problem z leszczynami

1. Data: 2003-07-22 09:59:57

Temat: problem z leszczynami
Od: "aaa" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Problem dotyczy odmiany leszczyny z duzymi orzechami (nie laskowymi).
Od 2 chyba sezonow nie ma prawie owocu, gdyż orzechy gnija na drzewie zanim
dojrzeją - brazowieja, sa miekkie, ze mozna je paluszkami gniesc.
W sklepach ogrodniczych polecono mi srodek grzybobojczy Sumilex, ktorym
opryskalem drzewka, ale to niewiele dalo. Ksiazek o leszczynach nigdzie nie
znalzalem w sklepach, nic tez nie ma w ksiazkach o sadownictwie.
Jesli ktos mial taki problem i go rozwiazal, to prosze o pomoc.

2. Data: 2003-07-22 10:39:29

Temat: Re: problem z leszczynami
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znalzalem w sklepach, nic tez nie ma w ksiazkach o sadownictwie.
> Jesli ktos mial taki problem i go rozwiazal, to prosze o pomoc.

:)
ksiazke o uprawie leszczyny
mozesz kupic wysylkowo w Merlinie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2003-07-22 16:13:15

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Problem dotyczy leszczyny

Monilioza leszczyny.
"Choroba ta, powodowana przez grzyb Monilia coryli, objawia się początkowo
powstawaniem ciemnobrunatnych, zagłębionych plam na okrywach zawiązków.
Później plamy powstają także na zawiązkach orzechów. Na skutek porażenia
chorobą następuje masowe gnicie i opadanie całych owocostanów. W latach
sprzyjających występowaniu choroby straty mogą sięgać 80% zbioru i więcej.
Grzyb przezimowuje najprawdopodobniej na resztkach opadłych owocostanów. W
okresie wegetacji rozsiewa się przez zarodniki konidialne. Szczególnie
korzystne warunki rozwojowe grzyb znajduje na plantacjach nadmiernie
zagęszczonych oraz w latach o dużej ilości opadów i wysokiej wilgotności
powietrza.
Krzewy leszczyny należy opryskiwać fungicydami, takimi jak Sadoplon 75,
Dithane m-45, Penncozeb 80 WP w stężeniu 0,3%. Pierwszy zabieg należy
wykonać pod koniec czerwca, dalsze 3-4 zabiegi w okresach wilgotnej pogody,
przeciętnie co 10-14 dni. Należy unikać nadmiernego zagęszczenia plantacji."

Za: "Orzech włoski i leszczyna" S. Zagaj, Z. Suski. PWRiL Wa-a 1991.

Pozdrawiam
PP.

4. Data: 2003-07-23 12:37:17

Od: "aaa" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

baaaardzo dziekuje za odpowiedzi, w.w. ksiazki czym predzej zakupie.

niedomaganie kosiarki
ogrod lesny
Gdzie plany uli?
Incarvillea sinensis