Zamarznięte słoiki z przetworami

1. Data: 2006-01-24 08:02:30

Temat: Zamarznięte słoiki z przetworami
Od: Lunac <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zaglądam ja wczoraj do piwnicy, a tu w słoikach lód :-(
Waszym zdaniem:
a) nadają się do spożycia w ciągu tygodnia
b) wyciepać zaraz na śmietnik
c) mogą zostać do lata

Właściwie stawiam na a) ale nie jestem pewien co zrobić.

Byłbym wdzięczny za wasze opinie. Może ktoś miał takie problemy.

Pozdrawwiam
Lunac

2. Data: 2006-01-24 08:10:15

Temat: Re: Zamarznięte słoiki z przetworami
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lunac" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Właściwie stawiam na a) ale nie jestem pewien co zrobić.
>
> Byłbym wdzięczny za wasze opinie. Może ktoś miał takie problemy.

A czy lód porozsadzał te słoiki ??

bo ja porozsadzał no to trzeba je sukcesywnie zuzyc..ale dokąd jest mróz to
moga sobie stać..:))))

a jak nie porozsadzane to moga stac jeszcze dłuzej...

Marek

3. Data: 2006-01-24 09:40:51

Od: eemoo <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." wrote:

> Użytkownik "Lunac" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Rozrzutny jestes. Zaraz wyciepowac.
Nic nie trza wyciepowac.Mrozonek nigdy nie jadles?

Mala uwaga: zalezy co zamarzlo.
Jak np ogorki to chyba trzeba wyciepowac bo najprawdopodobniej sie zrobia jak
szmatki po rozmrozeniu. Nie trujace ale po prostu nieapetyczne. Ale np
przetwory typu dzem, konfitury czy kompot beda w porzadku.

A w stanie zamarznieciowym :-) mozna trzymac do lata bez problemu, chyba ze
sloik pekniony, to wtedy na hasiok.
Jak sloiki popekaly to lepiej (bezpieczniej) wyciepowac :-). Polkniety odprysk
szkla moze sie paskudnie na organizmie zemscic.

4. Data: 2006-01-24 09:53:42

Od: Lunac <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eemoo napisał(a):

> [...]

> szmatki po rozmrozeniu.
>
> A w stanie zamarznieciowym :-) mozna trzymac do lata bez problemu, chyba ze

Nie, nie popękały. Komfitury to na pewno zostawię, najbardziej boję się
o sałatki. Czy dadzą radę. Bo część zużyję szybciej, ale jak miały by
nie wytrzymać i się spsuć, to dałbym sąsiadce do szybkiego spożycia...

Pozdrawiam
Lunac

5. Data: 2006-01-24 09:57:28

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eemoo" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
odprysk
> szkla moze sie paskudnie na organizmie zemscic.

A od czego masz sitka?? ;))))

pozaq tym z takiego kompotu albo marmolady mozna zrobic bimber..
drożdżom szkło nie przeszkadza :))))

Marek

6. Data: 2006-01-24 10:35:58

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie popękały. Komfitury to na pewno zostawię, najbardziej boję się
> o sałatki. Czy dadzą radę. Bo część zużyję szybciej, ale jak miały by
> nie wytrzymać i się spsuć, to dałbym sąsiadce do szybkiego spożycia...
Przetwory się psują pod wpływem drobnoustrojów.
Jak się nie rozszczelniły, to się nie zepsują, bo niby i jak? pod
wpływem czego? Co najwyżej się rozciapią ;)

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

7. Data: 2006-01-24 10:38:52

Od: Lunac <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):

> pozaq tym z takiego kompotu albo marmolady mozna zrobic bimber..
> drożdżom szkło nie przeszkadza :))))

Piłem taki z konfitur malinowych, pychotka.

Podbudowaliście mnie. Dziękuję.

Pozdrowienia
Lunac

8. Data: 2006-01-24 10:50:31

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mala uwaga: zalezy co zamarzlo.
> Jak np ogorki to chyba trzeba wyciepowac bo najprawdopodobniej sie zrobia

I na zupe ogorkoewa sie idealnie nadadza wiec tez nie trzeba wyciepywac :))

> [...]
odprysk
> szkla moze sie paskudnie na organizmie zemscic.

Ja bym tam nic nie wyciepywal... no chyba ze faktycznie popekane ale
piszesz ze nie
Skoro sloiki sie nie rozszczelnily (czasem przy rozmarzaniu sloikow taka
sytuacja moze miec miejsce) to zuzyc... jak najbardziej
:-)
A co do mrozonek... Hmm
Gdzies czytalem ze raz rozmrozonego mnie wolno powtornie zamrazac ale to
glownie o mieso i lody chodzilo
Choc nie jestem pewien czy nie o wszystkie przetwory

Generalnie... zjadac i sie nie przejmowac a jak sie rozmroza to tez bedziesz
miec czas na "spozycie" i obserwacje czy sie nie psuja

9. Data: 2006-01-24 12:44:22

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> A co do mrozonek... Hmm
> Gdzies czytalem ze raz rozmrozonego mnie wolno powtornie zamrazac ale to
> glownie o mieso i lody chodzilo
> Choc nie jestem pewien czy nie o wszystkie przetwory

Tak, wszystkie. Chodzi o to, że mrozonki nie sa sterylizowane, a przed
psuciem chroni własnie mrożenie. Po romrożeniu drobnoustroje maja ułatwioną
robotę i produkt psuje się szybciej niż świezy.

DJD

10. Data: 2006-01-24 13:52:43

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ułatwioną
> robotę i produkt psuje się szybciej niż świezy.

Ok a jak to sloiki ktore (chyba tak.. prawda?? ) byly wczsniej
pasteryzowane?
Tak jak w tym opisywanym przypadku?

skrzynka przednich win z Bodegas Chivite (od 1996!) na nowy rok - wyjatkowo!
złote dukaty
pasztetowa
Pascal - piekarnik
czy jest różnica w gotowaniu na płycie gazowej a elektrycznej?