placuszki z gotowanego ryżu smażone

1. Data: 2006-01-24 15:53:37

Temat: placuszki z gotowanego ryżu smażone
Od: "Trillian" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jak w temacie, czy ktoś ma przepis na taką zachciankę?
pozdrawiam
Trillian

2. Data: 2006-01-24 16:05:27

Temat: Re: placuszki z gotowanego ryżu smażone
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trillian" wrote in message news:dr5ikd$gsr$1@nemesis.news.tpi.pl...
| Witam, jak w temacie, czy ktoś ma przepis na taką zachciankę?
| pozdrawiam
| Trillian

Jajka ubić ze szyptą soli i cukrem (można dodać waniliowego nieco), dodać
ugotowany ryż, mąkę, ewentualnie mleko, wymieszać i można smażyć.

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

3. Data: 2006-01-24 16:15:11

Od: "Trillian" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jajka ubić ze szyptą soli i cukrem (można dodać waniliowego nieco), dodać
> ugotowany ryż, mąkę, ewentualnie mleko, wymieszać i można smażyć.

> [...]

Baaardzo dziękuję:) ryż właśnie się ugotował:)
Trillian

4. Data: 2006-01-24 19:29:08

Od: Emilia Karbownik <d...@N...CHCE.SPAMU.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena napisał(a):

> Jajka ubić ze szyptą soli i cukrem (można dodać waniliowego nieco), dodać
> ugotowany ryż, mąkę, ewentualnie mleko, wymieszać i można smażyć.

Brzmi bardzo ciekawie..
a jakie proporcje tak mniej więcej? ile jajek na ile ryżu, ile tego
cukru? itd
pozdrawiam
Emilia

5. Data: 2006-01-24 21:55:44

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Emilia Karbownik" wrote in message news:dr5v64$tqi$1@news.onet.pl...
| Brzmi bardzo ciekawie..
| a jakie proporcje tak mniej więcej? ile jajek na ile ryżu, ile tego
| cukru? itd
| pozdrawiam
| Emilia

Eeee... no ten tego... na oko i wedle smaku? ;)
a tak poważnie, to zacznij robić tak ja zwykle robisz placki, tylko ryż
dodaj przed mąką, mąki oczywiście wtedy się zmieści mniej... masa powinna
być dosyć gęsta... a cukier naprawdę w ilości, jak lubisz... najpierw można
mniej, po usmażeniu pierwszych kilku można np. dosłodzić...

Inną bajką na ten sam temat jest wstawienie zamiast ryżu np. twarogu (nie
serka homo) albo tartych lub krojonych jabłek, cukinii (tartej i
odciśniętej, bo zbyt soczysta), można dosypać kakao - wyjdą niby
czekoladowe, koleżanka dodaje ananasy z puszki posiekane w kostkę lub
namoczone wcześniej w mleku wiorki kokosowe (ani jednego ani drugiego
osobiście jeszcze nie testowałam)... to naprawdę bardzo fajne danie ;))

Udanych eksperymentów :)

6. Data: 2006-01-25 07:18:25

Od: Lunac <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trillian napisał(a):
> Witam, jak w temacie, czy ktoś ma przepis na taką zachciankę?
> pozdrawiam
> Trillian

Ja robię na ostro. Ryż, troszeczkę białego sera (ok. 1/4 ilości ryżu)
smażona na złoto cebulka, wszystko przemielić.
Dodać jajko lub dwa, pieprz, sól, papryka i koniecznie kurkuma, będą
cudownie żółte.
Obtaczać w tartej bułce wymieszanej z pogniecionymi płatkami
kukurydzianymi i sezamem.
Można dodać kawałeczek żółtego sera do środka.

A najlepciejsze placuszki to z kaszy gryczanej i kukurydzy puszkowej.
Dobrze zmielić.
Reszta jak wyżej
Jak kaszy nie lubię, to placuszki są super. Nie znając składu mało kto
zgadnie z czego są robione.

Pozdrawiam
Lunac

7. Data: 2006-01-26 08:14:35

Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:dr67pe$uck$1@news.onet.pl...

> [...]
> namoczone wcześniej w mleku wiorki kokosowe (ani jednego ani drugiego
> osobiście jeszcze nie testowałam)... to naprawdę bardzo fajne danie ;))

Tak czytam, ślinka już kapie (zupełnie jak mojemu ząbkującemy Synkowi)
żoładek już woła jeśc, ale głowa się zastanawia z czym to podac? jakie
dodatki do tego, albo do czego taki placuszek może byc dodatkiem?Na ostro to
pewnie wymysle jakieś mięsko, ale na słodko?? nic nie przychodzi mi do
głowy.

Aga (z kokosankami własnego wypieku pod nosem)

8. Data: 2006-01-26 09:03:00

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga Michalak wrote:

> [...]
> pewnie wymysle jakieś mięsko, ale na słodko?? nic nie przychodzi mi do

Ryżowe placki można zrobic i na ostro - z tartym żółtym serem,
ze szczypiorkiem albo koperkiem. No i oczywiście przyparawy.
Ryż wtedy dobrze jest ugotować z kostką warzywną.

Krycha nie lubiąca ryżu na słodko
Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2006-01-26 10:42:28

Od: sloogi <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga Michalak schrieb:

> [...]
> głowy.
>
> Aga (z kokosankami własnego wypieku pod nosem)

Witam wszystkich serdecznie,

czytam grupe juz od jakiegos czasu i jestescie naprawde pomocni. Wczoraj
wlasnie zrobilam te placuszki na ostro. Byly z podsmazona cebula i serem
bialym do tego dwa jaja, przyprawy i na koniec obtoczylam w bulce
tartej. Niebo w gebie. Do tego podalam leczo z pieczarkami na ostro. Pycha!

Dzieki za pomysly i inspiracje
Ela

10. Data: 2006-01-26 15:43:03

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga Michalak napisał(a):

> [...]
> pewnie wymysle jakieś mięsko, ale na słodko?? nic nie przychodzi mi do

Na słodko wystarczą same w sobie. Ewentualnie można posypac cukrem
pudrem. Moje dzieci je uwielbiają, odkąd w ten sposób wykorzystałam
nadmiar ryżu...

--
Ania

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"
[Rincewind, The Light Fantastic]
http://www.aniared.blog.onet.pl

Sero makowiec
ser