pomyłki kulinarne.

1. Data: 2001-05-21 20:41:57

Temat: pomyłki kulinarne.
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio będąc w Słowacji wędrowałam po sklepie próbując nazbierać różności , których
nie ma u nas w kraju . Niby to tylko sąsiedni kraj a jednak można trochę folkloru
zdobyc . Na półce znalazłam opakowanie z narysowaną babką o kształcie wielkanocnej .
Rzuciłam okiem i po wstępnym , krótkim rozeznaniu ustaliłam, że mam przed sobą coś,
czego do tej pory nikt w Polsce nie kupił . Wywnioskowałam, że to jest pewne
specjalne ciasto z ziemniaków. To był najlepszy zakup wyjazdu. Miałam wreszcie coś ,
czym zaskoczę wszystkich. Do czasu...
Wróciłam do Polski i pokazałam zakup niegotującemu bratu ( a taka dumna jak stado
pawi ) A ten spojrzał i rzekł :
" Głupia , mąkę ziemniaczaną kupiła a cieszy sie jak dziecko ! " ... i tu miał
dzieciak rację . Ta REWELACJA to pół kilo mąki ziemniaczanej w pięknym opakowaniu
Otkera.

...i to by było na tyle.
AgataW.

1. Data: 2001-05-22 07:02:58

Temat: Re: pomyłki kulinarne.
Od: "Justyna Goworek" <j...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

:Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup
:dyskusyjnych napisał:9ebujj$k7f$...@n...tpi.pl...
:Ostatnio będąc w Słowacji wędrowałam po sklepie próbując :nazbierać
różności , których nie ma u nas w kraju

Ha ha
a trzeba bylo Malesko pomezankowe kupic i po bolu :-))
Pozdrawiam
Justyna

1. Data: 2001-05-22 07:18:55

Temat: Odp: pomyłki kulinarne.
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Goworek <j...@c...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> a trzeba bylo Malesko pomezankowe kupic i po bolu :-))

Cokolwiek to jest , nie dam się wrobić.( Mam knedlika , haluszki, gorący kubek zupy
czosnkowej i gulaszowej ...... i pół kilo mąki ziemniaczanej na pamiątke)

Pzdr.AgataW.

1. Data: 2001-05-22 09:44:54

Od: Grzegorz M. Mucha <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW napisal byl:

> [...]
> kubek zupy czosnkowej i gulaszowej ...... i pół kilo mąki ziemniaczanej na

A mysmy w zeszlym roku mieli zupke z knedlikami pećenovymi. I horćice z
feferonami (naprawde czad, ostre cholerstwo). I mnie takich rzeczy brakuje
(no i becherovki po 13 zlotych/0.5 litry)

--
Grzegorz Mucha <m...@t...pl> ICQ #91619595, tel.(502)261417
------------

1. Data: 2001-05-22 10:31:34

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mysmy w zeszlym roku mieli zupke z knedlikami pećenovymi. I horćice z
> feferonami (naprawde czad, ostre cholerstwo). I mnie takich rzeczy brakuje
> (no i becherovki po 13 zlotych/0.5 litry)

Zaraz, beherovka jest czeska a nie słowacka :)
Słowacka jest Demanovka.

Pozdrawiam

Aldik

-- Człowiek ma zadziwiającą skłonność
-- do stwarzania problemów
-- dla samej przyjemności ich rozwiązywania
-- (Joseph de Maistre)

1. Data: 2001-05-22 12:56:46

Od: Grzegorz M. Mucha <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aldik napisal byl:

> Zaraz, beherovka jest czeska a nie słowacka :)
> Słowacka jest Demanovka.

Ano faktycznie. Ale becherovka jest i na Slowacji po milych cenach (choc
nic nie bije prowadzonego przez Wietnamczykow monopolu w Chebie - w grudniu
za 0.5 l placilem 130 Kc).

1. Data: 2001-05-22 13:53:38

Od: "Justyna Goworek" <j...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

:Cokolwiek to jest , nie dam się wrobić

A szkoda bo dobre :-) To takie maslo/serek niby topiony ale smietankowy (sa
czyste i smakowe) - smak nie do odtworzenia w Polsce. Jak bedziesz nastepnym
razem sprobuj. Nie pozalujesz. Moi znajomi w lato dosc czesto jezdza do
Czech i Slowacji. Kazdy przywozi min. 10 paczek na tydzien.
Pozdr,
Justyna

1. Data: 2001-05-22 16:32:54

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Goworek <j...@c...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9edr48$>

> [...]
> razem sprobuj. Nie pozalujesz. Moi znajomi w lato dosc czesto jezdza do
> Czech i Slowacji. Kazdy przywozi min. 10 paczek na tydzien.

Przypuszczam, że jadłam ale nie zwróciłam uwagi na nazwę . Z serów jadłam wszystko co
takowym było . Bo ja bardzo lubię sery też.
AgataW.

ile makaronu
pomocy !!! czy potrzebuje przepis na "wyprazany syr"-ta slowacka kuchnia
Zakładam restaurację i prosze o pomoc
co do befsztyka
dipy