pod sciane tych wszystkich biernych mordercow

1. Data: 2001-10-08 21:02:31

Temat: pod sciane tych wszystkich biernych mordercow
Od: "borkon" <b...@n...de> szukaj wiadomości tego autora

Uwazam, ze, za to co wyprawiaja w pogotowiu, karano dlugoletnim wiezieniem
i to w trybie nadzwyczajnym to nie bylo by takich zekomych pomylek, jak kaza
wiezyc co niektorzy. Ci owi co niektorzy probuja zwalac wszystko na slabe
place -- to ja sie pytam po co pracujesz w sluzbie zdrowia i zabierasz
miejsce tym, ktorzy zrobili by to nalazycie.
Moja pleta jest krotka ci owi to poprostu chciwi, pozbawieni wspulczucia
ludzie.Wiecej pieniedzy to by chcieli ale przylozyc sie do wykonywanego
zawodu tak jak powinno sie to robic to nie chca i na dokladke odsuwaja od
siebie wszelka odpowiedzialnosc. A FUJJJJJJJJ

2. Data: 2001-10-09 03:57:06

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawodu tak jak powinno sie to robic to nie chca i na dokladke odsuwaja od
> siebie wszelka odpowiedzialnosc.     A FUJJJJJJJJ

Wobec tego proponuje :

-praca (jakosc pracy) na tym samym poziomie jak w Europie zachodniej
-placa na poziomie jak w Europie Zachodniej , albo lepiej w USA/Kanadzie czy
Wielkiej Brytanii;
-wyposazenie techniczne itp. - rowniez takie same.

Bo postawienie pod murem obecnych pracownikow spowoduje, ze nie bedzie chetnych
na ich miejsca. Placa marna, za byle co rozstrzeliwania. Warunkow finansowo-
technicznych ani polskie pogotowie, ani polska policja ani straz pozarna to nie
maja. No wiec o tym tutaj mowa !?

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2001-10-09 07:32:54

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl>
> [...]
czy
> Wielkiej Brytanii;
> -wyposazenie techniczne itp. - rowniez takie same.
W każdej innej branży (wyłączam górników, rolników i tych których
zachcianki państwo będzie spełniać) kiedy ktoś marzy o jakości pracy, płacy
i wyposażenia jak gdzie indziej to po prostu tam wyjeżdża.
Podpisując umowę o pracę godził się na określoną ilość pracy
za określoną ilosć pieniędzy, więc biorąc tylko pieniądze
nie wykonując pracy jest delikatnie mówiąc oszustem.

> [...]
finansowo-
> technicznych ani polskie pogotowie, ani polska policja ani straz pozarna
O tym, że godząc sięwykonywać jakąś pracę, powinien wykonywać ją dobrze.
W każdym innym zawodzie da się to zrobić. W służbie zdrowia- nie.
Kiedy marnie opłacanej sklepowej zginie 100 zł to musi je oddać, jeśli
sytuacja
powtórzy się to ją zwolnią. A to tylko pieniądze które można oddać.
Jesli lekarz zaniedba jakąś sprawę i pacjent umrze to nie stanie się nic.
Jeśli sytuacja powtórzy się, również nic się nie stanie. A to są błędy
któych nierzadko nie da się odwrócić.

Asia Słocka

4. Data: 2001-10-09 08:35:50

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Oct 2001 x...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> technicznych ani polskie pogotowie, ani polska policja ani straz pozarna to nie

Witam

zgadzam sie, poza tym do konca nie wiemy czy dyspozytorka byla
niekompetentna. Moze nie miala w tym czasie karetki, bo na przyklad
pojechala do obrzeku pluc czy zawalu i probowala sie dowiedziec
cokolwiek wiecej o przypadku aby ustalic kolejnosc zgloszen
i wyslac ta, ktora jest blizej? Moze w okolicy jest kilka
osrodkow wojskowych a nie chciala wyslac karetki tam. gdzie
nie trzeba, moze jest nowym pracownikiem np. pochodzacym z Rzeszowa
i nie zna jeszcze dokladnie rozkladu wszystkich osrodkow wczasowych,
bo jest tutaj nowa
stad probowala sie precyzyjnie dowiedziec. Moze zglaszajacy
tez (moze trzeba sie tez uderzyc w piersi) nakrzyczal w tym
ferworze na nia niepotrzebnie zamiast odowiedziec na pytania
albo odpowiedziec nie wiem. Znamy relacje tylko jednej strony,
co wiecej, wiemy, ze karetka przyjechala, udzielila kompetentnej
pomocy, zawiozla do szpitala i dalsza opieka byla bez zarzutu.
Stad skladanie skarg, itp. raczej pachnie mi tu pieniactwem
bardziej niz uzasadnionym roszczeniem. Juz taki jestem,
ze uwazam, ze wszystko mi sie nalezy i to natychmiast?
Taka postawa mi sie osobiscie nie podoba, bo ja tez moge
powiedziec ze mi sie nalezy za taka psia sluzbe lepszy
byt, o czym napisalm dradam jw. Jestescie w stanie
wybaczyc politykom najgorsze oszustwa a zwykla kobiete
zarabiajaca 600 zl. brutto za odpowiedzialna prace
stawiacie pod pregiez, choc z relacji do konca
nie wynika, ze tak ciezko zawinila!

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2001-10-09 08:51:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Oct 2001, Asia Slocka wrote:

> [...]
> Jesli lekarz zaniedba jakąś sprawę i pacjent umrze to nie stanie się nic.
> Jeśli sytuacja powtórzy się, również nic się nie stanie. A to są błędy

w zwiazku z tym lekarze powinni dysponowac odpowiednia iloscia
czasu dla kazdego pacjenta, godnym wynagrodzeniem i nowoczesnym
sprzetem - dla Pani dobra Pani Asiu - niczego tego nie ma.
Z jednej strony Pani zada wyjatkowej odpowidzialnosci bo
jest to odpowiedzialnosc za zycie drugiej osoby a z drugiej
strony - nie obrazajac - porownuje Pani ze sklepowa.

Poza tym nie zawsze smierc pacjenta jest zwiazana z zaniedbaniem,
czesto pacjent po prostu musi umrzec i nie ma innego wyjscia,
moze w warunkach nowoczesniejszej medycyny nie umarlby a tu
umrze. Prosze nie zadac takiej samej jakosci opieki w Polsce
i Kandzie, tylko dlatego, ze polscy lekarze zgodzili sie
w takich warunkach pracowac - toz to demagogia. Mozemy
sie pocieszyc natomiast, ze np. w Mongolii jest jeszcze
gorzej ...

P.
----

6. Data: 2001-10-09 09:31:49

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl napisał:

> [...]
> -wyposazenie techniczne itp. - rowniez takie same.
>
> Bo postawienie pod murem obecnych pracownikow spowoduje, ze nie bedzie chetnych

To jest niestety mit.
Na te miejsca pracy czeka po 10 chetnych, na tych samych warunkach.
O prace w pogotowiu bije sie kilkadziesiat osob.
Dojezdzaja i 50 km aby pracowac w pogotowiu.
To jest bardzo atrakcyjna praca, duzo dyzurow.

7. Data: 2001-10-09 09:36:48

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz"

>w zwiazku z tym lekarze powinni dysponowac odpowiednia iloscia
>czasu dla kazdego pacjenta, godnym wynagrodzeniem i nowoczesnym
>sprzetem - dla Pani dobra Pani Asiu - niczego tego nie ma.
Oczywiście. Ale brak sprzętu czy niezadowolenie z wynagrodzenia
nie może usprawiedliwiać niedbałości w tak odpowiedzialnej pracy.

>Z jednej strony Pani zada wyjatkowej odpowidzialnosci bo
>jest to odpowiedzialnosc za zycie drugiej osoby a z drugiej
>strony - nie obrazajac - porownuje Pani ze sklepowa.
Porównanie, jak Pan zapewne zauważył, dotyczyło li tylko
tego, w jaki sposób jedni za błędy (nieporównywalnie mniejszej skali)
są karani, a inni nie. Nie dotyczyło niczego innego.

>Poza tym nie zawsze smierc pacjenta jest zwiazana z zaniedbaniem
Ale bolą szczególnie te przypadki, w któych jest.
Wolałabym oszczędzić tym, którzy jeszcze nie wiedzą
jak to jest, doświadczeń mojej rodziny z ostaniego pół roku:
pobytów w szpitalach klinicznych mojego dziecka, babci i taty.
Są sytuacje któe ścinają z nóg i takie, po któych dalej nie możemy
się pozbierać. Całe życie w rękach ludzi, którzy nie chcą wykonywać
swojej pracy dobrze, bo "sprzęt, wynagrodzenie....itd"...
Nie wyobrażam sobie sytuacji w jakimkolwiek innym zakładzie
pracy, kiedy pracownik (jakim jest także lekarz) oświadcza że nie będzie
dobrze wykonyał pracy, bo nie podobają mu sięzarobki i sprzęt.
W takiej sytuacji może: zmienić pracę, pozostać w niej i zmienić umowę,
lub pozostać i zaakceptować warunki. Ale brać piniądze, choćby to było
dziesięć groszy miesięcznie, jeśli tak było w umowie, i nie wykonywać
obowiązków?Dla mnie niepojęte, choć tak właśnie się dzieje.

>Prosze nie zadac takiej samej jakosci opieki w Polsce
>i Kandzie, tylko dlatego, ze polscy lekarze zgodzili sie
>w takich warunkach pracowac - toz to demagogia. Nie wiem jak jest w
Kanadzie,
Wiem natomiast że demagogią nie jest pobożne życzenie
chorego człowieka trafiającego do szpitala, żeby lekarz, mimo
braku sprzętu i niezadowolenia z płacy nie dał mu umierać z założonymi
rękami.
Dlaczego każdy inny człowiek niezadowolony ze swojego życia jest zmuszany
do przekwalifikowania się i wykonywania takiej pracy, któą będzie
mógł wykonywać dobrze? Niestety nie są to jeszcze zawody
sponsorowane z pieniędzy podatników. Przepraszam za ton pełen goryczy,
niestety patrzę na to z drugiej strony: człowieka, któemu pracodawca
nie zapłaci za niewykonywanie swojej pracy z powodu niezadowolenia z ogólnej
sytuacji, a takzę tego, któego rodzina w ostatnim czasie doświadczyłą
szczególnego
szoku z powodu zachowań lekarzy.
Asia Słocka

8. Data: 2001-10-09 09:42:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Oct 2001, Dariusz wrote:

> Dojezdzaja i 50 km aby pracowac w pogotowiu.
> To jest bardzo atrakcyjna praca, duzo dyzurow.

nie, atrakcyjna praca w sluzbie zdrowia jest w kasie chorych
- np. jako kontroler, dyrektor albo na stanowisku wiceministra
zdrowia itp.

P.
----

9. Data: 2001-10-09 10:28:18

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> nie, atrakcyjna praca w sluzbie zdrowia jest w kasie chorych
> - np. jako kontroler, dyrektor albo na stanowisku wiceministra
> zdrowia itp.

ale do takiej pracy potrzebne sa odpowiednie kwalifikacje

10. Data: 2001-10-09 11:02:31

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> jakie kwalifikacje Twoim zdaniem powinien miec dyrektor kas
> chorych, bo w wielu z tego co wiem ma takie jak ja. Majac
> II stopien specjalizacji (wg. starych regul) albo pelna
> specjalizacje (wg nowych) kazdy lekarz nabywa praw do
> pelnienia funkcji kierowniczych w jednostkach opieki zdrowotnej.

Aby zarzadzac szpitalem, kasa chorych potrzbne jest dodatkowo
wyksztalcenie menadzerskie
To juz nie sa socjalistyczne szpitale, to jest biznes medyczny.
Teraz szpital moze zbankrutowac i zniknac z rynku.
Jest takim samym przedsiebiorstwem jak inny biznes, dlatego do
zarzadzania potrzebna jest inna klasa ludzi.
Szpital moze zaciagac kredyty, moze zostac zlicytowany
i to dopiero przed nami, albo i juz sie dzieje.

Ekonomia w medycynie to takze stanowisko wobec eutanazji.
Czy sie oplaca leczyc biednych pacjentow kosztem bogatych czy nie.

Czyli leczenie tak dlugo na ile wystarczy skladka, a potem leczenie z
prywatnych srodkow.

M E D Y C Y N A R O D Z I N N A T E S T Y
Stetoskop
psylocybina
miastenia
czy tradzik jest uwarunkowany genetycznie ?