plamy z żywicy

1. Data: 2002-08-26 22:51:58

Temat: plamy z żywicy
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam że plamy z żywicy nie schodzą i mogę już spodnie z plamą wyrzucić.Ja
jednak mam nadzieję że ktoś mi pomoże.
Asia

2. Data: 2002-08-27 04:43:46

Temat: Re: plamy z żywicy
Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:26a7.0000011b.3d6ab10d@newsgate.onet.pl...
> Słyszałam że plamy z żywicy nie schodzą i mogę już spodnie
z plamą wyrzucić.Ja
> jednak mam nadzieję że ktoś mi pomoże.

Niedawno zaplamiłem sobie jasne spodnie żywicą. Plama zeszła
po wytarciu ją terpentyną. Pod plamę podkładasz ściereczkę a
zwierzchu czyścisz białą szmatką namoczoną dobrze w
terpentynie. Staraj się nie pocierać za mocno, tylko w sam
raz. Potem tradycyjne pranie. W trakcie suszenia było widać
na spodniach rozlaną jasną plamę w stosunku do koloru
spodni, która zniknęła, gdy spodnie wyschły całkowicie.
Sokrates

3. Data: 2002-08-27 04:44:46

Temat: Odp: plamy z żywicy
Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...
> Słyszałam że plamy z żywicy nie schodzą i mogę już spodnie z plamą
wyrzucić.Ja
> jednak mam nadzieję że ktoś mi pomoże.

Żywica rozpuszcza sie w płynie do wybawiania plam i w innych
rozpuszczalnikach. Zaplamione miejsca tkaniny nasącza się obficie
rozpuszczalnikiem,podkładając pod spód wsiąkliwy materiał.Następnie pociera
sie lekko powierzchnię tkaniny paznokciem. Plamy z żywic wywabia sie
również mieszaniną alkoholu amylowego i alkoholu etylowego lub płynu do
wybawiania plam i alkoholu. Jeżeli plamy z żywicy są stare i stwardniałe
,należy podziałać na nie dwusiarczkiem węgla. a potem benzyną. Tkaniny
delikatne z jedwabiiu naturalnego i sztucznego wiskozowego, zwłaszcza zaś z
jedwabiu z włókien octanowych,traktuje się bardzo ostrożnie dwusiarczkiem
węgla, ponieważ żywica mocno skleja poszczególne włókna, a przez silne
tarcie można spowodować dalsze i jeszcze znaczniejsze uszkodzenie
tkaniny.Alkohol nie nadaje sie do czyszczenia plam z żywicy na jedwabiach z
włókien octanowych.
Wyroby z włókien z polichlorku winylu odplamiamy najpierw terpentyną, potem
zaś benzyną ...

Sandra

4. Data: 2002-08-27 04:51:44

Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA> szukaj wiadomości tego autora

W artykule j...@p...onet.pl wyklawiaturzył(a):

> Słyszałam że plamy z żywicy nie schodzą i mogę już spodnie z plamą wyrzucić.Ja
> jednak mam nadzieję że ktoś mi pomoże.

LOL

no patrz akurat wrocilem od swojej babuszki, bo bym sie spytal, ona ma
te swoje babcine sposoby _prawie na wszystko_ , stara data ze wszystkim
sobie poradzi.

--
% Bischoop | LRU: #260447 %
% bischoop(at)poczta.onet.pl | GG:4510058 |ICQ:159794827 %

5. Data: 2002-08-27 05:51:16

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

Temperament, temperamentem, ale do tego jaką gospodynią
jesteś- pogratulować:-)))))
Sokrates

6. Data: 2002-08-27 06:44:11

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sokrates <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:akf3td$qa5$...@n...tpi.pl...
> Temperament, temperamentem, ale do tego jaką gospodynią
> jesteś- pogratulować:-)))))

wcale sie nie chwale ale nie jest źle... ale to mi nie przeszkadza przeżyć
życie :-)

sama sie dziwie skąd ja się wziełam :-) ojciec dłubał i wydłubał

Sandra

7. Data: 2002-08-27 08:46:15

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na spodniach rozlaną jasną plamę w stosunku do koloru
> spodni, która zniknęła, gdy spodnie wyschły całkowicie.

Jako uzupełnienie:
terpentyną zrobić najpierw kółko wokół plamy - tak by 'nasączanie'
szło od materiału do centrum plamy.

Pozdrawiam
Qwax

8. Data: 2002-08-29 19:54:34

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za rady.Przystępuję do działania tylko gdzie ja mam szukać
tych wszystkich terpentyn, siarczków itp.(z alkoholem nie ma problemu jest w
lodówce)
asia

9. Data: 2002-08-29 20:08:24

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:26a7.00000c1c.3d6e7bf9@newsgate.onet.pl...
> [...]
gdzie ja mam szukać
> tych wszystkich terpentyn, siarczków itp.(z alkoholem nie

Terpentyne dostaniesz w sklepie z farbami lub w chemicznym
Sokrates

Romans z żonatym
Re: ja namowic do badan?
hej!