placek ze sliwkami

1. Data: 2001-08-02 06:29:52

Temat: placek ze sliwkami
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oto przepis na placek, wczoraj wieczorem zrobilam i jest calkiem, calkiem...

Placek ze sliwkami
ciasto:
30 dag maki
20 dag masla/ margaryny
10 dag cukru pudru
4 zoltka
1 cytryna

wierzch:
0,75-1 kg sliwek wegierek
25 dag cukru
1 paczka herbatnikow
sok z cytryny
cukier waniliowy

sliwki przepolowic, wypestkowac, polac sokiem z cytryny i posypac 2 lyzkami
cukru. Odstawic, gdy puszcza sok - odsaczyc.
Make przesiekac z maslem, dodac zoltka i cukier i starta skorke z cytryny,
szybko zagniesc i wlozyc na 30 min do lodowki. Rozlozyc na blaszce (ja
mialam okragla o srednicy ok. 30-32 cm) nakluc widelcem i podpiec do
zezlocenia (ok. 20 min 200 stopni). Na podpieczony spod pokruszyc 1/2 paczki
herbatnikow, wylozyc sliwki, reszte pokruszonych herbatnikow i piane z
bialek ubita z cukrem i cukrem waniliowym, wsadzamy do pieca na kolejne 20
minut, lub az piana nabierze zlotawego koloru (ja trzymlam 30 min).
Wychodzi bardzo fajny placek. Troszke slodki jak dla mnie, na drugi raz dam
mniej cukru
Asia

1. Data: 2001-08-02 06:50:13

Temat: Re: placek ze sliwkami
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Placek ze sliwkami
[...]
> [...]
>
> sliwki przepolowic, wypestkowac, polac sokiem z cytryny i posypac 2 lyzkami
> cukru. Odstawic, gdy puszcza sok - odsaczyc.

Skad wzielas swieze dojrzale sliwki wegierki???
Moje sa jeszcze zupelnie zielone i moge sie ich spodziewac dopiero
w koncu sierpnia...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-08-02 07:16:36

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla <l...@f...krasnik.pl> wrote in message
> Skad wzielas swieze dojrzale sliwki wegierki???
> Moje sa jeszcze zupelnie zielone i moge sie ich spodziewac dopiero
> w koncu sierpnia...

jesli wegierki dojrzewaja pod koniec sierpnia to w takim razie nie byly to
wegierki. Mam w ogrodzie nieduza sliwke, ktora wlasnie ugina sie pod
ciezarem dojrzalych fioletowych sliwek. W sumie sa moze troche mniejsze niz
wegierki. Ale nie mam pojecia jaki to gatunek. Przepis natomiast pochodzi z
ksiazeczki wydanej przez producenta margaryny Kasi i mowi "wegierki".
Asia :-)

pomidorki w sloikach
Re: Patisony
....i link o czekoladzie