potrawka z kurczaka

1. Data: 2003-04-01 09:40:52

Temat: potrawka z kurczaka
Od: "lew_ek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
czy macie moze jakis szybki przpis na potrawke z kurczaka?

krysia

1. Data: 2003-04-01 09:44:59

Temat: Re: potrawka z kurczaka
Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lew_ek napisal(a):

>czy macie moze jakis szybki przpis na potrawke z kurczaka?

Piers kroimy na kawalki, w plasterki kroimy pora, cebule i marchewke,
wrzucamy to gara, zalewamy oliwa z oliwek (~1/3 szklanki) i woda.
Dusimy jakies 30-40 minut. Aha, dorzucamy oczywiscie czosnek. Podawac
z ryzem. Palce lizac.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-04-01 10:01:39

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gotujemy filet z kurczaka i udzka ok 20-30 minut z warzywamy ( jak na
rosół )
Wyjmujemy, zdejmujemy skórę, kroimy na odpowiadajace nam kawałki. Na patelni
rozgrzewamy tłuszcz, wrzucamy kurczka, dodajemy sól i pieprz, przesmażamy,
opruszamy mąką, przesmażamy, zalewamy bulionem i dusimy aż kurczak zmięknie.
Możemy zagęścić słodką smietaną, doprawić do smaku i podawać z
ziemniaczkami. Surówka najlepsza z pora.

--
ostry

1. Data: 2003-04-01 10:05:17

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lew_ek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> czy macie moze jakis szybki przpis na potrawke z kurczaka?
>

> krysia

a moja kumpela robi tak:
piersi w kawałki, brokuły w cząstki, pieczarki w plasterki albo ćwiartki jak
malutkie, paprykę w kawałki. Wszystko podsmaża oddzielnie.
Potem wkłada do gara i dusi. Najpierw kuraka z pieczarami i brokułami,
troszeczkę później dorzuca paprykę. Oczywiście zalane jakimś cienkim
rosołkiem z odrobiną mąki. Sól, pieprz. Można dodać trochę śmitany, jeżeli
ktoś lubi. Tyż dobre :)

wkn

1. Data: 2003-04-01 20:54:45

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Toffi" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja najczęściej wykorzystuję już ugotowane kawałki / resztki kurczaka.
> Rozpuszczam trochę masła , dosypuję deczko mąki i gotuję ze 3 min. Potem
> dolewam wywaru ( zagotuję ), dorzucam kawałki kurczaka ( mają sie
> podgrzać ) i dolewam kremówki. Trochę soli, kilka kropel cytryny. Czasami
> dokładam jakieś warzywa ugotowane i pokrojone w kostkę ( z rosołu np) .

ja lubie takie cos nawet z mrozonka warzywna typu: groszek, marchewka,
fasolka szparagowa i co tam wpadnie do gara :)

wkn

1. Data: 2003-04-01 20:55:25

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

podgrzać ) i dolewam kremówki. Trochę soli, kilka kropel cytryny. Czasami
dokładam jakieś warzywa ugotowane i pokrojone w kostkę ( z rosołu np) .

pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-04-01 21:39:19

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> ja lubie takie cos nawet z mrozonka warzywna typu: groszek, marchewka,
> fasolka szparagowa i co tam wpadnie do gara :)

To nie "takie coś " tylko potrawka po mojemu ;-)) I faktycznie najczęściej
podaję z groszkiem i marchewką tyle, że osobno . Tzn osobno z potrawka a nie
osobno groszek z marchewką ;-)

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-04-02 13:56:25

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podaję z groszkiem i marchewką tyle, że osobno . Tzn osobno z potrawka a

alez ja nie mialam najmniejszego zamiaru urazic Twej kulinarnej dumy!!! (ale
chyba wcale sie nie obrazilas na szczescie:))
Oczywiscie zwracam honor, to na pewno jest pyszne a zarazem bardzo
proste:)))
Zreszta, dzis zrobilam bardzo smaczna wariacje podbna do Twej potrawki, a
bylo to tak:

piers z indyka (ta malutka, wiecie, taki indyczy odpowiednik tych malych
flaczkow doczepionych do wlasciwej piersi z kuraka, indycza jest jak dwie
piersi kurczacze)
100 ml smietany 18 albo kremowki
czubata lyzka maki
lyzka masla
150 ml wody (jesli trzeba, mozna potem dolac nieco wiecej) albo wywaru
pol paczki mrozonki warzywnej (groszek, marchewka, fasolka szparagowa,
kalafior, por)
sol, pieprz, slodka papryka, odrobina sosu sojowego

Surowego indyka pokroic byle jak , ale w male skrawki.
W rondelku rozgrzac maslo, wsypac make, zrobic zasmazke, zalac woda,
rozprowadzic, wrzucic posolone mieso, podusic chwile, dodac warzywa, wlac
smietane, szybko i dokladnie wymieszac, przyprawic do smaku. Gotowe w
zasadzie po 10 minutach.
Bardzo szybkie, dosc lekkie, bardzo smaczne z makaronem (ja akurat robilam
ze swidrami zwyklymi i razowymi w proprcji 3:1)

pozdrawiam ziewajaco
wknpim

1. Data: 2003-04-02 18:09:06

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gotowe w zasadzie po 10 minutach.

Jak ja lubię takie gotowe w 10 minut. Kupuję ten mix /przepis ;-)
A z mieszanką chińską robiłaś ? Też szybciutko ;-)

Wstawiam torebkę ryżu. W tym czasie dwa piersiątka kurczaczka kroję w
paseczki i rzucam na patelnię. Na drugą patelnie mieszankę chińską ( ja
kupuję hortexu). Do kurczaka i warzyw dodaję deczko oleju coby sie
poddusiło. Trochę soli, pieprzu, ząbek czosnku...W tym czasie ryż już
ugotowany to mieszam wszystko razem i na stół. No ale trwa to całe 20 min
;-)

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-04-02 19:32:23

Od: Michał Byrecki <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Apr 2003 11:40:52 +0200
"lew_ek" <l...@p...onet.pl> wrote:

> Witam
> czy macie moze jakis szybki przpis na potrawke z kurczaka?
Nie wiem, co dokładnie oznacza "potrawka" ale sądząc po składzie po
przejrzeniu wątku to to co czasem gotujemy można uznać za potrawkę.
Przepis z "Kuchnia polska przepisy dawne i nowe" (bo chcecie, zeby bylo
skąd, autorów sporo, więc nie podaję):
Przepis na wołowine z warzywami po Chińsku. Po zmodyfikowaniu:
- filet z kurczaka, 1 szt.
- grzybki mun 10g
- warzywka (marchew, seler naciowy, por, brokuły) 300g
- imbir 1 łyżka
- czosnek 2 ząbki
- kiełki sojowe 1 puszka
- mąka ziemniaczana (to do obtoczenia mięsa)
- sherry i sos sojowy.
i olej do smażenia.
Grzybki mun zaparza się i jak namiękną kroi na mniejsze części. Warzywa
kroję w kostkę, dość dużą, zwłaszcza pora. Wszystkie (z wyj. kiełków)
wrzucamy na olej i podsmażamy jakieś 5..7 min na max. ogniu - mają być
chrupiące. Potem zdejmujemy. Zabieramy się za mięso. podobnie jak
warzywka na krótko na patelnię, jak będzie widać, że jest "już", to
wrzucamy warzywka, kiełki, posiekany czosnek i imbir. Dolewamy sherry i
sos sojowy. Jak się zarzywka zagrzeją, alkohol wyparuje to zdejmujemy.
Całość wrzucamy na makaron i jest extra jedzonko.

Michał Byrecki

Naleśniki dla alergików
najśmieszniejsza rzecz..
kolory w kuchni
Czy ktos zna przepis na chlebek [w maszynie]?
ryba