projektowanie baz danych - kto pyta nie bladzi;)

1. Data: 2004-11-15 21:49:22

Temat: projektowanie baz danych - kto pyta nie bladzi;)
Od: "MadziaK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczor. kto pyta - nie bladzi, moze zostane zjechana dokumentnie, ale
co tam, jest szansa ze nie;)

Pytanie dotyczy samego poczatku, czyli projektowania bazy danych. w
przykladzie podam tylko istotne pola, generalnie jest ich duzo wiecej, a ja
glupia chcialam wszystko wsadzic w jedna tabele. I tak tez zrobilam, na
razie chodzi, ale mysle o poprawce.

Zatem, do sedna.

Baza dotyczy rejestracji spraw.

Sprawa moze byc:
1. sprawą (ogolne info, bo komus sie jakas robota wymyslila)
2. zapytaniem ofertowym
3. zleceniem
4. umową

1. Sprawa musi posiadac unikalny, kolejny numer w formacie:
NrSprawy: "T" & [JednoliterowaKategoria] & Right(Year(Date());1) & "-" &
Format$([AutonumerLubInneLicho];'0000')
czyli:
TA4-0001
TA4-0002
TY4-0003 itp...

2. Oferta przyjmuje numer sprawy. NrOferty=NrSprawy

3. Zlecenie
a). moze wynikac z zapytania ofertowego - wtedy przyjmuje NrOferty
b) do jednej oferty moze byc kilka zlecen
b) moze wynikac z umowy - wtedy Zlecenie przyjmuje numer NrUmowy
(NrZlecenia=NrUmowy)
c) Do jednego NrUmowy moze byc kilka zlecen
c) Zlecenie moze byc samodzielne, wtedy przyjmuje kolejny numer sprawy
d) Do zlecenia moga istniec podzlecenia. Jezeli istnieja podzlecenia, to
NrSprawy jest jeden dla kazdego podzlecenia (czyli ten sam dla kazdego
podzlecenia) a nrZlecenia przyjmuje wartosc:
NrZlecenia:[NrSprawy]&"/"&[ZlecKolejne], gdzie ZlecKolejne to numer kolejny
podzlecen. na przyklad: do NrSprawy TA4-0002 otwieram jedno zlecenie glowne,
gdzie NrZlecenia=NrSprawy=TA4-0002 oraz podzlecenia o numerach: TA4-0002/1;
TA4-0002/2; TA4-0002/3 (dla tych podzlecen NrSprawy=TA4-0002)

4. Umowa
a) moze wynikac z zapytania ofertowego - wtedy przyjmuje NrOferty
b) moze byc zwiazana ze zleceniem, wtedy przyjmuje NrZlecenia
c) Do jednego NrUmowy moze byc kilka zlecen
d) Moze byc "samodzielna" wtedy przyjmuje NrSprawy

I teraz pytanie...

... podczas tego maila sacze Gingerka, wiec chyba mi troche zmysl
analityczny oslabilo, ale dam chyba rade...

JAK POWIAZAC TE TABELE?:(

Bo rozumiem, ze powinnam zrobic 4 tabele, a oprocz tego kwerende tworzaca
NrSprawy. I potem ta kwerende powiazac relacjami z tabelami i tabele miedzy
soba... Nie moge wymyslic, zrobilam to wszystko w 1 tabeli, balagan mam jak
nie wiem co i tylko czekac az cos sie posypie...
zatem uslyszcie moje rozpaczliwe ratunku i pomozcie;)

Panom Wisniewskiemu i Lipskiemu juz wisze piwo... Jak tak dalej pojdzie,
bede zmuszona wykupic browar albo jakas mala winnice;)
pozdrawiam

Madziak ubzdryngolony jednym gingersem i rozpaczliwie chwytajacy sie
krawedzi stolu by sie nie utopic w zawirowanich relacyjnych:)

1. Data: 2004-11-15 22:00:20

Temat: PRZEPRASZAM!!! nie na ta grupe:)
Od: "MadziaK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ojeny, przepraszam, wyslalam nie na ta grupe:) to przez Gingersa!!!:)

1. Data: 2004-11-15 22:04:35

Temat: Re: PRZEPRASZAM!!! nie na ta grupe:)
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

MadziaK wrote:

> Ojeny, przepraszam, wyslalam nie na ta grupe:) to przez Gingersa!!!:)

Zamiast przepraszać użyj funkcji cancel.
Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-11-15 22:13:16

Od: "MadziaK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Julko, ja uzywam Outlook Expressa, czy moglabys mi powiedziec jak sie robi
to cancel? w Faq nie moge znalezc:(
a nie chce zasmiecac, bo bardzo grupe lubie i prawde mowiac nie zdarzylo mi
sie nigdy wyslac maila do niewlasciwej osoby przez przypadek:(
MadziaK

1. Data: 2004-11-15 22:22:26

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

MadziaK wrote:

> [...]
> a nie chce zasmiecac, bo bardzo grupe lubie i prawde mowiac nie zdarzylo mi
> sie nigdy wyslac maila do niewlasciwej osoby przez przypadek:(

To w takim razie podaję link do dyskusji z pip:
http://glinki.com/?l=mdmopg
Przyda się nie tylko Tobie ;)
Co do mnie, to używam mozilli i w życiu nie widziałam OE ;)
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-11-15 22:55:28

Od: "MadziaK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juleczko anulowalam:)
Jeszcze raz przepraszam.
MadziaK

1. Data: 2004-11-16 21:38:45

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

MadziaK wrote:

> Juleczko anulowalam:)
> Jeszcze raz przepraszam.
> MadziaK

Ależ nie ma za co :)
Najważniejsze, że już wiesz, jak sobie poradzić :)

Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl