pierś kurczęcia

1. Data: 2000-12-30 12:34:28

Temat: pierś kurczęcia
Od: "Justina" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znacie jakiś ciekawy przepis na pierś kurczęcia? Marzy mi się coś takiego:
pokrojona na kawałki, uduszona (nie może być smażona), z ryżem... Ew.
inaczej, byle ciekawie, niebanalnie i bez smażenia...
Z góry dziękuję
Justina.

1. Data: 2000-12-31 01:02:53

Temat: Re: pierś kurczęcia
Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justina" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pokrojona na kawałki, uduszona (nie może być smażona), z ryżem... Ew.
> inaczej, byle ciekawie, niebanalnie i bez smażenia...

Ja wole smazyc, ale gdzies mam swoj stary przepis na piers indyka, ktora
spokojnie mozna podmienic kurczacza.

"Potrzeba nam:piers indyka, lub z kurczaka(ilosc zalezna od liczby osob)
np.0,5 kg,białe,wytrawne wino,>puszka(duza) ananasow w kostce,czosnek(jak
kto lubi),ocet winny(dobry),lub sok z 1 cytryny,curry,imbir,ziola do
drobiu,albo prowansalskie,przyprawa chinska 5 smakow,papryka
ostra,wegeta,sol,olej i maslo.

Piersi kroimy na nieduze improwizowane kawalki(podobne do grubej
kostki).Nacieramy sola lub wegeta,wycisnietym(lub w proszku)
czosnkiem,papryka i zostawiamy na pare minut.Pozniej smazymy na mieszance
oleju z maslem na ostrym ogmiu.

Mieso przekladamy do garnka(rondla) przykrywamy pokrywka i dusimy na
malym(!!!) gazie.(mieso mozna smazyc od razu w rondlu,bedzie wiecej wody)

Po kilku minutach dosypujemy ziol,curry i imbiru i znow przykrywamy.Jesli
wyparowala nam woda,to mozemy troszke dodac(ale troszke!!!).

I znow po kilku minutach wlewamy sok z ananasow i dusimy dalej.

Gdy mieso zacznie mieknac wlewamy 1,5 szklanki wina i wrzucamy ananasy oraz
dosypujemy do smaku przypraw z w/w listy.Wszystko powinno byc
slodko-kwasno-ostre i pachniec czosnkiem i ziolami.Jesli nie jest
dostatecznie slodkie to nie bac sie i doslodzic.

Jesli wyjdzie wam tak jak mi,to nie pozalujecie.Jedzenie jest naprawde z
klasa i nawet oryginalne.

Podawac z ryzem."

Dawno juz tego nie robilem, ale zawsze wychodzilo mi pyszne.

Moge sprzedac swoj patent na piers kurczaka po chinsku, ale to wymaga
smazenia.

1. Data: 2001-01-02 11:58:30

Od: "Justina" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kefir (P.L.)" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
/
> Moge sprzedac swoj patent na piers kurczaka po chinsku, ale to wymaga
> smazenia.

Będę wdzięczna. A właściwie to będę jeszcze bardziej wdzięczna, bo w duszy
już Ci śpiewam (cichutko ;-))hymny pochwalne za przesłany przepis. Jest
fantastyczny. Dziękuję!
Justina.

1. Data: 2001-01-02 12:40:45

Od: Grzegorz Mucha <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kto lubi),ocet winny(dobry),lub sok z 1 cytryny,curry,imbir,ziola do
> drobiu,albo prowansalskie,przyprawa chinska 5 smakow,papryka

Wg mnie to moznaby jeszcze troszku miodu dodac. Slodko-kwasne rzeczy
lubia miod.
W mojej wersji kurczaka dokladam jeszcze papryke (po 1 zielonej i
czerwonej, pokrojonej w kostke),
smazona, ale tak zeby chrupala w zebach i ew. marchewke (w drobne
slupki), smazona.
Calosc jest rzeczywiscie super, jak sie ma dobry ryz, to mozna to podac
z paleczkami i siu....
Zreszta na Sylwestra zmajstrowalem takiego kurczaczka. Pycha.

Mucher

1. Data: 2001-01-02 23:22:39

Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już Ci śpiewam (cichutko ;-))hymny pochwalne za przesłany przepis. Jest

Milo mi i ciesze sie, ze sie przydal.
Podaje wiec przepis na kurczaka po chinsku.

Kurczak slodko - kwasny po chinsku(no prawie po chinsku)

Potrzeba nam:
piers kurczaka cala, spora
warzywa: dla leniwych moga byc mrozonki np. mieszanka chinska, lubelska, lub
inne.
ja polecam:
-marchewke 1 duza lub 2 male
-kapuste biala - odkroic pietke wielkosci 2 kromek chleba
- papryke lub po kawalku kilku roznych papryk
- 4 rozyczki brokula/kalafiora
- kilka brukselek
- por/cebula
- zielona fasolke - kilka-kilkanascie straczkow
i inne warzywa sezonowe, ktore lubicie i sa chrupiace
- moga byc tez orzeszki ziemne w niewielkiej ilosci;
owoce: puszka ananasów;
sos/fix slodko-kwasny w torebce (podaje wersje dla leniwych, ale uwazam, ze
cenowo wychodzi sie na tym lepiej) polecam Knorra, ale moze byc jakikolwiek
inny;
przyprawy: sos sojowy, sok z cytryny, cukier/miod, przyprawa chinska piec
smakow, papryka ostra i lagodna, imbir i malo chinski curry i kurkuma oraz
inne jesli lubicie.

Wykonanie:
Mieso: Piers kroimy na male kawalki, lub paseczki
Przenosimy do miseczki i obsypujemy papryka ostra i slodka, imbirem, curry,
kurkuma i przyprawa 5 smakow. Oblewamy sosem sojowym tak, aby byly mokre,
ale zeby nie plywal, a nastepnie wlewamy pare lyzek soku z ananasow. Mozna
tez dodac 2 lyzeczki miodu, ale nie polecam, bo kawalki sie przylepiaja do
patelni.
Mieso odkladamy na jakies pol godziny do nasiakniecia przyprawami (mozna na
dluzej - bedzie jeszcze lepsze).

Warzywa:
Marchewke, papryke i temu podobne kroimy w cienkie slupeczki o dlugosci 3-5
cm. Brukselka powinna byc smazona w calosci, ale mozna przekroic ja na
polowki. Fasolke dzielimy na 3-4 kawalki. Rozyczki kalafiora/brokula
przekrajamy na pol, lub dzielimy na jeszcze mniejsze rozyczki. Kapuste
siekamy na cienkie paseczki. Inne warzywa rowniez dzielimy podobnie.
Pokrojone warzywa przenosimy do pustej miseczki.

Sos:
1/2-3/4 szklanki wody i cala puszke soku z ananasow wlewamy do garnuszka i
stawiamy na malym gazie. Wsypujemy zawartosc torebki z fixa dodajemy
lyzeczke przyprawy 5 smakow i mieszamy, zeby nie bylo grudek. Gotujemy z 10
min. Doprawiamy do smaku sokiem z cytryny, cukrem/miodem, sosem sojowym,
papryka ostra i przyprawa 5 smakow (jesli za malo). Pod sam koniec do sosu
dodajemy ok. 3/4 puszki pokrojonych w drobna kostke ananasow.
Sos nastawiamy przed samym smazeniem.

Smazenie:
Na duza patelnie (przepis nie byl testowany na woku) wlewamy oleju tyle,
zeby przykryc dno i rozgrzewamy na bardzo mocnym gazie.
Na tluszcz wrzucamy kawalki kurczaka i smazymy, szybko mieszajac. Piers
smazy sie bardzo szybko - jakies 5 minut. Kawalki powinny byc lekko rumiane.
Za pomoca cedzaka lub lyzki wyjmujemy z patelni samo mieso i wrzucamy do
miseczki po surowym miesie. Miseczke przykrywamy jakas pokrywka.
Tluszcz pozostaly na patelni rozgrzewamy i rowniez na b duzym ogniu
przesmazamy warzywa, czesto mieszajac i uwazajac, aby sie nie przypalily
(jesli malo oleju, to nalezy go dolac, ale bez przesady, bo potrawa nie
powinna ociekac tluszczem). Trwa to rowniez jakies 5 min. Warzywa powinny
byc twardawe, ale usmazone i gorace.
Do warzyw dokladamy kurczaka z woda, ktora powinien wypuscic. Smazymy razem
na duzym ogniu przez minute podlewajac sosem sojowym. Ja profanuje sztuke
kulinarna, ale pod sam koniec wsypuje jeszcze troche z w/w przypraw.
Nastepnie gaz zmniejszamy i na patelnie przelewamy sos. Calosc pozostawiamy
na srednim gazie jeszcze kolo 1 min. Mieszamy co chwila. I ... gotowe.

Podajemy sama potrawe, lub osobno w miseczce podajemy ugotowany ryz (polecam
dolac do niego sosu sojowego)

Uhhh to chyba tyle.
Smacznego.

Mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem.

1. Data: 2001-01-02 23:25:11

Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Mucha" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> z paleczkami i siu....
> Zreszta na Sylwestra zmajstrowalem takiego kurczaczka. Pycha.

Wg mnie papryka i marchewka zupelnie nie pasuja do tej potrawy. Raz, ze
kolorystycznie, a dwa smakowo.

Babeczki
zubrowka
founde
Drink James'a Bond'a
Re: bylo pikantna fasolka jest kopanie lezacego