Paszteciki z mięsem - półfrancuskie

1. Data: 2007-01-31 14:36:51

Temat: Paszteciki z mięsem - półfrancuskie
Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

witam.

Wypróbowane. Dobre. Polecam

paszteciki z ciasta półfrancuskiego
25 dkg mąki
22 dkg tłuszczu (masło, margaryna)
jajo
żółtko
8 dkg gęstej śmietany
sól do smaku
mąkę przesiać na stolnicę, dodać tłuszcz, posiekać nożem, dodać jaja,
śmietanę i
sól; wymieszać nożem, a następnie zagnieść i szybko wyrobić ciasto (zbyt
długie
wyrabianie powoduje topienie się tłuszczu, a wtedy ciasto źle wyrasta).
ciasto
włożyć do posypanej mąką miski, przykryć i ochłodzić, potem rozwałkować na
grubość 0,5 cm i foremką o średnicy 5 cm lub małą szklanką wykrawać krążki
jeden
obok drugiego. połowę krążków odłożyć, w pozostałych powycinać małą foremką
(średnica ok. 2 cm) otwory. całe krążki ułożyć na blasze, brzegi ich
posmarować
białkiem, nałożyć na nie wycięte krążki, posmarować je rozmieszanym jajem,
upiec
w bardzo gorącym piekarniku (temperatura 250°c). osobno upiec posmarowane
jajem
małe krążki. upieczone paszteciki napełnić ciepłym nadzieniem nieco powyżej
brzegów krążka; przykryć małym krążkiem.
nadzienie z mięsa
25 dkg gotowanego pieczonego) mięsa
mała cebula
3 dkg tłuszczu (smalec)
sól i pieprz do smaku
ok. 5 dkg śmietanki
żółtko
mięso zemleć w maszynce, dodać drobno posiekaną, zrumienioną na tłuszczu
cebulę,
przyprawy, żółtko i śmietankę; wymieszać,podgrzać.
nadzienie z parówek
30 dkg parówek
parówki obrać ze skórki, przekrajać na połówki, następnie ostrym nożem -
wzdłuż.
rozwałkowane na grubość 0,5 cm ciasto pokrajać na prostokąty o bokach 6x8
cm.
wzdłuż każdego prostokąta ciasta kłaść przeciętą parówkę^ zlepiać lub zwijać
rulonik, układając na blasze zawinięciem ciasta do dołu. przed upieczeniem
posmarować rozmieszanym jajem. paszteciki z półfrancuskiego ciasta podaje
się na
gorąco, na ogrzanych talerzykach deserowych, z widelcem.

2. Data: 2007-01-31 15:17:20

Temat: Re: Paszteciki z mięsem - półfrancuskie
Od: "Ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 31, 2:36 pm, m...@g...pl (Monika Zarczuk) wrote:
> witam.
>
> Wypróbowane. Dobre. Polecam
>
> paszteciki z ciasta półfrancuskiego
> 25 dkg mąki
> 22 dkg tłuszczu (masło, margaryna)
> jajo
> żółtko
> 8 dkg gęstej śmietany
> sól do smaku

Plus szczypta cukru, ale BEZ JAJ, a śmietany tyle, aby skleić ciasto.
Najpierw siekam masło w mące - na drobniutkie grudki. Potem dodaję
śmietanę, sól, cukier - zagniatam zimnymi dłońmi (dotykam nimi
zmrożonej kostki masła). Nadzienie - jakie kto lubi, potem posmarowac
jajkiem i do piekarnika.
(wspaniałe!!!

3. Data: 2007-01-31 19:16:58

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk napisał(a):
> witam.
cut
jezdes męrzatkom??

4. Data: 2007-01-31 22:01:57

Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> cut
> jezdes męrzatkom??

Nie jestem. Będą jeszcze lepiej smakować? :P>

5. Data: 2007-02-02 17:05:34

Temat: półfrancuskie...
Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam glupie pytanie czym sie rozni ciasto polfrancuskie od francuskiego ???
pozdraiwam...
Mars

6. Data: 2007-02-02 18:41:55

Temat: Re: półfrancuskie...
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> mam glupie pytanie czym sie rozni ciasto polfrancuskie od francuskiego ???

Do półfrancuskiego potrzeba połowy Francuza :-)

Qra, i zawiera śmietanę

7. Data: 2007-02-02 18:47:47

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> mam glupie pytanie czym sie rozni ciasto polfrancuskie od francuskiego ???
> pozdraiwam...
> Mars

Pol francuskie a pol jakie? :)

Ciasto francuskie robi sie poprzez walkowanie ciasta jak na makaron i
kawalka masla, wielokrotnie skladajac i znow walkujac.

Ciasto polfrancuskie zawiera smietane lub ser, sieka sie je nozem i
zarabia palcami, po schlodzeniu walkuje sie tylko raz.

MB

8. Data: 2007-02-02 18:50:42

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak napisał(a):
> Użytkownik "Marsjasz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Do półfrancuskiego potrzeba połowy Francuza :-)
>
> Qra, i zawiera śmietanę

to moze na p.s. seks sie wiecej dowiem tam cos (wiem to z tej grupy ale
cii) podobno o francuzach gadaja...
Mars ;)

9. Data: 2007-02-02 18:57:13

Temat: Re: pů>=francuskie...
Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> [...]
>
> Ciasto polfrancuskie zawiera smietane lub ser, sieka sie je nozem i
> zarabia palcami, po schlodzeniu walkuje sie tylko raz.

o wlasnie dziekuje uprzejmie...
Marsjasz

10. Data: 2007-02-02 19:37:16

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> o wlasnie dziekuje uprzejmie...
> Marsjasz

pokusilam sie kiedys na zrobienie prawdziwego ciasta francuskiego, no bo
trzeba choc raz sprobowac, zeby wiedziec, jak to ma naprawde smakowac w
porownaniu ze sklepowym. Oczywiscie jest nieporownywalnie
delikatniejsze, smak masla jest prawdziwy, a nie chemiczny, itd., itp.,
tylko ze tyle z tym ciezkiego walkowania, ze drugi raz juz mi sie nie
chcialo, ale wiem, ze na jakas specjalna okazje znow kiedys zrobie.

Natomiast polfrancuskie jest szybkie i latwe, i mozna robic w malakserze
w kilka sekund, ale nie za dlugo, bo zamieni sie w karton po upieczeniu.
MB

Witam ponownie na liście
Ti, gde ti sad...
A tu nadal bagno :(