pomidory

11. Data: 2016-08-03 19:36:15

Temat: Re: pomidory
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. A dziś się okazało, że do szklarenki na amatorskie odmiany
pomidorów wlazło Cladosporium. Trzeba było zrobić oprysk i taraz na kolejny
zbiór musimy poczekać trzy doby.
Pozdrawiam karencyjnie Ja...cki

PS Krycha używaj wyszukiwarki.
http://www.moj-ogrodnik.pl/prace/Brunatna-plamistosc
-lisci-pomidora-357-a/str0

12. Data: 2016-08-03 21:07:59

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.08.2016 o 19:36, Dirko pisze:
(...)

> PS Krycha używaj wyszukiwarki.
> http://www.moj-ogrodnik.pl/prace/Brunatna-plamistosc
-lisci-pomidora-357-a/str0

Szkoda, że autorzy artykułów, nie piszą jak zwalczać, gdy choroba już
dopadnie.
Może uważają, że nie ma metody na leczenia, gdy choroba już zaatakowała :-(

Krycha.

13. Data: 2016-08-03 21:23:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Aug 2016 21:07:59 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
> dopadnie.
> Może uważają, że nie ma metody na leczenia, gdy choroba już zaatakowała :-(

No bo nie ma - niby jak chcesz "uzdrowić" zamierające lub już zamarłe
tkanki/organy rośliny?

14. Data: 2016-08-03 22:08:46

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Szkoda, że autorzy artykułów, nie piszą jak zwalczać, gdy choroba już
> dopadnie.
> Może uważają, że nie ma metody na leczenia, gdy choroba już zaatakowała

Hejka. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Jak to nie ma metody? To dlaczego
pryskamy gdy zauważymy objawy porażenia a skoro porażenia to znaczy, że
roślina jest już chora.
Fungicydy systemiczne krążą w roślinie i nie tylko skutecznie wstrzymują
rozwój choroby ale po prostu niszczą patogena.
Pozdrawiam fitopatologicznie Ja...cki

15. Data: 2016-08-03 23:03:54

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.08.2016 o 22:08, Dirko pisze:
> [...]
> Fungicydy systemiczne krążą w roślinie i nie tylko skutecznie
> wstrzymują rozwój choroby ale po prostu niszczą patogena.

Ale autorzy - na tej stronie - którą podałeś nie wskazują jakie środki
zastosować, aby wstrzymać rozwój choroby.
Oto ich rada:
"Jak walczyć z chorobą?
NAJWAŻNIEJSZE to nie lokalizować upraw pomidorów w okolicach upraw
ziemniaków ORAZ dobrze oczyszczać glebę z resztek uprawy i dobierać
odmiany odporne na choroby."

Krycha.

16. Data: 2016-08-04 09:00:30

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale autorzy - na tej stronie - którą podałeś nie wskazują jakie środki
> zastosować, aby wstrzymać rozwój choroby.

Hejka. Pewnie liczyli na to, że sama znajdziesz.
Pozdrawiam destrukcyjnie Ja...cki

17. Data: 2016-08-04 19:11:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Aug 2016 22:08:46 +0200, Dirko napisał(a):

> Fungicydy systemiczne krążą w roślinie i nie tylko skutecznie wstrzymują
> rozwój choroby ale po prostu niszczą patogena.

Ale nie uzdrawiają - tylko zatrzymują rozwój choroby. Co padło, to padło i
nic tego nie wyleczy.

18. Data: 2016-08-04 19:12:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Aug 2016 23:03:54 +0200, Krycha napisał(a):

> ORAZ dobrze oczyszczać glebę z resztek uprawy

Co za tym idzie - palić wysuszone usunięte liście i rośliny po zbiorach,
nie kompostować.

19. Data: 2016-08-04 22:37:21

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.08.2016 o 19:11, Ikselka pisze:

> Ale nie uzdrawiają - tylko zatrzymują rozwój choroby. Co padło, to padło i
> nic tego nie wyleczy.

Zatrzymanie rozwoju choroby, to jest to o co mi chodzi.
Cudów się nie spodziewam.

Krycha.

20. Data: 2016-08-04 22:44:36

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.08.2016 o 09:00, Dirko pisze:
> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Pewnie liczyli na to, że sama znajdziesz.
> Pozdrawiam destrukcyjnie Ja...cki

Jak widzisz po godzinach moich postów, to spędzam przy komputerze czas
gdy inni już śpią, bo wcześniej nie mam czasu.
Wobec tego chętnie widzę kompleksowe opisy "Jak walczyć z chorobą?".
Bo gdy trzeba by wszystkiego samemu szukać , to potrzebna mi co najmniej
dodatkowa doba.
Zastanawiam się, skąd ludzie mają czas na ciągłe siedzenie przy komputerze?
Chyba nie mają obowiązków albo mają ich niewiele.

Krycha.

GODZINA "W"
mieszane opryski
pleśń na owocach
Gniazda trzmieli dostępne w internecie. (Barciak)
What's eating Basil?