po wystawie storczyków

1. Data: 2004-01-26 11:14:14

Temat: po wystawie storczyków
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wystawa została zorganizowana przez Sosnowieckie Koło Miłosników Storczyków.
Wystawcy byli ponoć z Krakowa, z Łodzi i skąś z Małopolski:) Pewnie znawcy
powiedzieliby, że malutka i skromna. Dla mnie czarująca. Taki mały kącik z
feerią barw i kształtów. Zachwyciłam się... Błędem z mojej strony było
przyjscie po zmroku, a ze strony organizatorów słabe oświetlenie. Naprawdę
jestem pełna podziwu dla osób, którym udało się zaprezentować nieskazitelne,
duże okazy, bez jednego przywiędnietego płatka. Dostarczenie w taki mróz
(-8st.C w ciągu dnia) i jednak takiej obfitości to dla mnie wyczyn, nie
wspominając o doprowadzeniu do kwitnienia. Podobało mi się, choć czas
przeznaczony na obejrzenie eksponatów pewnie wystarczyłby na wypicie dużej
kawy z małą pogawędką:)
Gabi
P.S.
Producent z Dąbrowy Górniczej miał w promocyjnej cenie "tańczące stokrotki"
do podlewania ogrodów. Żeby nie spamować, kontakt z otrzymanej wizytówki
mogę osobom zainteresowanym przesłać na priv:)
G.

2. Data: 2004-01-26 12:28:35

Temat: Re: po wystawie storczyków
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wystawcy byli ponoć z Krakowa, z Łodzi i skąś z Małopolski:) Pewnie znawcy
> powiedzieliby, że malutka i skromna. Dla mnie czarująca.
(..)

Dziękuję za relację :-). Niestety nie mogłam tam pojechać.
Zapamiętałać/zapisałaś nazwy tych, co szczególnie Ci się podobały?
Pamiętasz może czerwono-pomarańczowe Dendrobium obtusisepalum? Co kupiłaś?
:-)

Z pozdrowieniami, Maria

3. Data: 2004-01-26 12:54:02

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> napisał w

> [...]
> Zapamiętałać/zapisałaś nazwy tych, co szczególnie Ci się podobały?
> Pamiętasz może czerwono-pomarańczowe Dendrobium obtusisepalum? Co kupiłaś?

Marysiu, nic nie zapamiętałam, nic nie zapisałam. Ty mi uświadomiłaś, że
nazwy nie były wyeksponowane i nawet z początku usiłowałam się ich doszukać
ale nie byłam pewna czy jest to nazwa storczyka czy rośliny obok której
stał. Napewno eksponaty (storczyki) były wkomponowane w rośliny rosnace na
stałe w Egzotarium . Coś takiego ślicznego czerwono pomaranczowego zdaje
się, że też było:) Kiepską jestem sprawozdawczynią, bo świadomie nie chcę
poznawać nazw storczyków. Mam wizytówkę pani z SKMStorczyków, może ona
zaspokoiłaby Twoją ciekawość?:) Było sporo egzemplarzy białych na jednej
nóżce, takie drobne kwiatuszki na rozpierzchłych gałązkach jedne
żółto-brązowe, inne różowo-biało-brązowe, jeden egzemparz takiego co miał
liliowe płatki w białe plamki, jeden taki co wyglądał jak zrobiony z wosku,
grube błyszczące płatki żółte i coś w środku brązowo-czerwonego, dużo takich
drobniejszych o różnych odcieniach czerwieni (kwiaty np. pieciopłatkowe),
coś z rodzaju? obuwików z takim dzbanuszkiem jeden mniejszy z dzbanuszkiem
białawym, drugi wiekszy zielono-brązowawy. Pewnie wydaje Ci się moja relacja
denerwująca ale lepiej nie potrafię. Wybaczcie mi, proszę, wszyscy
kompetentni miłośnicy storczyków:)
Gabi

4. Data: 2004-01-26 13:25:39

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stałe w Egzotarium . Coś takiego ślicznego czerwono pomaranczowego zdaje

To pewnie to Dendrobium :-))
(..)
> coś z rodzaju? obuwików z takim dzbanuszkiem jeden mniejszy z dzbanuszkiem
> białawym, drugi wiekszy zielono-brązowawy.

:-)) Obuwików tam raczej nie było , to pewnie Paphiopedilum, czyli sabotek,
ale fakt, że podobne.

Pewnie wydaje Ci się moja relacja
> denerwująca ale lepiej nie potrafię. Wybaczcie mi, proszę, wszyscy
> kompetentni miłośnicy storczyków:)

:-)) Dziękuję.

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2004-01-26 13:34:43

Temat: Odp: po wystawie storczyków
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik GabiS <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bv32vt$ahv$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Było sporo egzemplarzy białych na jednej > nóżce,

Bociany???????????? Już przylecialy? Wreszcie.... :-)))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2004-01-26 16:48:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Bociany???????????? Już przylecialy? Wreszcie.... :-)))))))))))
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
:)
jesli tak tesknisz za nimi
to moge jakiegos podeslac Tobie
:)
a w zamian
podeslalbys mi winogronowe lozy
ktore daloby sie ukorzenic
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2004-01-26 17:03:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> [...]

Szach ! Mat !

Pozdrawia bezinteresownie boletus

8. Data: 2004-01-26 18:33:42

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:003101c3e42b$e519b620$fb7c63d9@d3h6c1...

> podeslalbys mi winogronowe lozy
> ktore daloby sie ukorzenic

Nie widzę przeszkód :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

Recepta dla kobiet na psie &amp;#8222;zaznaczanie&a mp;#8221; terenu na pniach iglaków
Ile kredy zużyć do odkwaszenia torfu pH 3,5-4 ?
Zakupy.
Jak przygotować ziemię pod siew.
Korzeń fiołka i kłącza kosaćca