prośba o poradę

1. Data: 2002-10-28 09:09:18

Temat: prośba o poradę
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Prosze o pomoc co - Waszym zdaniem - jest lepsze.

Chodzi o zasobnik c.w.u. i to z czego jest wykonany - zwykla blacha i
emaliowana w środku (Vaillant, Viessmann itd.) czy stal nierdzewna -
Immergas.

Innymi słowy - czy rzeczywiście patent podwójnej wężownicy w kotle Immergas
np. Zeus Maior i zasobnik ze stali nierdzewnej jest zaletą tego kotła?
Chciałbym zapytać jeszcze raz czy ktoś ma taki kocioł (Immergas Zeus Maior)?

I jeszcze jedno - co byście wybrali na domek 120 m2 - wspomniany Immergas z
60 litr. zaobnikiem w jednej obudowie czy Immergas 1-funkc z zasobnikiem 80
litrowym? Chodzi mi o to czy ten z zas. 60-litrowym jest w stanie obsłużyć
kilka punktów poborów ciepłej wody?

Dzięki z góry
Darek

1. Data: 2002-10-28 11:28:35

Temat: Re: prośba o poradę
Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <apiuol$j9d$1@news.tpi.pl>, Darek wrote:
> I jeszcze jedno - co byście wybrali na domek 120 m2 - wspomniany Immergas z
Wielkość domu ma niewiele wspólnego z wielkością zasobnika CWU.

> 60 litr. zaobnikiem w jednej obudowie czy Immergas 1-funkc z zasobnikiem 80
> litrowym? Chodzi mi o to czy ten z zas. 60-litrowym jest w stanie obsłużyć
> kilka punktów poborów ciepłej wody?
IMHO ten piec ma zasobnik tylko buforowo, po wyczerpaniu działa jako
podgrzewacz przepływowy.
A jeżeli chodzi Ci o to na ile taki "bufor" wystartczy to musisz sobie po
prostu policzyć. Weź np. ulotkę od natrysku i sprawdź jaki jest maksymalny
wypływ wody (zwykle w litrach na minutę) i zakładając, że 30% wody jest zimna
policz na jak długo wystarczy taki zasobnik. Nie jestem pewien tych liczb, ale
wydaje mi się, że przy wydajnosci 5 l/min można już mieć porządny prysznic.
Z kolei duża kąpiel to około 250l wody.
Mnie od pieca z wbudowanym zasobnikiem "odstraszyło" to, że nie daje on
pełnej funkcjonalności zasobnika, a jest bardziej skomplikowany (czytaj
zawodny) niż "zwykły" dwufunkcyjny.

Artur Lipowski

1. Data: 2002-10-28 12:46:25

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Lipowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Immergas z
> Wielkość domu ma niewiele wspólnego z wielkością zasobnika CWU.
Faktycznie, powinienem podać: duża łaz z wanną i prysznicem, mała łaz z
umywalką i zlewozmywak w kuchni

> IMHO ten piec ma zasobnik tylko buforowo, po wyczerpaniu działa jako
> podgrzewacz przepływowy.
Co masz na myśli pisząc piec IMHO? Co ta znacza że działa
przepływowo? Czy po wyczerpaniu ciepej wody z zasobnika zimna woda która
wpłynęła jest przez wężownicę na tyle szybko pdgrzana że od razu jest gotowa
do użycia?

> Mnie od pieca z wbudowanym zasobnikiem "odstraszyło" to, że nie daje on
> pełnej funkcjonalności zasobnika, a jest bardziej skomplikowany (czytaj
> zawodny) niż "zwykły" dwufunkcyjny.
Jaki zatem Ty wybrałes kocioł?

Z niecierpliwością oczekuję na odpowiedź !

Pozdr
Darek

1. Data: 2002-10-28 14:30:30

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <apjbfk$id4$1@news.tpi.pl>, Darek wrote:

> Co masz na myśli pisząc piec IMHO? Co ta znacza że działa
IMHO oznacza "in my humble opinion", to taki akronim (jeden z wielu)
powszechnie używany w Internecie. Poczytaj o takich sprawach, bo będziesz co
krok zaskakiwany, a i jakąś gafą można popełnić.

> przepływowo? Czy po wyczerpaniu ciepej wody z zasobnika zimna woda która
> wpłynęła jest przez wężownicę na tyle szybko pdgrzana że od razu jest gotowa
> do użycia?
Mniej więcej. Z tym zastrzeżeniem, że jak każdy ogrzewacz przepływowy ma
ograniczenia na ilośc dostarczanej ciepłej wody (parametr jest podany w danych
do pieca). Czysta fizyka - jeżeli masz piec 24kW to tylko tyle (minus straty)
energii (ciepła) dostarczysz do wody.

> Jaki zatem Ty wybrałes kocioł?
Ja wybrałem dwufunkcyjny (Vaillant AtmoMax), ale nie do końca jestem
przekonany, że był to najsłuszniejszy wybór. Do samego pieca nijakich
zastrzeżeń nie mam. Wtedy chodziło o kasę i brak miejsca w (mini)kotłowni.
Teraz jednek czekając na pojawienie się ciepłej wody w kranie widzę splywające
do kanalizacji złotówki, a i samo czekanie jest denerwujące. Może jak wszystko
dobrze pójdzie to w przyszłym roku zastanowię się nad dodaniem zasobnika (mój
piec to umożliwia). Niestety nie będzie to już to samo, bo cyrkulacji CWU nie
zrobię, a koszt zasobnika będzie ciut większy.

Artur Lipowski

1. Data: 2002-10-28 15:10:27

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Może jak wszystko
> dobrze pójdzie to w przyszłym roku zastanowię się nad dodaniem zasobnika

Czy jesteś pewien ze do twojego pieca 2-funkcyjnego gdzie ogrzewanie
odbywa się za pomoca wymienika płytkowego mozesz dodać zasobnik w którym
ogrzewanie wody odbywa sie za pomocą wężownicy? (tzn. pośrednio przez wode w
węzownicy)

Pozdr
Darek

1. Data: 2002-10-28 16:02:56

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <apjjtr$dje$1@news.tpi.pl>, Darek wrote:

> [...]
> ogrzewanie wody odbywa sie za pomocą wężownicy? (tzn. pośrednio przez wode w
Tak. Pisze wyraźnie w instrukcji, jego konstrukcja hydrauliczna (zawory
i złącza) jak i automatyka pozwalają na to.
Niestety wymaga to dodania "specjalnego" dodatku, który nieco podnosi cenę
takiej kombinacji.

Artur Lipowski

Baterie termostatyczne
Płaszcz męski