pleśń pośniegowa

1. Data: 2005-04-15 07:13:13

Temat: pleśń pośniegowa
Od: " Halina" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy potraktowanie tych białych plam, które ulazały sie na trawniku
potegorocznej śnieżnej zimie, fungicydem może pomóc?

2. Data: 2005-04-15 08:05:52

Temat: Re: pleśń pośniegowa
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Halina" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>
> Czy potraktowanie tych białych plam, które ulazały sie na trawniku
> potegorocznej śnieżnej zimie, fungicydem może pomóc?

A na co/czemu?
1. Nie.
2. Tak.
--
Pozdrawiam, Jerzy

3. Data: 2005-04-15 09:22:36

Od: " Halina" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na rychły i nieodwracalny zanik pleśni.

4. Data: 2005-04-15 09:30:33

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Halina" <z...@W...gazeta.pl>
> Na rychły i nieodwracalny zanik pleśni.

A ileż to hektarów trawnika zostało przez nią opanowane?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

5. Data: 2005-04-15 09:30:45

Od: Wojciech Jakóbczyk <j...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy potraktowanie tych białych plam, które ulazały sie na trawniku
> potegorocznej śnieżnej zimie, fungicydem może pomóc?

nie rozumiem, dopiero ci snieg stopnial, czy wczesniej nie zauwazylas?
u mnie tez plesn byla miejscami, ale wystarczylo porzadnie rozgrabic
trawnik (zrobilem to zaraz na drugi dzien po stopnieniu sniegu).
oczywiscie starajalem sie tych bialych fragmentow nie rozmazac po calym
trawniku.
teraz jest tak zielony jak powinien wiec wnioskuje ze zabieg byl
wystarczajacy :)

wojtek

6. Data: 2005-04-15 14:03:05

Od: " Halina" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wogóle czytał pytanie?

7. Data: 2005-04-15 14:17:19

Temat: Re: plesn posniegowa
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Halina wrote:
> Czy ktoś wogóle czytał pytanie?

Czytal. A czy ktos probowal googlowac? Z tym, ze jest to plesn sniegowa,
a nie posniegowa. Cytuje za strona
http://www.iglak.pl/trawnik/trawnik.htm
"Pleśń śniegowa - występuje zwykle wiosną lub rzadziej jesienią. Objawem
jest biała grzybnia wokół uszkodzonej powierzchni widoczna w okresach
wysokiej wilgotności (np.rankiem). Na trawach ukazują się okrągłe plamy
(zwykle 15-20cm średnicy) srebrzystoszare lub pomarańczowe, które szybko
rozszerzają się. W czasie wilgotnej pogody zarażona darń gnije. Zwalczanie
choroby polega na mniejszym nawożeniu (zwłaszcza póżnym latem), częstym
koszeniu trawy i usuwaniu butwiejących liści i innych zanieczyszczeń
organicznych. Wiosną można zastosować umiarkowane nawożenie azotowe w celu
przyspieszenia krzewienia traw. Przed zimą trawnik należy nisko skosić.
Podczas zimy kiedy zalega okrywa śnieżna nie należy zadeptywać trawnika."

Dlaczego chcesz truc siebie i srodowisko?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2005-04-15 20:03:06

Od: "random name" <berdyczow@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości

>Przed zimą trawnik należy nisko skosić.

I to jest warte podkreslenia!

9. Data: 2005-04-15 21:26:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś wogóle czytał pytanie?

To Fusarium nivale.

Pozdrawia boletus

10. Data: 2005-04-17 16:59:35

Od: " Halina" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Dlaczego chcesz truc siebie i srodowisko?

Cóż, tradycyjne metody zdają się zawodzić, więc zaczynam kombinować co dalej z
tym fantem :(
Pozdrawiam - Halina

Lilie Lollypop
Projektowanie ogrodów ?