kasztany

1. Data: 2003-12-02 17:25:41

Temat: kasztany
Od: "Ania K." <ania-kwiecien(wywalto)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś może zna przepis co możnaby zrobić z kasztanów jadalnych.

--
Pozdrawiam serdecznie
Ania >:-)<-< i Rozalka (09.07.03.)

1. Data: 2003-12-02 18:17:51

Temat: Re: kasztany
Od: olga <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania K. wrote:

> Witam!
> Czy ktoś może zna przepis co możnaby zrobić z kasztanów jadalnych.
>
> --
> Pozdrawiam serdecznie
> Ania >:-)<-< i Rozalka (09.07.03.)
> gg. 1355764
> z adresu (wywalto)

najlepsze są pieczone, ale można też np. ugotować: sporo wody, nieco soli
(nie za dużo, ale tak by była wyczuwalna) i koper włoski - najlepiej całe
gałązki a jak nie masz to może być nawet taki z saszetek kupiony w aptece.
Wrzucasz nieobrane kasztany do zimnej wody z przyprawami i gotujesz od
chwili zawrzenia jakieś 40 minut lub troszkę dłużej. Można jeść na gorąco
lub zimno. Te niezjedzone od razu dobrze jest przetrzymywać w wodzie z
gotowania żeby nie wyschły.
--
olga

1. Data: 2003-12-02 19:15:57

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ania K." <ania-kwiecien(wywalto)@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Witam!
> Czy ktoś może zna przepis co możnaby zrobić z kasztanów jadalnych.

Kluski z kasztanow

20g ugotowanych kasztanow
1 lyzka majeranu
sol,pieprz,muskat

Ziemniaki obrac i utzrec, wode odcisnac przez lniana sciereczke do miski, po
paru min.odlac i pozostala na dnie skrobie polaczyc z ziemniakami.Do tego
dodac zoltko, rozdrobnione kasztany, wszystko dobrze przyprawic, uformowac
kluski i gotowac delikatnie(zeby sie nie rozgotowaly) 20 min.
Proste a smaczne.
Troche wiecej pracy wymaga ges nadziewana kasztanami
Ilona

1. Data: 2003-12-02 20:10:39

Od: "ewa" <e...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

obrane, duszone na masle z bardzo mala iloscia wody (20 minut)

Ewa

1. Data: 2003-12-02 22:10:48

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqihvd$eso$1@atlantis.news.tpi.pl>, Ania K.
<ania-kwiecien(wywalto)@o2.pl> wrote:

> Witam!
> Czy ktoś może zna przepis co możnaby zrobić z kasztanów jadalnych.

Kurczak w kasztanach na słodko oraz krem z kasztanów
<http://glinki.com/?l=COJH>

Kasztany gotowane w wodzie i mleku oraz kasztany w syropie
<http://glinki.com/?l=kirU>

Kurczak w kasztanach na słodko
<http://glinki.com/?l=eJvK>

Marrons confis
<http://glinki.com/?l=12U4>

Zupa z kasztanów
<http://glinki.com/?l=ngkL>

Indyk nadziewany kasztanami
<http://glinki.com/?l=YPh5>
<http://glinki.com/?l=tyJt>

Kasztany pieczone i krem z kasztanów do babeczek
<http://glinki.com/?l=MF5A>

Za odgadnięcie, gdzie znalazłem te przepisy nie przyznaje się nagrody.

Władysław

1. Data: 2003-12-03 08:37:27

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie takie kasztany znajdę w Warszawie?

Nigdy nie jadłam i chętnie bym spróbowała cosik upichcić.

--
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-12-03 10:20:54

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie takie kasztany znajdę w Warszawie?
> Nigdy nie jadłam i chętnie bym spróbowała cosik upichcić.
Najlepsze kasztany sa na placu Pi... zartuje oczywiscie ;) Kasztany
(alleluja) widzialam juz w sprzedazy na wage w Kerfurze na bemowie. Pewnie w
innych tez sa. I nawet nie sa tak piekielnie drogie. A jesli nigdy nie
jadlas, to radze sprobowac najpierw pieczonych. We Wloszech robia to w
piecach, na specjalnych dziurawych patelniach, ale pewnie mozna normalnie w
piekarniku albo na patelni na malym ogniu. Jesli dobrze pamietam, to mozna
je przebic w jednym miejscu (znaczy skorke) zeby nie strzelaly.

Zofia Gebert

1. Data: 2003-12-03 16:04:56

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepsze kasztany sa na placu Pi... zartuje oczywiscie ;)
Kasztany
> (alleluja) widzialam juz w sprzedazy na wage w Kerfurze na bemowie. Pewnie
> innych tez sa.

Mieszkam na Targówku i często bywam w tamtejszym "kalafiorze". Następnym
razem kupie.

Mam jeszcze jedno małe pytanko - ile tego należy nabyć by dwie osoby pojadłu
takich pieczonych cudów?

--
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-12-03 17:28:12

Od: "Ania K." <ania-kwiecien(wywalto)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bakino" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> A gdzie takie kasztany znajdę w Warszawie?
>
> Nigdy nie jadłam i chętnie bym spróbowała cosik upichcić.
>
> --
> Pozdrawiam smacznie
> Bakino

Podepnę się tutaj
Bardzo dziękuję za przepisy.
Nie wiem gdzie można dostać, ale się dowiem od brata, który je gdzieś
widział ostatnio i dam znać. Dodam, że w W-wie.
--
Pozdrawiam serdecznie
Ania >:-)<-< i Rozalka (09.07.03.)

1. Data: 2003-12-03 18:47:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqk7c7$ng4$1@mex.pseinfo.pl>, Bakino <b...@w...pl> wrote:

> A gdzie takie kasztany znajdę w Warszawie?
>
> Nigdy nie jadłam i chętnie bym spróbowała cosik upichcić.

W każdym super- hiper- i megamarkiecie. Tak na skrzyżowaniu, jak tam
gdzie śpiewa ptaszek, jak i u giganta. w innych prewnie zresztą też.

Władysław

Ludzie nie załamujcie pani Be!!!!
sernikoszarlotka a marynowany czosnek
Pieczona lopatka..