pomocy

1. Data: 2003-12-02 20:35:24

Temat: pomocy
Od: pover <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i stało się, lekarz kazała mi odstawić wszystkie tłuszcze (ogromne
trójglicerydy), mam jeść dużo warzyw w tym surowe. I tu pytanie do
szanownych grupowiczów, jak robić sosy do surówek bez oleju? pomóżcie
prosze.

1. Data: 2003-12-02 20:41:21

Temat: Re: pomocy
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> no i stało się, lekarz kazała mi odstawić wszystkie tłuszcze (ogromne
> trójglicerydy), mam jeść dużo warzyw w tym surowe. I tu pytanie do
> szanownych grupowiczów, jak robić sosy do surówek bez oleju?
Trzy szklanki musu jabłkowego z wątku "zamienniki"? :-)))

A sos śmietanowy może być?

Hania

1. Data: 2003-12-02 21:11:43

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 2 décembre 2003 ŕ 21:35:24, vous écriviez :

> [...]
> trójglicerydy), mam jeść dużo warzyw w tym surowe. I tu pytanie do
> szanownych grupowiczów, jak robić sosy do surówek bez oleju? pomóżcie

Z jogurtem (lekarz sie na pewno ucieszy)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-12-02 21:21:39

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"pover" <p...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> trójglicerydy), mam jeść dużo warzyw w tym surowe. I tu pytanie do
> szanownych grupowiczów, jak robić sosy do surówek bez oleju? pomóżcie

Hm, troche mnie to zirytowalo bo sa i dobre i zle tluszcze :
"Jak najbardziej natomiast zalecane jest spożywanie tych wszystkich
pokarmów, które nie zawierają cholesterolu i nie podnoszą jego poziomu we
krwi. Do tej grupy należy większość pokarmów pochodzenia roślinnego (owoce,
warzywa, zboża, kasze, rośliny strączkowe, orzechy i nieprażone nasiona).
Wśród tych produktów na szczególną uwagę zasługują te wszystkie, które nie
tylko nie zawierają złego cholesterolu i trójglicerydów, ale nawet pomagają
usunąć ich nadmiar z organizmu. Trzy najważniejsze spośród nich to: owies,
czosnek i olej z oliwek tłoczony na zimno (Extra Vergine)". zrodlo:
http://www.pt.chrystus.pl/zdrowie04.html - nie wiem czy tej stronie wierzyc
ale o tym juz slyszalam. Skonsultuj sie najlepiej z dietetykiem (moze w
Twoim przypadku dojdziesz do niego przez kase chorych, niestety nie znam sie
na polskich przepisach w tych sprawach), ktory dokladnie Ci powie co Ci
wolno a co nie. Ja sama uwazam przy kupnie oleju z oliwek aby byl tloczony
na zimno.
Nie zalamuj sie, jest na pewno jakas uliczka wyjsciowa!

Jesli juz upewnisz sie, ze olej mozesz jesc to dodaj do sosu (taki normalny:
olej+ocet+ziloa+sol+pieprz) koniecznie meksykanskiej musztardy z Kamisu -
przy ostatnim pobycie w Polsce zrobilam duze zapasy :-).

Monika (Hannover)

1. Data: 2003-12-02 22:42:05

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pover" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> no i stało się, lekarz kazała mi odstawić wszystkie tłuszcze (ogromne
> trójglicerydy), mam jeść dużo warzyw w tym surowe. I tu pytanie do
> szanownych grupowiczów, jak robić sosy do surówek bez oleju? pomóżcie

Kazał Ci odstawić wszystkie tłuszcze?!
Czy wszystkie tłuszcze zwierzęce?
Bo to duża różnica jest w wypadku trójglicerydów i cholesterolu.

Nie możliwe, żeby kazał Ci odstawić wszystkie tłuszcze - lepiej skonsultuj
to z jakimś innym lekarzem.

Sowa

1. Data: 2003-12-03 08:10:29

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z jogurtem (lekarz sie na pewno ucieszy)
=====
0%.
- jogurt, cytryna, sól, cukier do surówek z sałaty, rzodkwi, selera, marchwi
i pewnie wielu innych.
- ocet (cytryna), jogurt, musztarda, sól, pieprz, ew. czosnek do surówki z
kapusty (z majonezem to się nazywa kolesław, w tej wersji niech będzie
czesław :-).

Można by pewnie jeszcze dużo wykombinować np. do buraczków, porów, ogórków.
Tak naprawdę to nie masz problemu.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-03 09:28:35

Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Moj maz ma tez ogromne trojglicerydy i musial odstawic tylko tluszcze
zwierzece. Normalnie serwuje mu oliwe z oliwek z pierwszego tloczenia i to
na wyrazne polecenie lekarza. Z menu znikl ser zolty (jego ulubiony),
pojawilo sie wiecej warzyw, pieczonego bez tluszczu indyka i ryb.

Pozdrowienia,

Niteczka

o lasagne raz jeszcze
Pieczone miesa dla leniwych.