jak przyrządzić dobrą czerwoną kapustę?

1. Data: 2006-01-24 12:10:01

Temat: jak przyrządzić dobrą czerwoną kapustę?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Mam ogromną ochotę na czerwoną kapustę na ciepło, ale
nigdy mi nie wychodzi dobrze. Moze dlatego, że zwykle robię na oko, bez
żadnego przepisu, no i niezbyt często, więc małe mam doświadczenie.
Lubię taką słodko-kwaśną, ale zupełnie nie wiem, jak ten efekt smakowy
uzyskać. Podzielcie się doświadczeniami :-).

Pozdarwiam
Ewa

2. Data: 2006-01-24 17:34:41

Temat: Re: jak przyrządzić dobrą czerwoną kapustę?
Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taką słodko-kwaśną, ale zupełnie nie wiem, jak ten efekt smakowy uzyskać.

Najlepszą czerwoną kapustę (modrum kapuste) robią na Śląsku. Mieszkałem tam
przez pięć lat. Nigdy i nigdzie lepszej nie jadłem, ale jak oni to robią
tego nie wiem. :-(((
Pozdrawiam. B.

3. Data: 2006-01-24 17:39:54

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Barto wrote:

> [...]
> przez pięć lat. Nigdy i nigdzie lepszej nie jadłem, ale jak oni to robią

no bierzesz przerośnientom spyrkę (czyli boczek), kroisz w kostkę i do
gara. Skórę spyrki też dać (tylko potem wyłowić i dać psu). Jak się
wytopi to na to cebulę (lekko oszklić) i pokrojoną i wypłukaną kapustę.
Do tego liście bobkowe, ziele angielskie i trochę cukru (można, nie
trzeba) i soli. Dodać trochę wody (nie za dużo). Jak się ugotuje, to
doprawić do smaku octem, solą. W każdym razie mi tak smakuje.

Waldek

4. Data: 2006-01-24 18:42:16

Od: "Gocha" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> [...]
> Lubię taką słodko-kwaśną, ale zupełnie nie wiem, jak ten efekt smakowy
> uzyskać. Podzielcie się doświadczeniami :-).

Podsmaz cebule na oleju. Dodaj poszatkowana czerwona kapuste. Zalej sokiem
porzeczkowym. Posol i popieprz. Dus pod przykryciem do miekkosci -
praktycznie do odparowania soku. Smacznego

Pozdrawiam
Gocha

5. Data: 2006-01-24 20:03:02

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):

> no bierzesz przerośnientom spyrkę (czyli boczek), kroisz w kostkę i do

Wiedziałam, że tam musi być coś konkretniejszego, żeby lepiej smakowała.
Dzięki wszystkim za sugestie :-).

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2006-01-24 20:58:23

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> porzeczkowym. Posol i popieprz. Dus pod przykryciem do miekkosci -
> praktycznie do odparowania soku. Smacznego

Witam!
Polecam też spróbować kiszoną czerwoną kapustę. Wyśmienita!

7. Data: 2006-01-25 09:13:39

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Lubię taką słodko-kwaśną, ale zupełnie nie wiem, jak ten efekt smakowy
> uzyskać. Podzielcie się doświadczeniami :-).

A ostatnio robiłem, może Ci podejdzie. Przepis z książki "Co jedzą nad
Dunajem" (albo "Co się jada..."). Przepisu dokładnie z pamięci nie podam,
ale skoro robisz na oko, to składniki też na oko:
czerwona kapusta - ok. 1 kg, 2-3 potłuczone goździki - to pamiętam
cebula i obrane i pokrojone w mniejsze albo większe kawałki jabłko - na oko,
pół szklanki rosołu, łyżka octu winnego, pół kieliszka czerwonego wina

Dusić, lekko posypać cukrem, pod koniec duszenia oprószyć mąką i dodać ocet
i wino i podusić jeszcze trochę, sól i pieprz do smaku.

Całkiem - całkiem.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

8. Data: 2006-01-25 14:18:39

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Wiedziałam, że tam musi być coś konkretniejszego, żeby lepiej smakowała.
> Dzięki wszystkim za sugestie :-).
>
> Pozdrawiam
> Ewa
aha, o goździkach i jabłku też zapomniałem. Goździki na ogół wbijam w
cebulę, by je łatwiej można było wyłowić. A jabłka to np. boskop.

Waldek

Szybkowar - brac czy nie?
Krokiety z mięsem
Zamarznięte słoiki z przetworami
skrzynka przednich win z Bodegas Chivite (od 1996!) na nowy rok - wyjatkowo!
złote dukaty