....po pekińsku

1. Data: 2006-09-22 12:02:13

Temat: ....po pekińsku
Od: "fil" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jadłem ostatnio Kaczkę po Pekińsku, jest też kurczak, interesuje
mnie jak oni robia ze ta skurka jest taka chrupiąca i ma takie białe
coś :-) jakby białkiem smarowane ale w smaku to mi na białko nie
wyglada, reszta normalna do zrobienia w domu ale ta skurka.
macieko

2. Data: 2006-09-22 12:11:44

Temat: Re: ....po pekińsku
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fil" <m...@g...com> wrote in message
s.com...
[...]

Nie wiem dlaczego białe, ale skórka chrupiaca to smarowanie dobrą śmietaną w
trakcie pieczenia.

3. Data: 2006-09-22 16:09:04

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"fil" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
>coś :-) jakby białkiem smarowane ale w smaku to mi na białko nie
>wyglada, reszta normalna do zrobienia w domu ale ta skurka.
.
Ta charakterystyczna "skurka" powstaje na skutek nasaczenia skory (i calego
ptaka) roztworem (na przyklad, bo przepisow mnostwo...) wody, miodu (albo
melasy) sherry i octu, zageszczonego maka ziemniaczana albo kukurydziana.
Ptak musi byc do tego odpowiednio przygotowany i nasaczanie nalezy powtorzyc
dwa razy. Po drugim nasaczeniu nalezy ptaka wysuszyc, az skora stanie sie
twarda i sucha, co trwa ok 6 godzin.

Kaczka po pekinsku to jedna z potraw ktora trzeba umiec zrobic - ludzie ucza
sie dosyc dlugo jej "sekretow" - i mysle sobie, nie znajac "tajemnic" tej
potrawy, z rownym powodzeniem mozesz probowac zbudowac Miga 29 w garazu jak
przygotowac autentyczna kaczke po pekinsku w domu.

4. Data: 2006-09-22 17:17:25

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:AUTQg.214$fl2.126@trnddc02, eM eL wrote:
> [...]
> znajac "tajemnic" tej potrawy, z rownym powodzeniem mozesz probowac
> zbudowac Miga 29 w garazu jak przygotowac autentyczna kaczke po

Więc nawet nie próbuj. Lepiej postaw sobie autentyczną kaczkę po pekińsku
przed nosem i czekaj, aż nabędziesz umiejętność przygotowywania jej drogą
osmozy.

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

5. Data: 2006-09-22 17:35:02

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> wrote in message
news:ef15g5$acc$1@inews.gazeta.pl...> In news:AUTQg.214$fl2.126@trnddc02, eM
eL wrote:
> Więc nawet nie próbuj. Lepiej postaw sobie autentyczną kaczkę po pekińsku
> przed nosem i czekaj, aż nabędziesz umiejętność przygotowywania jej drogą
> osmozy.

Nawet wytrawni szefowie polnocnej kuchni chinskiej zwykle daja robic to
komus innemu gdyz istnieja szefowie (ba, cale restauracje...)specjalizujace
sie w tej potrawie bo cegus trudna w _dobrym_ wykonaniu. No i sam
surowiec - kaczka - na te potrawe musi bys specjalnie hodowana i to w
niezbyt humanitarny sposob (oglednie mowiac... ) Caly skandal trzeba tez
odpowidnio podac, tnac kaczke na 120 kawalkow logicznie, artystycznie i
sadystycznie ulozonych na polmisku.

Wiesz...jesli ktos zna technologie przygotowania potraw to cos mu tam wyjdze
jesli bedzie sie scisle trzymal wybranego przepisu. I pewnie bedzie to
kaczka, tyle ze nie po pekinsku.

6. Data: 2006-09-22 18:21:42

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

eM eL napisał(a):
> [...]
> jesli bedzie sie scisle trzymal wybranego przepisu. I pewnie bedzie to

Jak zwał, tak zwał, nieważne co wyjdzie, ważne żeby
smakowało wykonawcy i jego domownikom lub jego gościom ;-)

R@blinka

Ekspres ciśnieniowy. - jak to jest?
GABINET (w ogrodzie?)
GABINET (w kuchni?)