plamy na marmurze

1. Data: 2006-07-17 05:58:18

Temat: plamy na marmurze
Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po przelaniu kwiatków na marmurowym parapecie pozostały mi ślady barwnika od
kwiaciarnianego koszyczka, w którym stały. Czym ten marmur teraz doprowadzić
do pierwotnej barwy (plama jest jaskrawożółta)

Podobna żółta plama dotarla również do parkietu (lakierowanego). Czym to
zmyć, zeby nie "cyklinowac"?

Pozdrawiam,

:-) Monika

2. Data: 2006-07-20 18:13:01

Temat: Re: plamy na marmurze
Od: Jani <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jul 2006 07:58:18 +0200, eMonika napisał(a):

> [...]
> do pierwotnej barwy (plama jest jaskrawożółta)
>
> Podobna żółta plama dotarla również do parkietu (lakierowanego). Czym to

Witaj

Plamy na marmurze, zwłaszcza jasnym nie są łatwe do usunięcia - to już
pewnie wiesz :) Pozostaje delikatna akcja mechaniczna i odpowiedni
preparat. Na podłodze jest trochę łatwiej bo można użyć szorowarki. Na
parapecie spróbowałbym ręcznym padem np.:
http://www.medi-sept.com.pl/oferta/higiena_wnetrz/21
_akcesoria.html
i czymś takim:
http://www.mixtum.rix.pl/market/shopping/product_det
ails.php?id=10&product_id=9
To jest preparat do krystalizacji marmuru, ale nieżle sobie radzi z
płytkimi zabrudzeniami. Powierzchnia musi być wcześniej solidnie
odczyszczona. Kłopotem dla ciebie może być kupienie tego środka - 5kg
kosztuje 780 zł - na parapet potrzeba kilka deko - jesli znasz kogoś z
firmy zajmującej się sprzątaniem, krystalizacją etc.. to pewnie sie da :)
Można spróbować czymkolwiek kwaśnym ale zmatowi to powierzchnię. Cały
parapet dobrze jest pokryć jakimś preparatem akrylowym - daje połysk i
zabezpiecza przed zabrudzeniami.
Z parkietem też może być ciężko :)) Jeżeli zażółceniu uległo drewno to masz
pozamiatane. Jeżeli plama jest na powierzchni lakieru to powinna zejść przy
czyszczeniu padem i lekko kwaśnym środkiem. Trzeba bardzo uważać z ilością
wody.
Pozdrawiam
J.

3. Data: 2006-07-21 06:22:55

Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jani" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Plamy na marmurze, zwłaszcza jasnym nie są łatwe do usunięcia - to już
> pewnie wiesz :) Pozostaje delikatna akcja mechaniczna i odpowiedni
(...)
> Trzeba bardzo uważać z ilością wody.

Dzięki bardzo za odpowiedź, będę walczyć.

Kwiatki były mi grzecznościowo w czasie wakacji podlewane - mniejsze straty
byłyby pewnie jakby się kwiatki zasuszyły (bo dodatkowo w paru miejscach
parkiet troche nasiąkł), ale to dla mnie to jakieś "niehumanitarne" skazać
kwiatki na śmierć :-)

:-) Monika

4. Data: 2006-07-22 11:30:54

Od: Teletubiś Zagłady <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> napisał

> [...]
> barwnika od kwiaciarnianego koszyczka, w którym stały. Czym ten
> marmur teraz doprowadzić do pierwotnej barwy (plama jest

Miałem identyczny problem z gresem. Aby przy wyborze parkietu zobaczyć
kolorystyke połozyłem kilka kawałków różnego parkietu uprzednio
zmoczonego (żeby kolor odpowiadał temu po pomalowaniu) na gresie. Tak
sobie poleżał a sok z drewna - w tym przypadku dębu - niepostrzeżenie
wniknął w juz ułozone gresy i sobie tam pod spodem był. Jest kilka
preparatów które to podobno usuwają ale były nieskuteczne a
rewelacyjny okazał się..... Cilit Kamień i Rdza w żelu i zastosowany
dokładnie tak jak w reklamie - a więc na suchą powierznię wylaliśmy
tyle żelu zeby przykrył plamy, a on je usunął ... w ciągu 15 min. aż
się nie chce wierzyć że było to takie proste. Poniewaz marmur może
reagować z cilitem, spróbuj wczesniej na jakims starym kawałki (tak
jak my na resztkach gresów). Po kilku dniach zmartwień .... hehe....
śmiechom i radosci nie było końca ;)

Pralki Beko - potrzebne opinie użyszkodników :)
usunięcie żywicy sosnowej
zamiana - wlasnosciowe na komunalne
dom drewniany- konserwacja
Jak czyścić po pożarze?