Re: pomocy

From: "Monika Biermann" <m...@g...de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: pomocy
Date: Tue, 2 Dec 2003 22:21:39 +0100

"pover" <p...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:bqit33$87f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> no i stało się, lekarz kazała mi odstawić wszystkie tłuszcze (ogromne
> trójglicerydy), mam jeść dużo warzyw w tym surowe. I tu pytanie do
> szanownych grupowiczów, jak robić sosy do surówek bez oleju? pomóżcie
> prosze.

Hm, troche mnie to zirytowalo bo sa i dobre i zle tluszcze :
"Jak najbardziej natomiast zalecane jest spożywanie tych wszystkich
pokarmów, które nie zawierają cholesterolu i nie podnoszą jego poziomu we
krwi. Do tej grupy należy większość pokarmów pochodzenia roślinnego (owoce,
warzywa, zboża, kasze, rośliny strączkowe, orzechy i nieprażone nasiona).
Wśród tych produktów na szczególną uwagę zasługują te wszystkie, które nie
tylko nie zawierają złego cholesterolu i trójglicerydów, ale nawet pomagają
usunąć ich nadmiar z organizmu. Trzy najważniejsze spośród nich to: owies,
czosnek i olej z oliwek tłoczony na zimno (Extra Vergine)". zrodlo:
http://www.pt.chrystus.pl/zdrowie04.html - nie wiem czy tej stronie wierzyc
ale o tym juz slyszalam. Skonsultuj sie najlepiej z dietetykiem (moze w
Twoim przypadku dojdziesz do niego przez kase chorych, niestety nie znam sie
na polskich przepisach w tych sprawach), ktory dokladnie Ci powie co Ci
wolno a co nie. Ja sama uwazam przy kupnie oleju z oliwek aby byl tloczony
na zimno.
Nie zalamuj sie, jest na pewno jakas uliczka wyjsciowa!

Jesli juz upewnisz sie, ze olej mozesz jesc to dodaj do sosu (taki normalny:
olej+ocet+ziloa+sol+pieprz) koniecznie meksykanskiej musztardy z Kamisu -
przy ostatnim pobycie w Polsce zrobilam duze zapasy :-).

Monika (Hannover)