plytki samemu?

1. Data: 2004-09-06 10:25:53

Temat: plytki samemu?
Od: "ksdrs" <k...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nadszedl czas zajac sie podloga w kuchni. Nie ukrywam ze licze teraz kazda
zlotowke i pomyslalem ze moze zaoszczedze kilka stowek i poklecze troche
"ukladajac" plytki samemu. Zeby bylo ciekawiej postannowilem ulozyc plytki w
karo :)
Teoretycznie mam juz prawie wszystko opracowane (gdzie zaczac, gdzie
skonczyc) :)
Podloga jest nowa, prosta (polozylem tam panele i nie bylo zadnych
problemow), kiedys udalo mi sie ulozyc puzzle 3000 elementow, na pomoc
telefoniczna moge liczyc, wsparcie duchowe tez jakies sie znajdzie :)
Brac sie samemu za to czy lepiej wezwac fachowca?

ksdrs

1. Data: 2004-09-06 10:55:01

Temat: Re: plytki samemu?
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz coś do cięcia płytek?

1. Data: 2004-09-06 11:07:39

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):

> Masz coś do cięcia płytek?

Coś ? Do płytek na podłogę trzeba mieć konkretną maszynkę.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-09-06 11:11:33

Od: "ksdrs" <k...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Masz coś do cięcia płytek?

Jest gilotyna do glazury (czy jak sie to nazywa). Potrenowalem troche na
starych plytkach wiec nie powinno byc wiekszych problemow z uzywaniem.

ksdrs

1. Data: 2004-09-06 11:34:43

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksdrs napisał(a):

> [...]
>
> Jest gilotyna do glazury (czy jak sie to nazywa). Potrenowalem troche na
> starych plytkach wiec nie powinno byc wiekszych problemow z uzywaniem.

Nienienie. Ta gilotyna jest dobra do glazury, a nie do płytek
podłogowych. Probować możesz, ale licz się ze spooorą ilością
zniszczonego materiału i czasu.

1. Data: 2004-09-06 12:15:59

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:413C44FB.14B17256@o2.pl...

> Coś ? Do płytek na podłogę trzeba mieć konkretną maszynkę.

Bez przesady, gresy czy terakotę można też od biedy ciąć zwykłą
"ręczną" maszynką, byle tylko było w niej ostre (najlepiej świeżo
zmienione) kółko, no i dociskać trzeba mocniej. Na jednorazową robotę
w każdym razie spokojnie wystarczy a i przy odrobinie wprawy znów tak
płytek nie napsuje.
Niezbędnym narzędziem będzie jeszcze mała szlifierka kątowa. Z kilkoma
tarczami do kamienia. Albo jedną diamentową, ale tylko pod warunkiem,
że kupimy dobrą (czytaj: bardzo drogą) tarczę. W przypadku taniej,
takiej za kilka - kilkanaście zł po prostu szkoda zachodu, tania
diamentowa tarcza nadaje się tylko do rzucania w charakterze "ufo" -
pięęęęknie lata!

J.

1. Data: 2004-09-06 14:14:00

Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@S...onet.pl>
napisał w wiadomości news:chhdn2$ee1$1@news.onet.pl:
> Brac sie samemu za to czy lepiej wezwac fachowca?

weź fachowca :)
o ile ułożyć płytki równo względem ścian to może i da się jakoś zrobić, o
tyle zachowanie odpowiednich spoin i ułożenie dobrze w poziomie to już
wyzwanie

chodzi o to, aby płytka była poziomo, a nie jeden róg wyżej, a drugi niżej

do tego dochodzi odpowiednia ilość kleju, cięcie, fugowanie ...

no ale jeśli lubisz ryzyko to próbuj - i pamiętaj, że w ciągu 24 godzin
płytki da się skuć i nadają się do ponownego położenia :) klej nie trzyma
jeszcze za mocno

plusz ( http://www.plusz.pl )

1. Data: 2004-09-07 06:57:39

Od: "Mirek J." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksdrs" napisał:
> [...]
> zlotowke i pomyslalem ze moze zaoszczedze kilka stowek i poklecze troche

Rok temu bylem w podobnej sytuacji ;)
I zdecydowalismy z zona, ze bedziemy robic sami.
Po oderwaniu starych plytek PVC, okazalo sie ze bez masy samopoziomujacej
sie nie obedzie.
Ale dalismy rade.

>Zeby bylo ciekawiej postannowilem ulozyc plytki w
> karo :)

No, my w karo nie ukladalismy - mielismy do dyspozycji jedynie taka reczna
maszynke.
Zobilismy wzor z przesunieciem o pol plytki.
Poza tym sciany w kuchni mamy krzywe, kuchnia to nie prostokat a jakis
wielobok ;-)

> Teoretycznie mam juz prawie wszystko opracowane (gdzie zaczac, gdzie
> skonczyc) :)

To chyba podstawa...

> [...]
> telefoniczna moge liczyc, wsparcie duchowe tez jakies sie znajdzie :)
> Brac sie samemu za to czy lepiej wezwac fachowca?

Ja z zona polozylem. Mialem wsparcie duchowe i fizyczne.
No, ale moja zona akurat lubi takie rozne "meskie" prace... ;-)
Po fakcie stwierdzilismy, ze robota calkiem fajna, ino kolana troche bola...

Reasumujac: bez zadnego przygotowania polozylismy kafelki.
Z efektu jestesmy zadowoleni.
Wiec po co przeplacac?
Ale decyzja nalezy do Ciebie.

Pozdrowienia,
Mirek

1. Data: 2004-09-07 11:33:58

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 7 Sep 2004 08:57:39 +0200, na pl.rec.dom, Mirek J. napisał(a):

> [...]
> I zdecydowalismy z zona, ze bedziemy robic sami.
> Po oderwaniu starych plytek PVC, okazalo sie ze bez masy samopoziomujacej

Moj znajomy tez polozyl, dzis te plytki odchodza... pomijam juz ze zrobil
to krzywo i nie rowno... no ale zrobil to sam

1. Data: 2004-09-07 11:38:29

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ormianin" <o...@c...pf.pl> wrote in message

> Moj znajomy tez polozyl, dzis te plytki odchodza... pomijam juz ze
zrobil
> to krzywo i nie rowno... no ale zrobil to sam

Ale spieprzył robotę. A nigdzie nie jest powiedziane, że robiąc coś
samemu _trzeba_ to zrobić źle.

J.

Okapy Ciarko ?
Szukam sprawdzonego parkieciarza - Warszawa
Szafa wnekowa - za waska ???
Pralko-suszarka
Nocne oświetlenie łazienki