Data: 2005-11-25 10:02:21

Od: "Bruno" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Czy 100 dni Ci wystarczy Kazimierzu?
http://100dni.blox.pl
Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> klasycznego makaronu.
> Dodalabym do tego ząbek czosnku lub trochę utartej gałki, ale tym się

:)
Nie musi być śnieżnobiały :) Może być po prostu jasny. Prolem w tym, że nie
wiem, czy tam trzeba śmietanę, i ile tej śmietany oraz kiedy ją dodać i co
zrobić, żeby sosu było dużo i żeby się nie ściął oraz był w miarę gęsty ...
:)
Dziękuję za wszelkie porady :)
Acha, czosnek i gałkę jak najbardziej chętnie dodaję, bez tego jak dla mnie
ani rusz:)
Pozdrawiam gorąco!

3. Data: 2005-11-25 10:08:57

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bruno" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zrobić, żeby sosu było dużo i żeby się nie ściął oraz był w miarę gęsty

Beszamel robisz tak, że z mąki i masła robisz białą zasmażkę i dolewasz
mleka do uzyskania odpowiedniej konsystencji...
Niestety zawsze robię na oko.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2005-11-25 10:12:30

Od: "Bruno" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dm6ntc$hv4$1@news.onet.pl...

> Beszamel robisz tak, że z mąki i masła robisz białą zasmażkę i dolewasz
> mleka do uzyskania odpowiedniej konsystencji...
> [...]

Beszamel umiem, nauczyłam się jak pracowałam w pewnej kawiarnii. :)
Ale ten smietanowy jak dokładnie robić, żeby wyszedł dobrze?

Ukłony

5. Data: 2005-11-25 10:19:54

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Beszamel umiem, nauczyłam się jak pracowałam w pewnej kawiarnii. :)
> Ale ten smietanowy jak dokładnie robić, żeby wyszedł dobrze?

Nie wiem, co basia miała na myśli, ale obsmażasz kawałki kurczaka dodajesz
pieczarki (pamiętaj, że bieczaki myszą być bielutkie z wierzchu, a pod
spodem różowe - jeśli pod spodem są szaro brązowe, to sos będze
nieapetycznie szary). Pieczarki zapewne złośliwie puszczą trochę wody i
wtedy zagęszczesz to śmietaną, lub smietaną z odrobiną mąki.

6. Data: 2005-11-25 10:20:05

Od: "Bruno" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dm6og7$kao$1@news.onet.pl...

> [...]
> nieapetycznie szary). Pieczarki zapewne złośliwie puszczą trochę wody i
> wtedy zagęszczesz to śmietaną, lub smietaną z odrobiną mąki.

O, właśnie, dziękuję bardzo :))

7. Data: 2005-11-25 12:22:00

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:

> [...]
> nieapetycznie szary). Pieczarki zapewne złośliwie puszczą trochę wody i
> wtedy zagęszczesz to śmietaną, lub smietaną z odrobiną mąki.

basia, Joasiu, miała na myśli dodanie śmietanki kremówki do podduszonego
kurczaka + pieczarki w grubych plasterkach. Odparować do oczekiwanej
gęstości.
Tez robię większośc kuchennych rzeczy na oko. Nie tylko kuchennych zresztą.
--
pa, BasiaBjk

8. Data: 2005-11-25 12:50:39

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
^^^^^^^
> basia

Przepraszam, Basiu, przepraszam, przepraszam, przepraszam...

9. Data: 2005-11-25 12:53:44

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:

> Przepraszam, Basiu, przepraszam, przepraszam, przepraszam...

A, nic sie nie stało :)
--
pa, BBjk

pierniczki