prośba!

1. Data: 2002-01-24 22:24:57

Temat: prośba!
Od: "Justyna Majda" <w...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

heloł
czy moglby mi ktos podeslac jakis przepisik na ciasto walentynkowe....chodzi
mi dokladny przepis : ile i czego, aby wyszlo w foremce w ksztalcie
serca....noi zebym trafila do serca..... :))

z gory dziekuje
pozdrawiam
Dżastinka

w...@p...onet.pl

1. Data: 2002-01-25 12:56:07

Temat: Re: prośba!
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Majda <w...@h...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> czy moglby mi ktos podeslac jakis przepisik na ciasto walentynkowe....chodzi
> mi dokladny przepis : ile i czego, aby wyszlo w foremce w ksztalcie
> serca....noi zebym trafila do serca..... :))

Ja tez mam taka forme w ksztalcie serca :)
Przepis na czekoladowe serce mozesz znalezc na:
http://www.kuchnia.gery.pl/przepisy/p871.htm
Jest to przepis jeszcze nie sprawdzony przeze mnie, wiec sama
musisz ocenic, czy cos z tego wyjdzie...

Czekoladowe serce

25 dag mąki
25 dag masła lub margaryny
25 dag cukru
4 jajka
łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki kakao
1 łyżeczka cukru waniliowego
sok z 1 cytryny
1 mały kieliszek rumu lub innego aromatycznego alkoholu
cukier puder do posypania

Przesianą mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Białka oddzielić od żółtek. Masło utrzeć, dodając stopniowo żółtka,
potem cukier i cukier waniliowy, sok z wyciśniętej cytryny i rum.
Wsypać do masy mąkę i dokładnie wymieszać.
Białka ubić na sztywną pianę i bardzo delikatnie domieszać do ciasta.
Formę w kształcie serca wysmarować tłuszczem i posypać mąką,
napełnić zrobionym ciastem.
Wstawić do rozgrzanego do temperatury 180oC piekarnika, piec
około 1 godziny, aż ciasto się zrumieni, wyjąć z piekarnika, posypać
cukrem pudrem.

Na tej stronie jest rowniez przepis na walentynkowe serduszka:
http://www.kuchnia.gery.pl/przepisy/p945.htm

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-25 20:18:31

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi dokladny przepis : ile i czego, aby wyszlo w foremce w ksztalcie
> serca....noi zebym trafila do serca..... :))

Kiedys zrobilem sporą pizze w kształcie serca. Z uzyskanego bardzo plaskiego
plata ciasta wyciąłem serce, lekko zaokrąglilem brzegi zeby nie bylo takie
"urwane" i potem pododawalem reszte skladnikow.Do tego byla butelka czerwonego
wytr. wina (juz nie w ksztalcie serca...). Efekt byl piorunujący, dziewczyna
oszalala, ale i tak wszystko sie pozniej rozpadlo (na szczescie nie pizza!) :-(

Pozdrawiam
Wok

1. Data: 2002-01-25 20:44:37

Temat: ciasto na walentynki
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

na tej stronie jest zdjecie tego ciasta:

caluski http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1687

Składniki:
10 dag czarnej czekolady
100 ml śmietany
9 dag białej czekolady
2 łyżki kawy rozpuszczalnej

Przepis:
Czekoladę pokrouszyć, wrzucić do rondelka umieszczonego w kąpieli wodnej,
rozpuścić. Na pergaminie narysiwać 8 serc, wyciąć, posmarować rozpuszczoną
czekoladą. Wystudzić, zdjąć pergamin. Śmietanę wymieszać z kawą, dodać białą
czekoladę, zagotować, wystudzić, ubić mikserem na puszystą masę. Masą
posmarować serca, ułożyć po 4 warstwy, ozdobić.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-25
Źródło / autor: Uroda nr 2/2000

krem imbirowy - "To smakowita i efektowna propozycja na uroczystą kolację."
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1723

Składniki:
100 g suszonych moreli
100 g soku pomarańczowego
2 łyżki rodzynek
4 jabłka
masło
sok cytrynowy
1 jajko
2 łyżki płynnego miodu
150 ml jogurtu naturalnego
kawałek świeżego imbiru (wielkości orzecha włoskiego)
Przepis:
Morele drobno siekamy i moczymy w soku pomarańczowym razem z rodzynkami.
Jabłka kroimy na połówki, wykrajamy gniazda nasienne, smarujemy stopionym
masłem i skapiamy sokiem z cytryny. Pieczemy 5 min. w temp. 180 stopni. W
międzyczasie mieszamy 1 żółtko z miodem i pojemnikiem jogurtu naturalnego.
Siekamy imbir. Dodajemy do masy jogurtowej wraz z namoczonymi owocami i
ubitym na sztywno białkiem. Masą nadziewamy upieczone jabłka.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-03-25
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
4/2001

ile postów
Re: Tiramisu znowu
Wodka anyzowa