pierniczki Anki - zapytanie

1. Data: 2004-12-15 17:15:56

Temat: pierniczki Anki - zapytanie
Od: "Elena Morawska" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, własnie jestem w trakcie robienia owych pierniczków ( jeszcze tylko
dodać jajka i śmietanę i do lodówki). Spróbowałam tej masy która mi wyszła -
cukier, miód, margaryna + mąka, przyprawy, soda) i ta masa wcale nie jest
taka słodka. Pierwszy raz w życiu robię pierniczki a u mnie w domu nigdy
się nie robiło, zawsze się jadło te kupowane. Stąd pytanie: czy to tak ma
być czy może dodać trochę cukru, czy może zrobić polewę słodszą? A przy
okazji jaką polewę polecacie?
Pozdrawiam, lajkonik w robieniu pierniczków - Lena

1. Data: 2004-12-15 18:23:34

Temat: Re: pierniczki Anki - zapytanie
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elena Morawska" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy to tak ma być czy może dodać trochę cukru, czy może zrobić polewę
> słodszą? A przy okazji jaką polewę polecacie?

Wierz mi, ze nie trzeba dodawac; to co jest w przepisie w zupelnosci
wystarczy.
Wlasnie moja corka robi chyba juz trzecia ture owych piernikow:)
Miele w maszynce z tych grudek.

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-12-15 18:37:35

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Dec 2004 19:23:34 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Iwona_s*, w
wiadomości news:<news:cppvcs$19l$1@news.dialog.net.pl> zawarł, co następuje:

> Wierz mi, ze nie trzeba dodawac; to co jest w przepisie w zupelnosci
> wystarczy.
> Wlasnie moja corka robi chyba juz trzecia ture owych piernikow:)
> Miele w maszynce z tych grudek.

Ciekawią mnie te Twoje grudki :)
Ja mam już kilka tur za sobą w życiu i nigdy grudek nie miałam. A w piątek
robię kolejną tegoroczną turę... i mam nadzieję, że znowu nie będę miała.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-12-15 18:52:43

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> Ciekawią mnie te Twoje grudki :)
> Ja mam już kilka tur za sobą w życiu i nigdy grudek nie miałam. A w piątek
> robię kolejną tegoroczną turę... i mam nadzieję, że znowu nie będę miała.

Nie do konca Moje - corka robi. Nie wiem w czym tkwi blad (grudki). Moze za
malo sil posiada do ugniatania?
Ale mielenie ulatwia jej prace. Masa jest idealna...

1. Data: 2004-12-15 19:00:23

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

hej

ja tez miałam grudki,ale to były zbite skałdniki, które zle mi sie
rozmieszały
wiec te kawałki ciasta wyrzuciłąm..
Joa

1. Data: 2004-12-15 20:10:34

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> Ciekawią mnie te Twoje grudki :)

U mnie w drugiej partii pierniczków też zrobiły się grudy jak kamienie.
Myślę, że to kwestia miodu.
Pomogło mielenie - przy okazji - dzięki za pomysł.

--
pozdrawiam, misiczka

Gdyby Bóg chciał, żeby człowiek latał, dałby mu skrzydła.
Gdyby nie chciał, nie dałby mu wyobraźni...

1. Data: 2004-12-15 21:03:29

Od: "madzia" <m...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się nie robiło, zawsze się jadło te kupowane. Stąd pytanie: czy to tak ma
> być czy może dodać trochę cukru, czy może zrobić polewę słodszą? A przy

ja tez nie mialam grudek ale na drugi raz dodam nie jedna ale dwie przyprawy
do piernika bo wydaja mi sie ze jest jej troche za mało
moje są juz gotowe.
Polecam polewe czekoladową taka do wyciskania która sie daje do ciepłej wody
ja mialam czekoladową biała(waniliową) , i o smaku korzennym z nutą
piernikowa pierwszy raz miałam taka ale jest bardzo dobra

pozdrawiam Madzia

1. Data: 2004-12-16 15:09:32

Od: "Elena Morawska" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, właśnie szłam piec te pierniczki i dobrze że
tu zajrzałam - bo też mi się porobiły straszne grudki i nie wiedziałam co
robić, więc teraz przemielę i zacznę piec.
Pozdrawiam Lena

1. Data: 2004-12-17 07:15:58

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki wszystkim za odpowiedzi, właśnie szłam piec te pierniczki i dobrze
> że tu zajrzałam - bo też mi się porobiły straszne grudki i nie wiedziałam
> co robić, więc teraz przemielę i zacznę piec.

Ale chyba nie przed samym pieczeniem! Bedzie niedobre do walkowania.
Dobrze jest je zmielic, gdy ciasto jest miekkawe po wyrobieniu - nie po
wyjeciu z lodowki, gdy stwardnieje (rozumiem, ze robisz wg przepisu).

1. Data: 2004-12-17 08:48:51

Temat: Re: pierniczki Anki - klapa
Od: "Elena Morawska" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to było to tak - zmieliłam te okropne grudki, postawiłam jeszcze trochę
do lodówki żeby ciut stwardniało, a później zabrałam się do pieczenia.
I nie wyszły mi :((( Nie urosły - tzn jak były w piekarniku to trochę urosły
ale po wyjęciu odrazu klapły. Jednę partię spiekłam za bardzo ( coś jeszcze
z nich będzie czy można wywalić?) a następne leżą w puszkach.
Kedy je lukrować - już można czy jeszcze trochę poczekać?
W lodówce jeszcze zostało mi trochę ciasta i myślę co z nim zrobić oprócz
upieczenia pierniczków - macie jakieś pomysły?Może jakieć ciasto?
Myślałam że upiekę ze trzy cienkie warstwy, rozrobię krem - puszkę mleka
słodzonego zagęszczanego +masło+kakao i przełożę te warstwy kremem a na górę
pokruszone te twarde pierniczki wymieszane z kremem. ( moja mama robiła taki
tort ale ciasto nie było piernikowe tylko jakieś tam takie zwykłe - i taki
tort jest rewelacyjny ale nie wiem czy ten posmak piernikowy nie będzie się
gryzł z kremem.)
Poradźcie proszę, Lena

Zatrute karpie??
Tiramisu
pomysły na sylwestra
Kto pamięta - chińskie w Towarzystwie Przyjaźni Polsko Chińskiej ?
Zielone papryczki chilli